Wie heeft dezelfde slechte ervaring als ik met het annuleren van een zogenaamde bestelling van ADSL naar aanleiding van een telefoontje van HetNet.
In de eerste week van december ben ik gebeld door HetNet dat mijn inbelabonnement overgezet kon worden naar een ADSL abonnement. Er zou geen verschil in kosten zijn. Een bestelling heb ik niet gedaan maar wel een aanvraag voor informatie.
Echter: informatie aanvragen dat kan niet bij HetNet, je kan alleen bestellen! En zo is mijn vraag dus ook ingevuld.
Naar aanleiding van de per mail verstuurde bevestiging heb ik op 6 december gemaild met een annulering, maar niets gehoord.
Op 9 december heb ik een brief gekregen waarin ik bedankt werd voor mijn bestelling etc. Op 10 december had ik de brief binnen van KPN met de bevestiging van mijn niet gedane bestelling. Daarop heb ik op 12 december direct gebeld en mijn "bestelling" zou geannuleerd zijn aldus de medewerkster van de helpdesk.
Op 21 december blijkt alsnog een ADSL aansluitpakket verstuurd te zijn, dat natuurlijk prompt op het verkeerde adres bezorgd is. Op 23 december heb ik het pakket retour gestuurd, dit in de veronderstelling dat de annulering nog niet verwerkt was. Maar ... vandaag heb ik een mail ontvangen waarin ik de bevesting kreeg dat vanaf vandaag mijn ADSL abonnement in is gegaan. En dat ik daar dus voor moet betalen!
De helpdesk van HetNet is niet bereikbaar, een klacht indienen duurt 10 dagen en ondertussen loopt de rekening door.
Wie heeft dit ook meegemaakt en wat is het resultaat?
Groet
Nicolien
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HetNet: informatie aanvragen betekent bestellen ADSL
Re: HetNet: informatie aanvragen betekent bestellen ADSL
Ik ken dit, gebeurd inderdaad wel eens een keertje inderdaad. Ik weet ook dat kpn dit soort zaken altijd erg netjes oplost. Wacht de afhandeling van die klacht maar af, tot die tijd hoef je niet aan hetnet te betalen en als je bij kpn de factuurservice belt, het verhaal uitlegt en zegt dat je er dus niet voor hoeft te betalen en evt ook bij hun die klacht neerlegt, dan worden de aansluitkosten en modemkosten enzo niet op je telefoonrekening gezet (wat ze wel auotmatisch worden als er inderdaad echt niet geanulleerd is).
Ja, iets soortgelijks. Bij het zoeken naar een nieuwe provider ooit in de aanmeldingsschermen van het net gekomen zonder daar echt tot een verbintenis over te gaan. En prompt een week later het gefeliciteerd briefje.
Wordt wel zonder problemen geannuleerd, maar evengoed moet ik nu wel zorgen dat mijn lijn weer vrij komt van de ADSL die ze er op gezet hebben.
Wordt wel zonder problemen geannuleerd, maar evengoed moet ik nu wel zorgen dat mijn lijn weer vrij komt van de ADSL die ze er op gezet hebben.
Dit is mij ook overkomen.Op 19-12-05 brief ontvangen van Het Net dat ik gekozen had voor een abonnement.Inbegrepen machtigingskaart voor autom.incasso+klantnr.Ik had me helemaal niet aangemeld.22-12 ontvang ik mijn inloggevens en bevestiging vanKPN. 24-12 ADSL pakket aangeboden. 27-12 weer retour naar afzender gestuurd.Ik steeds maar bellen na iedere brief om te annuleren naar KPN en Het Net.Maar KPN heeft zonder mijn toestemming mijn bankgegevens doorgespeeld naar Het Net.Dit vind ik zeer kwalijk en vraag me af of dat zo maar kan.Er is een bedrag gestort en onkosten zomaar afgeboekt.En ik steeds maar bellen tegen een tarief van € 0.10 +€ 0.45 .Dus niet aanmelden heet ook ADSL abonnement bij Het Net.Ik vind dit agressieve verkoop methode.Ik heb een schade-claim ingediend,want ik vind het ongehoord dat je dit zomaar in je maag word gesplitst en met ongevraagd veel telf.kosten En toch zeggen ze dat ze het geannuleerd hebben. groet josefina