LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hi internet turkije

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
aoa

hi internet turkije

Ongelezen bericht door aoa »

Hallo Allemaal,
Ik wil graag een situatie aan jullie voorleggen.
Ik ben afgelopen meivakantie een week naar turkije geweest.
Ik heb bij hi een vakantiebundel afgesloten. Ik zou voor 10 euro, 100 MB data tegoed hebben. Ik heb ook smsjes gehad, dat wanneer ik er doorheen was, ik opnieuw JA zou moeten smsen en ik dan weer voor 10 euro zou kunnen internetten met een limiet van 100 euro. Dit heb ik 2x gedaan.
Nu ben ik thuis en heb ik een rekening voor internet in het buitenland van maarliefst 1700!!!! euro.
Ik heb direct gebeld met de klantenservice en zei vertelden mij twee dingen;
- ik had een oude vakantiebundel, dit terwijl ik hier nog voor betaalde, en ik gewoon die smsjes kreeg.
- ik was in turkije op vakantie, en dit valt niet onder de EU dus geldt de vakantiebundel daar niet.

nu vraag ik mij af, ben ik niet misleid doordat ik wel constant die smsjes heb gekregen waarin werd verteld dat ik opnieuw moest smsen om weer verder te kunnen internetten. Als dit in Turkije niet geldt, waarom krijg ik dan wel die smsjes?

graag hoor ik hier jullie mening over, of hoor ik of er meer mensen zijn die dit is overkomen en wat hun oplossing is geweest.
ik heb het bedrag in ieder geval teruggehaald via mijn bank, want ik ben niet van plan dit zomaar te betalen.

Alvast Bedankt,
Anouk

tenormin

Re: hi internet turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

Een piepklein stukje Turkije ligt in EU, de rest is Azië. Dus zoek dat eerst even uit. Wat een bedrag, overigens.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Haha, geografisch gezien ligt Turkije idd een stukje in Europa. Het hoort echter niet bij de EEG, en daar heeft HI het over.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb bij hi een vakantiebundel afgesloten.
Hier wat leesvoer over dit onderwerp.

https://forum.www.hi.nl/buitenland-46/v ... ije-11884/

http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... -internet/

Er wordt een verschil gemaakt EU of Wereld.

Lees hier:
http://www.hi.nl/abonnementen/buitenlan ... land-2.htm

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

aoa schreef:Hallo Allemaal,
Ik wil graag een situatie aan jullie voorleggen.
Ik ben afgelopen meivakantie een week naar turkije geweest.
Ik heb bij hi een vakantiebundel afgesloten. Ik zou voor 10 euro, 100 MB data tegoed hebben. Ik heb ook smsjes gehad, dat wanneer ik er doorheen was, ik opnieuw JA zou moeten smsen en ik dan weer voor 10 euro zou kunnen internetten met een limiet van 100 euro. Dit heb ik 2x gedaan.
Nu ben ik thuis en heb ik een rekening voor internet in het buitenland van maarliefst 1700!!!! euro.
Ik heb direct gebeld met de klantenservice en zei vertelden mij twee dingen;
- ik had een oude vakantiebundel, dit terwijl ik hier nog voor betaalde, en ik gewoon die smsjes kreeg.
- ik was in turkije op vakantie, en dit valt niet onder de EU dus geldt de vakantiebundel daar niet.

nu vraag ik mij af, ben ik niet misleid doordat ik wel constant die smsjes heb gekregen waarin werd verteld dat ik opnieuw moest smsen om weer verder te kunnen internetten. Als dit in Turkije niet geldt, waarom krijg ik dan wel die smsjes?

graag hoor ik hier jullie mening over, of hoor ik of er meer mensen zijn die dit is overkomen en wat hun oplossing is geweest.
ik heb het bedrag in ieder geval teruggehaald via mijn bank, want ik ben niet van plan dit zomaar te betalen.

Alvast Bedankt,
Anouk
Rhodos, onderdeel van Griekenland wat als land binnen de Europa bundel valt, ligt vlak bij het Turkse vasteland, en zo kan je dus ongemerkt switchen van netwerk. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Dus het is helemaal niet gezegd dat Hi in deze de schuldige partij is natuurlijk.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Niet zo'n handige zet raadpleeg maar eens andere topics ,resultaat wordt nu, dat u een wanbetaler wordt, incasso bureau en aantekening BKR met als gevolg minimaal5 jaar geen hypotheek of lening aan kunnen vragen en waarschijnlijk ook geen telefoon abonnement meer bij een andere provider(zwarte lijst).
Probeer eerst een afspraak met de provider te maken.Praktijk heeft geleerd dat er altijd wel wat aan te doen is.
En wat Turkije betreft is al vele malen in kranten, nieuws items en consumenten programma's behandeld.
Kijk maar eens wat een hits er op google zijn en de links van nevermind speelt al jaren.

Ik reis veel over de wereld maar heb nooit hoge telefoon/data rekeningen hoe dat komt?
Op schiphol simcard eruit en in land van bestemming prepaid sim kopen met of zonder data.
Voorbeeld laatste vakantie kosten prepaid sim Vietnam 8 euro gebeld 90 minuten naar nederland en nog beltegoed over heb mede reizigers nog ermee laten bellen.
Tarief Provider zo'n 2 euro dus was ik ruim 180 euro kwijt geweest alleen al aan telefoonkosten winst 172 euro.
Internet in dit soort landen via WIFI is overal gratis.Ik gebruik daarvoor een tablet van 90 euro gaat prima.
Ik moet altijd lachen om de medereizigers die met hun hollandse simcard bellen/mailen,voor die bedragen heb ik de hele vakantie kunnen eten/drinken,en ik kom er steeds weer een aantal tegen op dit soort forums.

gr Henk

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

henk51 schreef:TS schreef:
Niet zo'n handige zet raadpleeg maar eens andere topics ,resultaat wordt nu, dat u een wanbetaler wordt, incasso bureau en aantekening BKR met als gevolg minimaal5 jaar geen hypotheek of lening aan kunnen vragen en waarschijnlijk ook geen telefoon abonnement meer bij een andere provider(zwarte lijst).
Probeer eerst een afspraak met de provider te maken.Praktijk heeft geleerd dat er altijd wel wat aan te doen is.
En wat Turkije betreft is al vele malen in kranten, nieuws items en consumenten programma's behandeld.
Kijk maar eens wat een hits er op google zijn en de links van nevermind speelt al jaren.

Ik reis veel over de wereld maar heb nooit hoge telefoon/data rekeningen hoe dat komt?
Op schiphol simcard eruit en in land van bestemming prepaid sim kopen met of zonder data.
Voorbeeld laatste vakantie kosten prepaid sim Vietnam 8 euro gebeld 90 minuten naar nederland en nog beltegoed over heb mede reizigers nog ermee laten bellen.
Tarief Provider zo'n 2 euro dus was ik ruim 180 euro kwijt geweest alleen al aan telefoonkosten winst 172 euro.
Internet in dit soort landen via WIFI is overal gratis.Ik gebruik daarvoor een tablet van 90 euro gaat prima.
Ik moet altijd lachen om de medereizigers die met hun hollandse simcard bellen/mailen,voor die bedragen heb ik de hele vakantie kunnen eten/drinken,en ik kom er steeds weer een aantal tegen op dit soort forums.

gr Henk
Dat is inderdaad de enige 100% zekere manier, en helemaal als je niet zeker weet hoe je telefoon werkt. Dat laatste is dan weer iets wat de meeste mensen niet willen toegeven, met een eindeloze stroom van dit soort topics als gevolg.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef:Een piepklein stukje Turkije ligt in EU, de rest is Azië. Dus zoek dat eerst even uit. Wat een bedrag, overigens.
Daar gaat het toch helemaal niet om!!!! Er staat gewoon voor welke landen het geld in die bundel!!!! Landen tellen niet voor een piepklein stukje!!! :shock:

devious

henk51 schreef:T...Ik reis veel over de wereld maar heb nooit hoge telefoon/data rekeningen hoe dat komt?
Nou ja, je gaat alleen voorbij aan het feit dat het vrij onmogelijk is om met een telefoon voor de Europeesche markt een Amerikaans/Aziatisch/Australisch/Afrikaans netwerk te benutten omdat die op een andere frequentie werken.

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

devious schreef:
henk51 schreef:T...Ik reis veel over de wereld maar heb nooit hoge telefoon/data rekeningen hoe dat komt?
Onzin. Moderne smartphones kunnen hier al tijden mee omgaan.

Nou ja, je gaat alleen voorbij aan het feit dat het vrij onmogelijk is om met een telefoon voor de Europeesche markt een Amerikaans/Aziatisch/Australisch/Afrikaans netwerk te benutten omdat die op een andere frequentie werken.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Devious schreef:
Onzin echter wel met simlock vrije telefoon, ik gebruik soms een telefoon van meer dan 5 jaar oud.
En zoals ik al schreef kom net uit Vietnam, ook in Thailand Indonesie Cambodja Singapore overal werkte deze oudere telefoon en ook een nieuwe smartphone dit geval Iphone wel om speciale sim daarvoor vragen.
De handleiding simcard is vaak in landstaal maar vaak op internet engelse gebruiksaanwijzing te vinden.

gr Henk

devious

En juist een simlock heeft er niets mee van doen. Maar we gaan off-topic... :arrow:

Gesloten