Ik heb al jaren een hostingpakket (website) waar ik geen actief gebruik meer van maak. Begin vorig jaar (2014) heb ik de provider een mail gestuurd met de vraag dit pakket te annuleren na het aflopen van de contract periode (begin 2015.) Hierop heb ik geen respons gekregen.
Hun website gaf aan dat het stopzetten van een abonnement mogelijk was via een ticketsysteem op de service pagina. Dit ticketsysteem was echter niet aanwezig op de betreffende website. Online opzeggen was dus niet mogelijk.
Een paar weken later kreeg ik melding (via netcraft) dat er malware op de site aangetroffen was.
Hierop heb ik zowel per mail als per brief contact opgenomen met de provider dat ik geen antwoord had gekregen op mijn eerdere mail, en dat gezien de malware melding de site direct offline gehaald mocht worden. Tevens heb ik aangegeven dat opzeggen via het ticketsysteem niet mogelijk was aangezien er geen ticketsysteem aanwezig was. Ook heb ik bevestiging gevraagd voor het opzeggen.
De volgende dag is de site inderdaad offline gehaald en werkte mijn email ook niet meer. Ik ben er daardoor vanuit gegaan dat men de site opgeheven had en dat het geregeld was.
Totdat ik enkele dagen geleden een factuur ontving voor de periode 2015-2016. Ik heb hen direct gebeld met bovenstaand verhaal, maar men kon de mails nergens terugvinden. Ook de brief was niet bekend. Wel gaf men toe dat het ticketsysteem niet aanwezig is geweest gedurende die periode. Ook gaf men aan er voor opheffing altijd getekend dient te worden. Mij werd verzocht een kopie van de gestuurde mails nogmaals te versturen. Hier heb ik geen reply meer op gekregen.
Wat nu te doen?
Hoe kan ik tekenen als er niet op brieven en mails gereageerd wordt en het online opzeggen niet mogelijk is? Ben ik evengoed verplicht om te betalen voor 2015-2016 terwijl mijn site en mail als sinds begin 2014 offline zijn, ik begin 2014 per brief en 2x per mail opgezegd heb. Feitelijk wordt opzeggen onmogelijk gemaakt.
Het gaat om +/- 100 euro per jaar voor de hosting.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hosting niet opzegbaar
Re: Hosting niet opzegbaar
Update,
telefonisch niet bereikbaar, voicemail ingesproken en nog geen reactie. Ik ben even de archieven ingedoken voor inlogcodes en heb proberen in te loggen op het controlpanel (voor het eerst sinds jaren) en krijg de melding dat abonnement verwijderd is. Geen idee sinds wanneer, maar ik denk dat ik er nu wel vanuit kan gaan dat ik de rekening kan negeren.
Uiteraard heb ik een screenshot gemaakt.
telefonisch niet bereikbaar, voicemail ingesproken en nog geen reactie. Ik ben even de archieven ingedoken voor inlogcodes en heb proberen in te loggen op het controlpanel (voor het eerst sinds jaren) en krijg de melding dat abonnement verwijderd is. Geen idee sinds wanneer, maar ik denk dat ik er nu wel vanuit kan gaan dat ik de rekening kan negeren.
Uiteraard heb ik een screenshot gemaakt.
Spendeer er 1 aangetekende brief ( + mail) aan met daarin de kopietjes van je mails en vermeld hierin de inhoud van het laatste telefoongesprek vnml dit: " Wel gaf men toe dat het ticketsysteem niet aanwezig is geweest gedurende die periode. "
Stel duidelijk dat jij niet verantwoordelijk bent voor het niet werkende opzegsysteem en ook niet voor hun manier van mails lezen/behandelen.
En dat je dus niet betaalt omdat je meerder malen het hosting bedrijf hebt meegedeeld dat je geen gebruik meer van hun diensten wil maken. Dat zij daar geen gehoor aan ( willen) geven is hun probleem. Dat mag geen reden zijn om op die manier jou aan hen te binden.
Bewaar alle correspondentie goed...en lang.
Stel duidelijk dat jij niet verantwoordelijk bent voor het niet werkende opzegsysteem en ook niet voor hun manier van mails lezen/behandelen.
En dat je dus niet betaalt omdat je meerder malen het hosting bedrijf hebt meegedeeld dat je geen gebruik meer van hun diensten wil maken. Dat zij daar geen gehoor aan ( willen) geven is hun probleem. Dat mag geen reden zijn om op die manier jou aan hen te binden.
Bewaar alle correspondentie goed...en lang.
-
De Econometrist
Zat er ook domeinregistratie bij dat pakket, en zo ja, is die nog actief?Floris24 schreef:Geen idee sinds wanneer, maar ik denk dat ik er nu wel vanuit kan gaan dat ik de rekening kan negeren.
-
stofzuigertje
Bij het offline halen wanbetaler blijft het contract doorlopen en de kosten ook.
Pas na betalen achterstand is opzeggen mogelijk dus was je op achter?
Als zij zoals je schreef niet bereikbaar zijn en je niet op achter was mag je de overeenkomt ONTBINDEN.
Dus niet opzeggen want bij Ontbinding wegens niet leveren en bereikbaar zijn is toegestaan.
Pas na betalen achterstand is opzeggen mogelijk dus was je op achter?
Als zij zoals je schreef niet bereikbaar zijn en je niet op achter was mag je de overeenkomt ONTBINDEN.
Dus niet opzeggen want bij Ontbinding wegens niet leveren en bereikbaar zijn is toegestaan.
Ik heb inmiddels een creditfactuur ontvangen, echter wederom zonder enige reactie per telefoon of mail op mijn vraag voor bevestiging dat alles stopgezet is.
Aangezien alle communicatie aantoonbaar eenzijdig is, en officieel ontbinden of opzeggen dus onmogelijk gemaakt wordt laat ik het er verder bij zitten.
Ik heb alle uitdraaien van alle gemaakte telefoontjes van mijn kant (via bedrijfstelefoon dus gelogd met datum etc) en mail verkeer, alsmede bewijzen van aangetekende brief.
Mocht men in de toekomst dus wederom facturen gaan sturen of geld proberen te krijgen dan sta ik sterk genoeg lijkt mij.
ps. stofzuigertje, er is nooit een achterstand geweest. Na betaling van de factuur voor 2014 heb ik gelijk te kennen gegeven het contract te willen beëindigen. Daarop is alles offline gehaald door de provider en heb ik niets meer vernomen tot de factuur voor 2015 op de mat viel.
Aangezien alle communicatie aantoonbaar eenzijdig is, en officieel ontbinden of opzeggen dus onmogelijk gemaakt wordt laat ik het er verder bij zitten.
Ik heb alle uitdraaien van alle gemaakte telefoontjes van mijn kant (via bedrijfstelefoon dus gelogd met datum etc) en mail verkeer, alsmede bewijzen van aangetekende brief.
Mocht men in de toekomst dus wederom facturen gaan sturen of geld proberen te krijgen dan sta ik sterk genoeg lijkt mij.
ps. stofzuigertje, er is nooit een achterstand geweest. Na betaling van de factuur voor 2014 heb ik gelijk te kennen gegeven het contract te willen beëindigen. Daarop is alles offline gehaald door de provider en heb ik niets meer vernomen tot de factuur voor 2015 op de mat viel.