LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP update voor HP printer

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gerrie928

HP update voor HP printer

Ongelezen bericht door gerrie928 »

Ik heb een orginele HP 350 xl inktcartridge gekocht die 38 euro kost. voor mijn HP All-in-one printer officejet j5780
De aankoop was in juli 2009.
Voorheen had ik de standaardversie inktcartridge die een jaar mee ging met mijn printgebruik.
De xl cartridge kan 1000 a4 velletjes vol printen.
Ik heb pas zo'n 75 velletjes geprint.
Onlangs kreeg ik een update voor mijn HP printer.
daardoor ben ik niet meer baas over mijn printer.
Voorheen kon ik zelfs printen met een lege inktcartidge.
op het a-viertje zie je dan een wazige afdruk.
Je moest dan zelf je inkt-niveau checken.
Nu krijg ik een alarm melding replace cartridge.
Dit alarm is niet te resetten totdat er een nieuwe(volle) inktcartridge geplaatst is.
ik wordt hierdoor tot een nieuwe aankoop gedwongen.
ik heb alle Hp print software uit mijn pc eruit gegooit en mijn oude software met de standaard cdrom teruggezet.
maar dit helpt niet.
Een kennis heeft tegen me gezegd dat HP dit opzettelijk doet tbv de verkoop van cartridges te stimuleren en het hervullen van lege cartridges tegen te gaan.

Ulbe

Re: HP update voor HP printer

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Gerrie,

De update die je ontving voor de HP all-in-one, is dit een update voor de printer zélf, of een update voor de besturing van de printer op de computer,

Een update van de printer zelf is vaak een "firmware" update, en die is meestal niet meer ongedaan te maken, de fabrikant wil hiermee fouten uit de software van de printer zelf herstellen, helaas wordt de printer hierbij voorzien van software die het apparaat alleen voor de fabrikant interessanter maakt, namaak cartridges kan de printer dan niet meer accepteren!, kassa voor de fabrikant!, :evil:

Die hele inktmarkt van de printerfabrikanten is één grote goudmijn!, er wordt enorm op het "zwarte goud" verdient, het flessentrekkerij is helaas nog lang niet afgelopen, het milieu wordt hierbij niet gespaard, onnodige plastic cartridges met electronica wordt zo in het asvat gegooid, wanneer deze leeg is,

De printer met losse inkt bijvullen was veel eenvoudiger geweest, en veel beter voor je beurs en milieu,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

gerrie928

Re: HP update voor HP printer

Ongelezen bericht door gerrie928 »

Ulbe : ja het was een update voor de printer all- in -one.
ps een programmeur heeft dit voor mij eruitgehaald .

advies is geen updates downloaden voor randapparatuur.
een printer moet gewoon printen en meer niet.

overigens in de autoindustrie gebeurt dit ook
bij een servicebeurt. de autocomputer wordt met de automerkfabrikantcomputer doorverbonden.
veel onderdelen zijn met chips voorzien. zelf onderhoud plegen
wordt hierdoor steeds meer onmogelijk gemaakt.

Gesloten