LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Identiteitsfraude?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Anoniempje99

Identiteitsfraude?

Ongelezen bericht door Anoniempje99 »

Goedenavond,

Vandaag kreeg ik een "aanmaningsbrief" waarop bleek dat ik die geschreven en verstuurd zou hebben. Mijn naam, logo, bedrijfsnaam en adresgegevens stonden erop vermeld. Het was een aangetekende brief en moest verzonden worden aan een meneer uit Grou.

Blijkbaar is de brief geweigerd aan de deur óf het adres klopte niet. Mijn adresgegevens waren opgegeven dus ik kreeg de brief vandaag "terug" van PostNL.

Gelukkig is het voor mij nu nog goed afgelopen en is de brief niet echt aangekomen bij de betreffende persoon.

Nu is mijn vraag: Zijn er misschien meer mensen die dit wel eens is overkomen? En moet je hiermee omgaan? Waar kun je hiervan het beste een melding maken?

In afwachting van jullie reacties.

dhc

Re: Identiteitsfraude?

Ongelezen bericht door dhc »

U krijgt een brief en moet die weer versturen? Snaperniksvan..

handdoekindering

Ongelezen bericht door handdoekindering »

dhc schreef:U krijgt een brief en moet die weer versturen? Snaperniksvan..
Is toch eenvoudig, er worden namens dit bedrijf aanmaningen verstuurd, de betalingen zullen wel via een ander rekeningnummer lopen. Zie ook de uitzending van opgelicht van afgelopen dinsdag. Dat er toch zulke mensen bestaan. Snel aangifte doen, wellicht zijn er meerdere brieven verstuurd naar verschillende partijen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Anoniempje99 schreef:Goedenavond,

Vandaag kreeg ik een "aanmaningsbrief" waarop bleek dat ik die geschreven en verstuurd zou hebben. Mijn naam, logo, bedrijfsnaam en adresgegevens stonden erop vermeld. Het was een aangetekende brief en moest verzonden worden aan een meneer uit Grou.

Blijkbaar is de brief geweigerd aan de deur óf het adres klopte niet. Mijn adresgegevens waren opgegeven dus ik kreeg de brief vandaag "terug" van PostNL.

Gelukkig is het voor mij nu nog goed afgelopen en is de brief niet echt aangekomen bij de betreffende persoon.

Nu is mijn vraag: Zijn er misschien meer mensen die dit wel eens is overkomen? En moet je hiermee omgaan? Waar kun je hiervan het beste een melding maken?

In afwachting van jullie reacties.
Lijkt er dus op dat uw bedrijfsnaam (overigens, dit is een consumenten forum) gejat is. Dus maar even er achter aan gaan, b.v. melden bij Mijn Politie, te vinden via Google.

pietjeplus

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Als dit bericht serieus is dan actie ondernemen zoals hierboven is vermeldt.

CB

Ongelezen bericht door CB »

En neem dan ook meteen contact op met de bank waar het rekeningnummer loopt die in de brief vermeld stond waar het bedrag naar overgemaakt moest worden. De bank weet van wie dit rekeningnummer is en kan daar dan contact mee opnemen.

Gesloten