LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
valentijn47

incasso

Ongelezen bericht door valentijn47 »

ik kreeg vandaag bericht van het incasso-buro,
schuld bij speedlinq € 138,37
buitengerechtelijke
kosten € 40,50
administratiekosten €160,65
informatiekosten € 32,73
---------------
totaal €372,25

een heel bedrag voor een service die nooit geleverd is,binnen 7 dagen
opgezegt, 2x een aangetekende brief en talloze telefoontjes en nog nooit een stap verder. ik weet niet of ik op de brief van EDR incasso
moet reageren,ik wacht geloof ik maar gewoon de rechtzaak af als ze die gaan starten.

biglog

Re: incasso

Ongelezen bericht door biglog »

Heb in januari 2005 via internet een aanvraagformulier van Speedlinq ingevuld voor een adsl-aansluiting. Kort daarna werd ik erop gewezen hoe Speedlinq te werk ging en alle problemen die zij veroorzaakten bij hun klanten door elke keer een wanprestatie te leveren. Aangezien ik zo veel van dit soort verhalen heb gelezen op diverse forumsites heb ik direct daarna Speedlinq een mail gestuurd dat ik mijn aanvraag per direct introk en dat ik niet langer zat te wachten op hun diensten (heb hier echter geen reactie op gehad). Helaas hadden ze ondertussen mij de modem al toegestuurd die ik dus bij het postkantoor linia recta terug heb laten sturen naar Speedlinq. Wel was Speedlinq al zo vrij geweest om een flink bedrag van mijn rekening af te halen, dit bedrag heb ik terug laten boeken maar 3 dagen later had Speedlinq het echter al weer van mijn rekening af gehaald. Ik heb de bank gebeld, het bedrag weer terug laten boeken op mijn rekening en de incassomogelijkheden voor Speedlinq laten blokkeren. Er is daarna geen geld meer van mijn rekening afgehaald door dit onbetrouwbare bedrijf.Wel stuurden ze me daarna tot 2 maal toe een brief waarin ze aangaven dat ik bij annulering het gehele adsl-jaarbedrag kwijt zou zijn. Ze claimden o.a. dat er al een verbinding tot stand was gebracht via de KPN. Dit heb ik daarna tot 2 maal toe gecheckt bij de KPN of dat klopte, maar zij gaven mij de verzekering dat dit absoluut niet het geval was. Op de brief van Speedlinq heb ik dan ook niet gereageerd. Nu is het oktober en ligt er een brief van het incassobureau op de mat, met het verzoek een bedrag van 518,40 euro te betalen, doe ik dat niet dan dagen ze me voor de rechter. Ik ben niet van plan om dit te betalen aangezien ik nooit van hun internetdienst gebruik heb gemaakt en vind dit incassobedrag dan ook absurd hoog. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en kan hij/zij mij aangeven hoe ik nu het beste kan handelen. Ik dien namelijk deze rekening aan het incassobureau binnen 7 dagen te betalen.

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

ik weet niet of ik op de brief van EDR incasso
moet reageren,ik wacht geloof ik maar gewoon de rechtzaak af als ze die gaan starten.
Altijd, aangetekend, reageren. Hetzij naar het incassobureau met een gewone kopie naar speedling, hetzij andersom. Het belang van reageren op deze brief is om later voor de kantonrechter duidelijk te kunnen maken dat op dit moment in de preprocessuele fase de leverancier er door jou al van op de hoogte was gebracht dat er geen rechtsgrond voor zijn vordering bestaat.
Blijkbaar is hij in de veronderstelling dat hij geld tegoed heeft en dan zijn aanmaningen, incassobureau, deurwaarder en kantonrechter de geëigende stappen voor hem om te volgen, met bijbehorende kosten.
Als jij nu nooit wat laat horen, maar voor de rechter wel jouw aangetekende brieven voor de dag tovert, lukt het je weliswaar om onder de hoofdsom uit te komen, maar een handige advocaat zal wel de kantonrechter kunnen overtuigen dat het jou aan te rekenen is dat het tot een rechtzaak heeft moeten komen en blijf jij zitten met de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.
Besteed daar nu die 6 euro voor een aangetekende met handtekening retour aan en stel in die brief heel duidelijk dat je de nota betwist, dat je binnen de colportagetermijn hebt geannuleerd, dat een overeenkomst nooit tot stand is gekomen, dat levering nooit heeft plaatsgevonden, dat je hierover al eerder per aangetekend schrijven hebt gecommuniceerd, en dat er derhalve geen rechtsgrond voor deze vordering bestaat. Schrijf er ook nog bij dat indien men toch de zaak aanhangig wil maken, jij er in ieder geval alles aan hebt gedaan wat in jouw vermogen lag om niet de rechtbank met deze zaak te belasten. Dat leest de kantonrechter graag.
Ik zou hem naar het incassobureau sturen, dat staat gelijk aan het sturen naar de schuldeiser, maar het verschil is dat het incassobureau er meer mee in zijn maag zit omdat hij nu eenmaal is ingehuurd voor het incasseren. De kans dat er dan wat mee gebeurt is groter. Wel een kopie met een begeleidende brief ook naar de schuldeiser sturen, dat is wel zo netjes.
Tja, en daarna hoef je alleen nog maar te reageren op brieven waarin bovenstaande punten zinvol weerlegd worden (zou dat kunnen?) of een dagvaarding. In die dagvaarding moeten in ieder geval al bovenstaande punten genoemd en weerlegd worden.
Verder hoef je eigenlijk niets meer te doen. Oja, koop een mapje waarin je nu alvast alle kopieën, verzendbewijzen, ingekomen brieven e.d. bewaart zodat je die straks niet van overal bij elkaar hoeft te zoeken. Succes.

Gasssst

Ik dien namelijk deze rekening aan het incassobureau binnen 7 dagen te betalen.
Tja, betalen hoeft niet direct maar het ligt toch niet zo simpel. Ik lees tussen de regels door dat bij jou de overeenskomst wel tot stand gekomen is. Hoe lang na je aanvraag heb je die mail verstuurd? Er is een mogelijkheid dat je toch volgens de algemene voorwaarden de aansluiting zal moeten betalen. Maar anderzijds heeft speedling nooit zijn deel van de overeenkomst na kunnen komen omdat de verbinding nooit is aangelegd. Uit het niet aanleggen van de verbinding (kan je dat aantonen?) kan worden opgemaakt dat ook speedling de overeenkomst als gecanceld heeft beschouwd, waarmee ook jouw verplichting tot betaling op losse schroeven komt te staan. Niet reageren is in ieder geval niet de goede strategie geweest. Wat je zou kunnen doen is deze nota te betwisten maar aan te bieden om hun werkelijk gemaakte kosten te vergoeden. Wijs ze er daarbij op dat de verplichtingen uit de overeenkomst zelf ook door hen niet zijn nagekomen.
Ik zou als ik jou was even een wetswinkel binnen stappen om je te laten helpen met zo'n brief. Succes.

biglog

Op 14 januari 2005 heb ik per internet deze aanvraag bij Speedlinq ingediend, op 28 januari kreeg ik een afhaalbericht van de PTT dat er een pakketje bij het postkantoor voor me lag van Speedlinq. Dat pakketje heb ik dezelfde dag nog op het postkantoor geweigerd en terug laten sturen. Helaas, en daar ligt een groot deel van mijn fout ben ik bang, heb ik op 8 februari pas per mail laten weten dat ik afzie van de overeenkomst met Speedlinq. Aangezien ik daar geen reactie op kreeg ging ik ervan uit dat de zaak hiermee afgedaan was. Echter op 16 maart ontving ik een brief van Speedlinq waarin ze o.a. aangaven dat er nog een bedrag van 209,43 euro openstond, deze diende ik te betalen daar ze anders mijn verbinding en mailfaciliteiten automatisch zouden afsluiten. Hierop heb ik dus niet gereageerd, van de KPN had ik tenslotte al telefonisch vernomen dat er geen verbinding was aangevraagd op mijn adres. Op 15 juli weer een brief van Speedlinq ontvangen waarin ze aangeven dat ik een modem heb ontvangen (die dus retour gestuurd is) en waarvoor nog niet betaald is. In deze brief melden ze ook nog het volgende: 'Uiteraard hopen we dat u alsnog besluit om klant bij Speedlinq te blijven. Het enige wat u moet doen om het automatische aanvraagproces verder te laten gaan is door het openstaande bedrag van 99 euro over te maken op bankrekening....' Aangezien ik dat niet wilde en hen al een mail had gestuurd dat ik wilde opzeggen heb ik hier ook niet op gereageerd. Ik zal nu inderdaad een wetswinkel gaan raadplegen voor eventueel te nemen stappen. De nota van 518,40 euro is in mijn ogen ook geenzins redelijk te noemen (aangezien er alleen een modem heen en weer gestuurd is) en vraag me dan ook sterk af in welke mate met dit bedrijf redelijkerwijs te praten valt over de werkelijke kosten die door hen gemaakt zijn en die ik eventueel wel zou willen betalen. Alle informatie en adviezen blijven uiteraard van harte welkom. Bedankt voor de reactie tot zo ver!

Gasssst

Echter op 16 maart ontving ik een brief van Speedlinq waarin ze o.a. aangaven dat er nog een bedrag van 209,43 euro openstond, deze diende ik te betalen daar ze anders mijn verbinding en mailfaciliteiten automatisch zouden afsluiten.
Het niet reageren is in ieder gaval niet juist geweest. Als jij echter van de KPN op schrift weet te krijgen dat er op 16 maart nog geen ADSL op je aansluiting was aangevraagd door speedling zou je misschien hard kunnen maken dat speedling ook niet naar overeenkomst gehandeld heeft, of je opzegging per e-mail gehonoreerd.
Maar helemaal zonder enige averij op te lopen kom je er niet van af ben ik bang. De incassokosten daar kom je waarschijnlijk wel onderuit nu die nog niet anders hebben gedaan dan een extra aanmaning te versturen. Maar je zal wel snel actie moeten ondernemen. Staat er wel via een andere provider ADSL op je nummer inmiddels?

biglog

Heeft er al iemand kennis gemaakt met een gerechtelijke procedure en hoe liep dat af? Daarover kan ik nog niets vinden op internet.

edv

Ongelezen bericht door edv »

Net via via gehoord van iemand die vandaag met een wetswinkel gesproken heeft in zaandam dat EDR mensen alleen maar bang maakt en dat ze zelf geen advocaten hebben.

Advies van de wetswinkel was niet meer te reageren op welke brieven dan ook.

Gesloten