LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Wanadoo?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Arjan

Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Arjan »

Ik heb sinds een jaar een ADSL Basic pakket van Wanadoo Vandaag kwam ik op het idee om eens op mijn Service pagina te kijken naar de online facturatie (ik had hier nog nooit gekeken)Tot mijn hele grote verbazing stond er een te incasseren bedrag van 247.50 euro!!

Ik heb de andere facturen van de vorige maanden eens bekeken en ik zag dat ze per maan de incasso verhoogden met 22.50 euro. Ik bekeek de online factuur nadat ik hem had uitgedraaid en zag al snel het probleem:

Ik ben een jaar terug van Wanadoo Free naar Wanadoo ADSL overgestapt omdat mijn internettikken zo hoog opliepen dat ik wel eens rekeningen had van 800 gulden. Dus ADSL is natuurlijk stukken sneller en goedkoper. Ik heb toen een formulier ingevuld met mijn nieuwe gegevens e.d. Ook had ik in die tijd een nieuwe prive rekening geopend bij de Postbank. Het stomme is dus nu dat ik op deze factuur zie dat ze al een jaar lang mijn oude rekening gebruiken!! dus ze proberen al 11 maanden (22,50 X 11 maanden = 247,50) af te schrijven...

Ik heb tot aan vandaag (nadat ik zelf zo eerlijk was om er eens achter aan te bellen) nooit iets van ze vernomen dat de incasso niet lukte. Ik belde vandaag met de helpdesk en de beste man van de helpdesk vertelde mij dat ik nog nooit iets naar ze had gestuurd of met ze had gebeld! Dit is dus echter wel het geval, want heb meerdere malen gebeld en een brief gestuurd incl. die verandering van Wanadoo Free naar ADSL. Nu moet ik alsnog die rekening van 247,50 euro betalen. Ik vraag me af hoelang het had geduurd voor ze er zelf achter kwamen, want bij Wanadoo was niets bekend van een incasso totdat ik belde..........

wim

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door wim »

Kan het je vertellen,

ruim 18 maanden!. Ik heb een hometime abbonnement wat 30 eurp p.m. kost. Ze hebben he er echter nooti afgehaald en heb toen een paar keer gemailed en gebeld. Kreeg geen reactie. Nu 18 maanden later krijg ik de rekening 1145 euro of ik ff wil betalen binnen 10 dagen!

Wa zijn mijn rechten nu?

Gast

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben bang dat je geen rechten hebt.

Gast

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Gast »

ja dat dacht ik al wel, maar kom op he
-ik ben beeidwillig om te betalen in termijnen (wanadoo wil nie verder dan 2 termijnen!)
- ik laat ook weten dat ze recht hebben op het geld
- maar ik denk wel dta ik alles in het werk gesteld heb om te laten weten dat er niks van de rekening werd afgehaald
-en ik ben student die gewoon geen 600 euro p.m kan missen. Heb aangeboden om 200 a 250 euro p.m te betalen, nog steeds niks gehoord


Ik bedoel ik ben best bereidwillig, alleen wanadoo.....

Gast

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Gast »

Wanadoo wil mij ook al € 80 afhandig maken voor nooit ontvangen/gebruikte diensten
Smeerlapperij
Nee hoor, we hebben uw brief niet ontvangen is dus bij meerdere bekend??!! :oops: :roll:

Marion 1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2003 14:33

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Marion 1970 »

Wij hebben sinds een aantal maanden adsl lite. Bij de eerste telefoonrek. van kpn stond er ook nog 69.95 euro als entreegeld! Terwijl mijn buurvrouw, die in precies dezelfde week het heeft aangevraagd niets hoeft te betalen. Nu ben ik vanaf 25 juli ermee bezig om dit uitgezocht te krijgen, maar helaas. Op faxen wordt niet gereageerd en als je belt wordt midden in het gesprek de telefoon erop gegooid! Dit is nou goede service!!!! :twisted: En dat terwijl het gesprek 10 eurocent per minuut kost. Heeft iemand hier ervaring mee? :wink:

Hans

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Hans »

Al geruime tijd maak ik gebruik van Casema Wanadoo. Eerst op de zaak later is de aansluiting verhuisd naar mijn huis adres. Dit is overigens zonder problemen gedaan en tot volle tevredenheid. Later echter zijn er problemen ontstaan wat betreft de betalingen. Steeds werd geprobeerd van een niet meer in gebruik zijnde rekening af te schrijven. 2 maal is er een wijzigings formulier opgestuurd. Er wordt niet gereageert op e/mails telefonisch zijn ze slecht bereikbaar 3 maal ben ik reeds afgesloten geweest en achteraf was er 136 euro teveel betaald waarna de aansluitkosten hiermee werden verrekend. Wat mij dwars zit is dat handelingen welke in Januari zijn verricht pas in October! zijn verrekend. Nog steeds, hoewel ik al diverse malen heb gereageerd worden er nog steeds geen afschrijvingen gedaan en kreeg ik 14 dagen geleden ineens een incassoburau op mijn dak met extra kosten! Ik heb alle e/mails uit de bestanden gelicht en opgestuurd per aangetekende. Om een wijziging bij Casema door te geven is blijkbaar een onmogelijkheid. In dit sta ik niet alleen want ik heb van meerdere mensen klachten gehoord. Ook wordt er geen waarschuwing vooraf gegeven en gaan er gelijk incasso maatregelen volgen. Ook afsluiting gebeurt spontaan en daarne komen er weer heraansluitkosten. Ook een manier om de eigen tekorten te dekken waar ik het absoluut niet mee eens ben.

Hans.

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Hans. »

Alsof zij het hebben geroken kreeg ik zojuist een afschrijving in de bus voor 9 maanden internet abonnement. NIET TE GELOVEN!.

resp00123807

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door resp00123807 »

Bij afsluiten kontrakt zou wanadoo ook een anti-virus programma gratis opsturen. Dit was eind juni 2003. Na diverse telefoontjes en mails nog niets ontvangen en ook geen enkel tegenbericht gehad. Wat een waardeloos bedrijf. Na 1 jaar ,kontraktueel verplicht,ben ik daar weg :twisted:

resp00120492

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door resp00120492 »

Ja weer Wanadoo, ik kan niet van dat bedrijf afkomen.
Verschrikkelijke agressieve methoden om te incasseren
gebruiken ze. Heb in Januari 2003 mijn Hometime Abonnement
opgezegd en er ook schriftelijk na maanden zeuren een afschrift

van gehad. Ze blijven echter maar incasso's sturen, dreigen met
incasso bureaus, terwijl ik helemaal geen lid meer ben sinds
januari 2003. Ze wilden in maart 0 euro van me hebben.
Om er vanaf te zijn heb ik 20 eurocent betaald want de bank
accepteerd geen 0 euro opdrachten.
Nu slaan ze me weer voor het vole bedrag per maand
aan zeg redactie kunnen jullie dit bedrijf eens weer onder
de loep nemen. Je bent geen baas meer over je eigen geld,
als je een automatische incasso afgegeven hebt, tenminste bij
Wanadoo, denken ze dat is een leuke bron om elke maand
hun schulden mee af te lossen.
Ik kan er niet van af komen dit duurt nu al ruim een half jaar
en elke maand ligt er weer zo,n dreigbrief en dat ik nu elke
maand 30 euro moet voldoen met terugwerkende kracht.
Ik ben geen lid meer

Waar is nu mijn recht?
Ik wil weer graag de waarden en normen behouden,
maar met dit Wanadoo bedrijf lukt dat me niet.

Hoe kom ik hier ooit vanaf?
Emails sturen heeft geen zin, want je krijgt een bericht
we hebben het doorgestuurd naar de betreffende afdeling.
En dan doen ze er niks mee, alleen wel weer proberen 30 euro
van mijn rekening proberen af te boeken.
Als je dat blokkeerd , sturen ze een incasso bureau op je af,
el geval dreigen daarmee.

Stop Wanadoo!
Aktie is echt nodig!

Jannie

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Jannie »

Hier ben ik nog een keer namens mijn schoonmoeder. nu ik dit lees herinner ik me weer dat ze hier ook last van heeft. even voor de duidelijkheid, ik heb net ook op het bericht van Dedi gereageerd. Maar volgens de postbank moet casema een bericht sturen als zij na 2 keer afhalen dit niet is gelukt. Dus casema moet wel degelijk aan geven dat een betaling niet is gelukt. Maar zij laten de bedragen zelf zo hoog oplopen. Maar hoe zit dit nou eigenlijk echt??? dus nogmaal wie kan ons helpen en heeft advies voor ons. Tineke :?:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Er wordt veel gereageert op Wanadoo. Ergens is niet Wanadoo de boosdoener maar wel degene die het product aanbied. Het zit zo: Casema levert en ontvangt betalingen voor Wanadoo. Wanadoo is de provider en Casema de kabelmaatschappij welke alle zaken voor Wanadoo regelt. Nu is Casema een bedrijf wat een administratie heeft welke van geen kant klopt! Al heel lang ben ik bezig om een wijziging gedaan te krijgen en uiteindelijk is het dan half October eindelijk gelukt. Maar nog steeds heb ik volgens Casema 2 abonnementen. Er is er altijd maar één geweest alleen op een ander adres gezet. Toch worden er 2 in rekening gebracht, wat ik overigens NIET! wist en zonder waarschuwing kreeg ik Intrum Justitia op mijn dak! Hierop heb ik alle correpondentie naar het incasso bureau per aangetekende post verstuurd dus alles wat er vanaf Januari ! naar Casema is gegaan en noch Intrum Justitia noch Casema hebben tot op heden gereageert! Ik word er zo langzamerhand dood ziek van temeer omdat Intrum Justitia verleden week de deurwaarder heeft gestuurd waarop ik alles aan deze man heb uitgelegd en hij zou het met de betrefende instantie's opnemen. Ik ben benieuwd.

Vr.Gr. Hans.

Sieb
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2003 15:10

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Sieb »

Zo kan jullie de hand schudden.
Want dit is ook een leuke verneukerij...

Heb sinds Okt 2001 ook een Hometime abbonement.
Begin Okt 2003 heb ik een ISDN verbinding gekregen.
Dus alles geinstalleerd en inbellen maar.
Ja niks niet, nooit een keer kunnen inbellen.

Dus ik Wanadoo opgebeld.
En hun het probleem uitgelegt dat ik sinds kort ISDN heb maar niet meer kan inbellen.
Nou na veel wikken & wegen kwamen zij er achter dat mijn hometime niet meer geschikt zou zijn voor ISDN.
En dat daar een mailtje van verschenen is toen der tijd dat het veranderd zou zijn.
Ik zeg op mijn beurt dat dat mailtje met bijbehorende nieuwe voorwaarden nooit in mijn bezit zijn gekomen.
Na prima zegt de desbetreffende mevrouw.
Dan kan ik u wel een andere abbo aanbieden.
En wel de Smartpack 30.
Ik zeg dat ik daar geen belang bij heb dat ik moet inleveren.
En dat dit de twee keer wordt dat ik wordt verneukt.
Aangezien zij toen der tijd van onbeperkt internetten naar 80uur zijn gegaan.

Na zowat te hebben door gezeurd kwam zijn met het idee om dan maar een eind te maken aan mijn contract.
Dat was niet tegen dovemansoren gezegt.
Aangezien ik bij Planet een abbo had gezien voor het zelfde geld maar dan 100uur.

Goed we zijn nu twee maanden verder en nog steeds geen brief van het bevestigen van de opzegging.
Dus ik gebeld, en het hele verhaal weer uitgelegt.
Wat blijkt nu dat ik het abbo in Sept had moeten opzeggen aangezien Ik dit pas in okt heb gedaan zit ik er nog een jaar aanvast.
Ik zei dat ik van een maand opzegtermijn afwist.
Maar dat ik niet eerder had kunnen doen aangezien ik pas in okt ISDN heb gekregen.
Ja sorry zegt die meneer, dat kan ik ook niet helpen.
U heeft dus verkeerd verstrekte infomatie van ons gehad.
Waar ik weer antwoord, "Dat blijkt wel weer"

Dus zeg ik tegen hem dat ik dus door verkeerde informatie van jullie een jaar lang €29,95 p/m =€360 moet betalen voor een abbonement wat ik niet kan gebruiken.
Nou zeg ik jullie dat ik inderdaad 1 maand opzeg termijn heb.
Maar waarom vertellen ze mijn dan dat ik dit kan opzeggen.
En dan later achter komen dat ik nog een jaar de pisang ben.

Wat kun je hier nou aan doen!

Gast

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben dus Arjan die deze topic vorig jaar aanzwengelde... momenteel is het 1 maart 2004 en ik heb zo het vermoeden dat ik binnenkort weer veel tijd en moeite kan gaan steken in het nabellen e.d. om van mijn (in januari) opgezegde ADSL abbo af te komen!

Heb dus zoals gezegd in januari van dit jaar mijn adsl basic opgezegd omdat ik naar een andere (tevens geen mxstream) provider over wil stappen... Opzeggen was volgens de mevrouw aan de lijn geen probleem, word zo geregeld, en heb voor de zekerheid maar gevraagd of ik nog contact moest opnemen met KPN wat dus niet nodig blijkt. Inmiddels al weer maart, maar ben momenteel nog lekker aan het internetten op mijn adsl basic lijntje (anders kon ik dit ook niet typen) en zag op mijn online adsl status dat 18 februari een annulering richting KPN gegaan is... heb dus tot op heden niets vernomen.

Heb al heel veel gemieter gelezen over de opzegwijze van een adsl lijn bij Wanadoo, dus als ik merk dat het de verkeerde kant opgaat ben ik er snel bij!

Arjan

jacob

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door jacob »

jongens allemaal jullie abbonnement op zeggen en naar DEMON gaan sneller en goedkoper www.demon.nl.ik heb de mijne al opgezegd.alleen ik moet van die grafbakke nog wachten tot 1oktober,maar ik vraag ff inlichtingen bij consumentenbond of dat wel mag....want liever vandaag als morgen.........en ik ga een schotel kopen,want ik wil niks meer met ,dat hele oplichters zooitje te maken hebben..... :evil: :twisted:

jacob

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door jacob »

Sorry maar moet zijn www.demon.nl

rosenthal
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2004 18:09

Re: Incasso Wanadoo?

Ongelezen bericht door rosenthal »

Stuur wijzigingen of opzeggingen altijd per aangetekende met bericht van ontvangst en zorg wel dat je hier kopies van hebt. Anders heb je geen poot om op te staan.
Heb hiermee uitstekende ervaringen.

Gesloten