Is dit normaal?
Ik heb een abonnement op de papieren editie van het dagblad van het noorden.
Tevens bezoek ik met enige regelmaat de website van de krant, en post reacties onder de berichten. Hiervoor kan ik inloggen met een door mij aangemaakt alias.
Na een restyling van de website kon ik niet meer inloggen (er waren meer bezoekers met inlogproblemen), en heb ik een mail gestuurd met de vraag of ik mijn bestaande account kon blijven gebruiken.
In de reactie werd mij gevraagd om mijn volledige adresgegevens door te geven zodat het zoeken naar mijn toegangs- en controlecode vergemakkelijkt zou worden.
Bij het aanmaken van mijn account is er echter nooit om adresgegevens gevraagd, dus theoretisch gezien zou er geen koppeling mogen bestaan tussen mijn internet-alias en mijn privé-gegevens.
In de praktijk is dit dus blijkbaar wel het geval, en ik vraag me af of dit een normale gang van zaken is.
In de gebruiksvoorwaarden van de site heb ik er in ieder geval niets over kunnen lezen.
Is er iemand met wat verstand van internet-privacy die hier iets zinnigs over kan zeggen?
edit: de koppeling kan tot stand gekomen zijn doordat het e-mailadres wat ik destijds heb gebruikt om mijn account te activeren hetzelfde is als het e-mailadres wat bekend is bij mijn abonnementsgegevens.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet-alias blijkt gekoppeld aan privé adres, mag dat?
-
LAcoustica
Re: internet-alias blijkt gekoppeld aan privé adres, mag dat?
gewoon een nieuwe account aan maken, je hoeft geen adresgegevens in te vullen.
weer een storm in een glas water.
-
LAcoustica
Re: internet-alias blijkt gekoppeld aan privé adres, mag dat?
Dank voor je reactie, maar de intentie van mijn vraag ontgaat je blijkbaar volledig.gewoon een nieuwe account aan maken, je hoeft geen adresgegevens in te vullen.