| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internet
Internet
In november een Samsung galaxy aangeschaft bij de KPN.
Mijn provider voor mijn laptop is Online.
Alles werkte al snel prima, alleen tot op vandaag is e-mail verzenden via de telefoon een probleem.
Ben diverse malen heen en weer gezonden naar KPN en mijn provider Online.
Deze verwezen steeds naar elkaar. Uiteindelijk is het nu zo dat ik e-mail kan verzenden maar dat meestal gaat met een forse vertraging die wel kan oplopen tot meerdere dagen.
Heden weer gesproken met KPN, die weer verwijst naar Online. Online weet mij nu te vertellen dat dit komt door twee verschillende providers te gebruiken. Volgens online kan ik met de telefoon alleen e-mailen als ik in een Online omgeving ben ingelogd. Mijn technische kennis is niet van dien aard dat ik het helemaal begrijp, maar ik had er nog niet eerder van gehoord.
Oplossing zou dus kunnen zijn om met 1 provider voor alles in zee te gaan, maar ik heb contracten die nog wel even lopen. Snap eigenlijk niet goed waarom 2 providers een probleem zou zijn. E-mail ontvangen geeft geen enkel probleem, maar dus wel het verzenden.
Mijn provider voor mijn laptop is Online.
Alles werkte al snel prima, alleen tot op vandaag is e-mail verzenden via de telefoon een probleem.
Ben diverse malen heen en weer gezonden naar KPN en mijn provider Online.
Deze verwezen steeds naar elkaar. Uiteindelijk is het nu zo dat ik e-mail kan verzenden maar dat meestal gaat met een forse vertraging die wel kan oplopen tot meerdere dagen.
Heden weer gesproken met KPN, die weer verwijst naar Online. Online weet mij nu te vertellen dat dit komt door twee verschillende providers te gebruiken. Volgens online kan ik met de telefoon alleen e-mailen als ik in een Online omgeving ben ingelogd. Mijn technische kennis is niet van dien aard dat ik het helemaal begrijp, maar ik had er nog niet eerder van gehoord.
Oplossing zou dus kunnen zijn om met 1 provider voor alles in zee te gaan, maar ik heb contracten die nog wel even lopen. Snap eigenlijk niet goed waarom 2 providers een probleem zou zijn. E-mail ontvangen geeft geen enkel probleem, maar dus wel het verzenden.
Re: Internet
Wat een onzin!Online weet mij nu te vertellen dat dit komt door twee verschillende providers te gebruiken. Volgens online kan ik met de telefoon alleen e-mailen als ik in een Online omgeving ben ingelogd.
Er zijn denk ik, heeel veel mensen welke een andere provider op de GSM/smartphone hebben, als een provider voor internet en mail.
Laat je niet afscheppen.
Ga je eens na een KPN winkel en laat de instellingen controleren, misschien heb je toch een of andere instelling niet goed staan.
Op de site van online lees ik dat men hun smtp server, dus voor uitgaande email, enkel kan gebruiken op een online-eigen verbinding. Dat is blijkbaar een keuze van ze, en zal dus betekenen dat je die op de mobiele internetverbinding van de smartphone niet kan gebruiken.nevermind schreef:Wat een onzin!Online weet mij nu te vertellen dat dit komt door twee verschillende providers te gebruiken. Volgens online kan ik met de telefoon alleen e-mailen als ik in een Online omgeving ben ingelogd.
Er zijn denk ik, heeel veel mensen welke een andere provider op de GSM/smartphone hebben, als een provider voor internet en mail.
Laat je niet afscheppen.
Ga je eens na een KPN winkel en laat de instellingen controleren, misschien heb je toch een of andere instelling niet goed staan.
sjohie schreef:Op de site van online lees ik dat men hun smtp server, dus voor uitgaande email, enkel kan gebruiken op een online-eigen verbinding. Dat is blijkbaar een keuze van ze, en zal dus betekenen dat je die op de mobiele internetverbinding van de smartphone niet kan gebruiken.nevermind schreef:Wat een onzin!Online weet mij nu te vertellen dat dit komt door twee verschillende providers te gebruiken. Volgens online kan ik met de telefoon alleen e-mailen als ik in een Online omgeving ben ingelogd.
Laat je niet afscheppen.
Misschien een optie voor TS om deze te gebruiken.
http://www.dds.nl/helpdesk/cat.php?cat=mail&id=14
nevermind schreef:Online weet mij nu te vertellen dat dit komt door twee verschillende providers te gebruiken. Volgens online kan ik met de telefoon alleen e-mailen als ik in een Online omgeving ben ingelogd.
Wat een onzin!
Er zijn denk ik, heeel veel mensen welke een andere provider op de GSM/smartphone hebben, als een provider voor internet en mail.Laat je niet afscheppen.
Helemaal geen onzin, ik kan binnen bereik van wifi thuis mailtjes met de smartphone verzenden, buiten het vodafone bereik werkt het niet, de berichten blijven staan bij : uit : en niet bij verzonden.
Heeft iets met de pc instelling te maken
Har06 schreef:nevermind schreef:Online weet mij nu te vertellen dat dit komt door twee verschillende providers te gebruiken. Volgens online kan ik met de telefoon alleen e-mailen als ik in een Online omgeving ben ingelogd.
Wat een onzin!
Er zijn denk ik, heeel veel mensen welke een andere provider op de GSM/smartphone hebben, als een provider voor internet en mail.Laat je niet afscheppen.
Helemaal geen onzin, ik kan binnen bereik van wifi thuis mailtjes met de smartphone verzenden, buiten het vodafone bereik werkt het niet, de berichten blijven staan bij : uit : en niet bij verzonden.
Natuurlijk werkt het niet als je geen verbinding met je provider hebt.
Als je er geen verstand van hebt kun je beter niks zeggen.M.Martens schreef: Geen zorgen maken. Dit zijn niet uw instellingen maar die van Online. Die werkt u e-mail in hun eigen server en slaan alles op wat u verstuurd en wat er aankomt.
Daarom ook de vertraging. Tussen Online en Online gaat het goed maar tussen KPN en online kan je een paar minuten wachten.
Online gebruikt poort 20 voor de SMTP en die staat vrij agressief afgesteld. Dus alleen op een Online/TMobile verbinding werkt de SMTP. Dus op de WiFi functioneert het, op de UMTS niet. Er zijn workarounds voor. Die van Nevermind is er 1 van. Online gebruikt helaas geen SSL en daar ligt het probleem.
Overigens is dit geen klantje pesten ofzo, maar één van de manieren waarop men spam probeert tegen te gaan. 
-
PeterW1572
De kreet "klantje pesten" is sowieso onzin. Geen enkel bedrijf heeft het in de doelstellingen staan om hun klanten te pesten. Het zou ook raar zijn, want gepeste klanten gaan weg en leveren geen inkomsten meer op.sjohie schreef:Overigens is dit geen klantje pesten ofzo, maar één van de manieren waarop men spam probeert tegen te gaan.
Het bewijs spreekt je tegen > Pretium, bestaat nog steeds en volgens mij hoort de eigenaar in de Quote500 thuis...
nevermind schreef:[quote="Har06
Natuurlijk werkt het niet als je geen verbinding met je provider hebt.
Lezen is op zichzelf al een kunst, voorbeeld :
Maken op een lokatie gebruik van de aangeboden wifi, mails ontvangen mogelijk mails versturen niet
Even afgezien van hun agressieve marketing, ken ik ook mensen die prima tevreden zijn met Pretium. Dus dat pesten valt nog te bezien, kwestie van wie je het vraagt denk ik.devious schreef:Het bewijs spreekt je tegen > Pretium, bestaat nog steeds en volgens mij hoort de eigenaar in de Quote500 thuis...