LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet van Wanadoo of Casema!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gdev44

Internet van Wanadoo of Casema!!!

Ongelezen bericht door gdev44 »

Geachte Forumleden,

Ik weet niet hoe het de abonnees van Wanadoo vergaat, maar mij overkwam het volgende.
Sinds januari 2002 heb ik een Wanadoo Cable Broadband Premium abonnent. Ik ontving hiervoor een modem (COM21) en heb deze zelf geinstalleerd. Daar Wanadoo/Casema voor zijn abonnees de snelheden voor het downloaden en uploaden ging verhogen, kwam ik tot de ontdekking dat ik niet de doorgegeven snelheden ontving. Ik heb gekozen voor de Premium abonnement daar de Basic abonnement slechts de helft aan download/uploadsnelheid door gaf. Het verschil zat hem niet alleen in de prijs, maar ook de snelheid. Ik heb bewust gekozen voor de Premium abonnement. Wat blijkt, tijdens een controle met het programma Speedtest, kwam ik tot de ontdekking, dat ik niet aan de gekozen downloadsnelheid kwam. Mijn eerste reactie was, ik betaal voor een premiumabonnement maar krijg hiervoor de basicsnelheid doorgegeven.

Toen Wanadoo/Casema medio 2004 wederom zijn snelheid ging verhogen en ik weer niet de gewenste snelheid kreeg doorgegegeven heb ik aan de belgetrokken bij Wanadoo. Wat is het geval, ik bel naar de helpdesk van Wanadoo en krijg daar te horen dat ik de klantenservicelijn moest bellen van....., juist ja, Casema. Ik heb hiervoor verschijdene keren het betaalnummer 0900-8896 moeten bellen en heb zo getracht mijn probleem op te lossen. Ondanks verwoede pogingen met de helpdesk te hebben gebeld en 85 euro armer daar ik aan belkosten te zijn kwijtgeraakt, heb ik in oktober 2004 een andere modem gekregen n.l. de ED. Nadien heeft Wanadoo/Casema nogeens de snelheden verhoogt tot ik vorigjaar, september 2005, er mijn buik van vol had. Telkens wanneer ik problemen ondervond met mijn verbinding en ik hiervoor bij Wanadoo onlinehulp deed raadplegen, werd ik doorverwezen naar de Casema helpdesk of kon gebruik maken van de snelhelp van Casema.

In januari van het jaar 2006 was voor mij de maat vol, ik heb besloten om al mijn pakketten bij Casema onder te brengen. Nou, dat heb ik geweten. Ik heb mij eerst voor laten lichten via de verkooplijn van Casema en gevraagd of het mogelijk was om het Maxipakket van Casema aante schaffen daar Casema adverteerde op zijn Site. Ik heb nog uitdrukkelijk gevraagd, kan ik van Wanadoo premium overtsappen naar CasemaMaxi!! Ja dat was geen enkel probleem. Omdat in het Maxipakket ook nogeens de mogelijkheid was om digitaal te kunnen telefoneren en er een gratis antivirus en spamfliter software bij zat, ik hiervoor gekozen heb. Ook heb ik een digitale decoder, de Samsung besteld dus dacht ik zo alles onder een noemer onder te hebben gebracht.

Vorigjaar augustus 2005 had ik nog bij Wanadoo een Wanadoo PC antivirus abonnement afgesloten daar mijn Symantec antivirus 2003 was verlopen. Wat is nu het geval, ik ontving van casema een becestigingsbrief met daarin vermeld, al mijn producten welke ik in januari had besteld. Wat schertst mijn verbazing, Casema heeft en zou alles voor mij regelen, zelfs het opzeggen voor o.a. mijn KPN abonnement en de overstap van Wanadoo premium naar Casema Maxi abonnement. Op de bevestigings brief stond n.l. dat mijn Wanadoo premium abonnement ongewijzigd is gebleven. Ik heb hierover gelijk gereclameerd bij de Casema klantenservice. Na een tich aantal telefoontjes te hebben gepleegd voordat je bij de juiste persoon terecht komt werd mij verteld dat ze dit voor mij zouden uitzoeken. Ik moet nog teruggebeld worden door de persoon welke ik aan de lijn had.

Het volgende gebeurd dan: Ik ontving 22 februari 2006 van Casema een nieuwe modem en heb deze diezelfdedag nog aangesloten. ook heb ik hiervoor mijn telefoonverbinding beneden in de kelder van mijn huis, zo omgezet, dat ik via de modem verbinding had met de digitale telefoonlijn van Casema. In de bij het pakket bijgesloten handleiding stond n.l. dat zodra de verbinding via deze lijn tot stand was gebracht, ik hiervoor een speciaal nummer moest bellen (een z.g.n. testcall) of mijn verbinding wel werkte. Nou dat heb ik dus gedaan. In de brief werd ook duidelijk beschreven, dat ik alvorens Casema de machtiging welke aan ze had gestuurd binnen hadden en zij met KPN de overschrijving rond hadden, ik wel kon bellen, maar niet gebeld kon worden. Ik heb diezelfdedag de verbinding teruggebracht in de oude situatie(via de KPNlijn) zodat ik, tot dat de overschrijving rond was, ik toch gebeld kon blijven worden. Op 5 maart 2006 ontving ik van KPN de bevestiging dat met ingang van 10 februari ik niet meer gebruik kon maken van de KPNlijn, dit i.v.m. de overschrijving naar Casema. Inmiddels kreeg ik, nadat ik contact had opgenomen met de Casema klantenservicemedewerker te horen, dat ik mijn bestelde pakket, de Wanadoo premium abonnement niet kon overzetten naar de Casema Maxi abonnement.

Totdat ik mijn eerste factuurnota binnen kreeg van Casema. Ik dacht dat ik ontplofte. Op deze nota werd uiteengezet welke producten ik bij ze besteld had en gespecificeerd de kosten welke kosten mij in rekening zou worden gebracht. Het radio en Tv abonnement was niets op aan te merken, maar wat ik nu schrijf is te gek voor woorden.
Mij werd in rekeningebracht het volgende: De installatie voor de telefoonlijn(welke ik overigens 22 februari 2006 heb gebruikt om te testen of ik verbinding had) is ingegaan op 25 februari 2006. t/m 28 februari 2006 moest ik voor de Casema telefoonlijn betalen. Tevens, omdat men maandelijks vooruit moet betalen, moest ik betalen over een periode van 1 maart 2006 t/m 1 april 2006. Ik heb tot 10 maart 2006 nog gebruikt gemaakt van de KPN lijn. Ik kreeg van de KPN n.l. de bevestiging dat dit per 10 maart werd afgesloten. De brutaliteit van Casema dat men mij voor een niet bruikbaar product mij dit in rekening brengen vind ik wel al te gortig.

Zoals ik eerder heb verteld, het schijnt niet tot de mogelijkheid te behoren dat ik overstap van Wanadoo premium naar Casema Maxi.
Wanadoo, zoals men nu beweert bij Casema, houd mij aan hun contract welke ik bij ze hebt.
Ik vind het vreemd dat ik, bij Wanadoo een Wanadoo PC antivirus hebt lopen en is ingegaan 17 augustus 2005, nu mijn abonnement hierop met onmiddelijke ingang is gestopt. Nadat ik bij Wanadoo heb doorgegeven aan het einde van mijn abonnementsperiode geen verlening wenste op dit abonnement. nu tot de ontdekking ben gekomen dat mijn PC antivirus niet meer geldig is. M.a.w. ik ben 14 dagen zonder antivirusbescherming op het net geweest. Ik heb hierdoor 3 virussen opgelopen en 12 spywarebugs opgelopen.
Nu is het ook nog zo, dat volgens de Casema helpdeskmedewerker, daar ik in januari van dit jaar(2006) de Casema Maxi heb aangevraagt, ik nu nog een abonnement verplichting heb bij Wanadoo, de z.g.n. premium abonnement.
Is het niet vreemd, dat Wanadoo mij met onmiddelijke ingang onbeschermd laat internetten daar mijn activatiecode z.g.n. zou zijn verlopen? En dat ik de overstap heb aangevraagt om van Wanadoo premiumabonnement deze niet omgezet kan krijgen naar de Casema Maxi!

Zijn er soms mensen die hetzelfde zijn overkomen? Of zijn er soms rechtskundigen onder U die mij hierbij kunnen helpen hoe het e.a. aan te pakken?

Reacties op dit schrijven zie ik met belangstelling te gemoed.

G. de Vries

Chanmaster

Re: Internet van Wanadoo of Casema!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Geachte heer/mevrouw.

Overstappen is nimmer verstandig.
Het verdient de voorkeur om. alsvorens te besluiten een andere internetleverancier te nemen, de lopende contracten eerst af te werken en te beëindigen conform de daartoe opgestelde regeling. Dat moet U altijd zelf doen, een andere leverancier kan U niet afmelden.
Pas zodra de levering van signaal beëindigd is en U daarvan een bevestiging heeft ontvangen is het zinvol om naar een andere leverancier uit te zien, niet eerder omdat de contracten verschillend van opzet zijn.
De leverancier dient altijd te leveren conform contract waaraan ze gehouden is.
Zeg Uw abonnement schriftelijk op per aangetekende brief met handtekening retour. Het kost U wel 6,25 euro maar U kan niets overkomen.

Chanmaster

gdev44

Ongelezen bericht door gdev44 »

U hebt volkomen gelijk wat u schrijft. Maar wanneer u het aanbod van Casema op de CasemaSite erop nakijkt, dan zult U tot de ontdekking komen dat Casema dit voor zijn aansaande klanten regelt.

Wat mij ergert is dat ik voor kosten moet betalen alvorens Casema al de bevestiging van KPN heeft doorgekregen dat mijn verbinding met de KPN m.i.v. 10 maart 2006 zal worden beeindigd.
Wat te denken dan van Wanadoo. Ik heb bij hun een premium abonnement en een PC antivirus abonnement. Waarom heeft Wanadoo mij met onmiddelijke ingang mijn activatiecode ongeldig verklaart en ik hierdoor onbeschermt het net op ga.

Bedankt voor U reactie, maar wat u schrijft daar denk ik toch anders over. M.i.z. hebt u toch niet het gehele verhaal goed doorgelezen.
Het gaat er mij om, als ik de helpdesk bel. ik door Wanadoo wordt doorverwezen naar Casema. Toen ik merkte dat mijn activatiecode op mijn PC antivirus niet meer geldig was en ik de helpdesk hierover gebeld had men bij Casema niet wilde of kon verhelpen. Ik moest daar Wanadoo hierover op aanspreken. U moet maar eens proberen om contact te nemen met Wanadoo. U zult dan merken dat u wordt doorverwezen naar de Casema helpdesk.

Zijn Wanadoo en Casema dan niet een bedrijf! of zie ik dat verkeerd?

Vr. gr.

G de Vries

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat heb ik ook zo verstaan! Helder! Door de wirwar van diensten welke onderling weer een samenwerkingsverband schijnen te hebben, al merken de klanten daarvan weinig, is het juridisch moeilijk volgbaar.
Daarom is het verstandiger om eerst de één af te sluiten alvorens de ander aan te spreken. Dit voorkomt verweving van belangen hetgeen juridisch vaak moeilijk aantoonbaar te maken is.

Chanmaster

Gesloten