LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetplusbellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ron40

internetplusbellen

Ongelezen bericht door Ron40 »

27/2/2006

Weet iemand wat het probleem is bij internetplusbellen?
Als er een internet sessie openstaat kan er niet gebelt worden
Ik heb al gebelt met kpn en krijg dan een monteur en die zegt dat ik de lijn van de splitter naar de telefoon ingang mag verwijderen en dat dan het probleem opgelost is dat heb ik gedaan. Het probleem blijft bestaan weer gebelt nu mocht ik niet teveel sessies open zetten (er stonden drie sessies open) weer geen telefoon weer gebelt
Toen zei de monteur dat het een softwarematig probleem was en dat ze er mee bezig zijn.
Nu 27/2/2006 heb ik helemaal geen telefoon meer terwijl ik de computer niet eens aan heb staan.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem en wat hebben jullie er aan gedaan.

queenfan

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Heb je wel eerst de lijn op de splitter zitten???

En vanaf de splitter 2 lijnen naar de Experiabox en vanaf de experiabox pas de telefoon en PC aangesloten???

willemo

Ongelezen bericht door willemo »

In het begin:

- telefoonlijn naar de splitter,
- vanaf de splitter 2 lijnen naar de Experiabox,
- vanaf de Experiabox een verbinding naar de PC en een verbinding naar de telefoon.

Na enkele weken (nadat er door KPN een omzetting heeft plaats gevonden) aansluiting eeventueel als volgt wijzigen(hoeft niet):
- splitter verwijderen,
- telefoonlijn rechtstreeks naar de Experiabox,
- vanaf de Experiabox een verbinding naar de PC en een verbinding naar de telefoon.

Het PC gebruik staat geheel los van het telefoongebruik.
Wat er op de PC ook open staat het bellen wordt niet beïnvloed.

Met vriendelijke groet,
Willem

Ron40

Ongelezen bericht door Ron40 »

Ik heb alles gedaan wat er gezegd is door jullie maar het word alleen maar erger.
Ik ga maar weer eens met de KPN bellen.
Bedankt Ron

willemo

Ron40,

Er rest jou inderdaad niets anders dan KPN in te schakelen.
Ik blijf het overigens wel heel vreemd vinden dat de telefoonverbinding iets te maken heeft met wat jij met de PC doet.

Met vriendelijke groet en veel succes,
Willem

queenfan

Heb je de experiabox al gereste, even spanningsloos maken en dan kijken wat er dan gaat gebeuren.

willemo

Queenfan,

Bij het resetten van een Experiabox is het niet zinvol om de spanning van de box af halen.
Resetten doe door bij een ingeschakelde Experiabox het kleine resetknopje met een puntig voorwerp (paperclip o.i.d.) enkele seconden in te drukken.

M.vr.gr.
Willem

queenfan

Uit ervaring weet ik dat sommigfe telefooncentrales ook gereset kunnen worden door de centrale spanningsloos te maken.

willemo

Queenfan,

Een telefooncentrale is geen Experiabox en omgekeerd.

M.vr.gr.
Willem

queenfan

Een experiabox is ook een soort telefooncentrale, alleen de werking is anders.

mosoog

Ongelezen bericht door mosoog »

Experiabox is inderdaad een deel centrale, en kan door de spanning eraf te halen ook gereset worden. maar een knopje indrukken kan de moeite ook niet zijn toch?

queenfan

@ Mosoog, klopt, maar uit mijn ervaring is een reset door spaningsloos maken soms effectiever dan een reset knop.

sandokando

Ongelezen bericht door sandokando »

Had gisteravond hetzelfde probleem: geen telefoon.Pc ff uitgezet,dat maakte niets uit, probleem bleef.Stekker uit wandcontactdoos gehaald en deze er vervolgens weer in gestoken met als resultaat dat alles weer goed werkt.Spanningsloos maken werkt dus wel degelijk.

queenfan

Dank je :lol:

tangasierra

Ongelezen bericht door tangasierra »

Internetbellers KPN mogelijk onbereikbaar

DEN HAAG - KPN-klanten die via internet bellen en gebruikmaken van uitwisselprogramma's zoals BitTorrent, eDonkey en Limewire zijn mogelijk niet altijd bereikbaar. Een woordvoerder heeft een bericht uit NRC Handelsblad daarover zaterdag bevestigd.

Het KPN-modem Experiabox heeft moeite om het hoofd te bieden aan de veeleisende uitwisselprogramma's, legde KPN uit. Het bedrijf heeft daarover twintig klachten ontvangen.

Waarschuwing

Komende week verschijnt een waarschuwing op de internetpagina van KPN. Het telecomconcern benadrukt dat het risico bestaat voor een heel klein aantal gebruikers. Naar verwachting is het probleem eind deze maand opgelost.

KPN heeft inmiddels meer dan 50.000 klanten voor het zogenoemde Internetplusbellen. De genoemde ruilprogramma's worden vooral gebruikt om grote (illegale) beeld- en muziekbestanden te kopiëren.

kijk Ron dit is het probleem bij kpn ze drukken het heel voorzichtig uit met der 20 klachten er moeten er veel meer wezen.
lees maar de diverse forums heb zelf het zelfde probleem.

dacht eerst dat het kwam dat ik nog niet geporteerd was heb nog een stuk geschreven in dit forum lees daar maar eens verder bij kpn klanten zijn mogelijk niet bereikbaar daar liggen al diverse klachten van mij ik hoop dat je hier wat aan hebt groeten John

jimmyw

Ongelezen bericht door jimmyw »

Er is inderdaad een probleem met de torrentprogramma's zo melde een service medewerker mij al eens bij mijn zoveelste melding van niet bereikbaar zijn. Maar er moet meer zijn. Vandaag probeerde de school van onze dochter ons te bellen omdat onze dochter ziek was geworden. Niet bereikbaar dus. Er stond geen bittorret programma te draaien en zelf konden we wel bellen. Maar weer de storingsdienst gebeld want ik vind dit toch echt een probleem. Het vervelende is dat je er geen idee van hebt dat je niet bereikbaar bent. Binnen 3 dagen zal ik weer worden terug gebeld.
Weet iemand of je bij zoiets er ook ongestraft vanaf kunt. Ik bedoel voor een telefoon via het vaste net moet je nu weer aansluitkosten betalen. Maar voor onbereikbaar zijn heb ik niet gekozen.
Enig idee?

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Er komtt een firmware update aan die het probleem moet oplossen.
Het aantal connecties en de up en downloads wat lager zetten in de torrent programma's lijkt me ook een optie.

tangasierra

Ongelezen bericht door tangasierra »

het kan inderdaad voor komen dat je niet bereikbaar bent als je geen torentprogamma gebruikt er is dan daarvoor er een gebruikt waarschijnlijk.

de sessies blijven heel lang nog open staan daarna ondanks dat de pc uitstaat.wil je dit snel oplossen dan moet die box aan en weer uit gezet worden,of de tel stekker er even uit halen.

ik zit zelf ook eigelijk over stoppen te denken dan betaal ik liever weer me oude bedrag.ik word er beroerd van.
heb ze de voordeel van de twijfel gegeven,
en gezegt dat ik eind van de maand weg ben als dit dan nog,
niet is opgelost dan ben ik er dan al een maand mee bezig en vindt ik het genoeg.

met afschrijven van euroos zijn ze anders wel snel gister al 90 euro afgeschreven van de giro terwijl het 1 maart pas werkte,
ga ze straks maar weer eens bellen hoe ze aan dat bedrag komen
heb een pakket van 59.95 plus 10 voor onbeperkt bellen
is bij mij 69,95

met vriendelijke groeten John

hettie kl

Ongelezen bericht door hettie kl »

hoi ik ook word gek van internetplusbellen
heb sinds 27 februari internetplus, vanaf de eerste dag problemen, de telefoon valt steeds weg de lijn dood , of er nu gebelt word of word gebelt maakt niet uit ,ook niet of de pc wel of niet aan staat, ben al meer dan 3 weken aan het bellen , eerst een nieuwe box gekregen , maar probleem blijft hetzelfde, na vele telefoontjes zeggen ze nu het probleem kan nog maanden duren, ligt aan de buitenlijnen, dus ik zeg gooi me er maar af en geef me de vaste lijn maar weer teug, maar helaas dat gaat niet zo makkelijk,je zit vast aan een jaarcontract, vind dit een lachertje want vanaf de eerste dag werkt het al niet goed , nu gaan ze aanvragen of ik van het contrat afkan dit duurd dagen, en nu komt het mooiste nog, krijg extra kosten en kan me nummer niet behouden, nou dit pik ik echt niet, maar helaas kom ik niet verder, kan alleen klachten indienen, nu is mijn vraag hebben dit meerder mensen en kunnen we samen niets iets doen, want ik vind als je iets verkoopt zoals internetplusbellen en het blijkt dat het niet goed fuctioneerd ,weken dus niet en toekomst duurd nog maanden, dat je dan terug moet kunnen naar vaste telefonie met behoud van nummer.
ze hebben geen idee hoe erg het is als je ingesprek bent en de lijn valt dood, vooral als er zieken zijn in de familie, en dan bel je wel 06 maar heb prepaid, dus dan weet je wel al hoeveel geld ik kwijt ben door al die telefoontjes.hetzelfde geld voor de pc die valt ook steeds weg
graag hoor ik reacties wie nog meer met dit probleem zit
alvast bedankt, want ik weet niet wat ik nu moet doen
groetjes hettie

sarac000

Ongelezen bericht door sarac000 »

ja, problemen met internetplusbelle
heb ik ook
al vanaf begin, dus rond 1 mand
oplosing, KPN geeft geen oplosing
denk ik dat we moeten samen naar de radar met de problem
gevon melden bij de radar en dan afvachten