Die WIFI bandbreedte is makkelijk op te schroeven. De simpelste manier is om meerder AP's direct op de router aan te sluiten. Bijvoorbeeld 1tje voor de slaapverdieping (waar kinderen school volgen), 1tje voor de woonverdieping. Dan heb je al 2 keer de bandbreedte. En dat kan je verder zo mooi maken als je wilt natuurlijk. Als je vaak met meerdere mensen online bent kan je een enterprise WIFI systeem overwegen. Dan is de WIFI ervaring heel anders dan als je de de WIFI van de modem gebruikt.kweenie schreef: ↑17 apr 2021 14:55voor teams heb je helemaal niet zo'n extreme bandbreedte nodig. Met het goedkoopste Ziggo abonnement kun je nog steeds met een aantal mensen tegelijk een teams-vergadering volgen.PeterPeters1966 schreef: ↑17 apr 2021 13:14Heeft niet alleen met willen te maken, maar ook met moeten. Onderwijs via Teams vereist een behoorlijke bandbreedte als je alles goed wilt kunnen volgen. En als papa en mama dan ook nog eens thuis Teams of Webex meetings hebben dan moet je best wel een snelle verbinding hebben.
Het probleem zit vaak eerder in de wifi, dus in je eigen netwerk. Wat dat betreft heeft TS wel gelijk: je internet is zo traag als de zwakste schakel. Maar die schakel zit niet bij Ziggo. Die schakel zit vaak in je thuisnetwerk of bij de server van de internetsite die je wilt bereiken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetsnelheid omhoog
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Internetsnelheid omhoog
reggie2
vindt dit leuk
Re: Internetsnelheid omhoog
Zeker zijn er genoeg oplossingen voor WiFi problemen. Maar je ziet toch vaak dat mensen klagen over 'de internetsnelheid' en dan de schuld leven bij Ziggo of bij het te langzame abonnement, terwijl het eigenlijke probleem is dat ze met z'n vieren op één WiFi zitten. Om met z'n allen op teams te zitten heb je dus helemaal niet per se een best snelle verbinding nodig, maar moet je vooral een fatsoenlijk thuisnetwerk hebben.
Re: Internetsnelheid omhoog
Re: Internetsnelheid omhoog
Enigste is geen Nederlands. Enige heeft geen overtreffend woord.
Re: Internetsnelheid omhoog
Waarom niet? TS rept over snelheids- en prijsverhoging.
Re: Internetsnelheid omhoog
Ik verwacht omdat er nog geen verhoging is geweest.
Daarnaast, wat heb je liever, een jaarlijkse snelheidsverhoging en daarnaast de jaarlijkse inflatiecorrectie of heb je liever alleen de inflatiecorrectie?
Doe mij het eerste maar, en heeft een andere aanbieder door de prijsverhogingen bij de concurrent een beter aanbod, dan ga je daar toch heen.
Verder lijkt het verhaal van TS meer op een trollverhaal dat van onzin aan elkaar hangt, echt serieus zou ik dat niet nemen.
Re: Internetsnelheid omhoog
Verder lijkt het verhaal van TS meer op een trollverhaal dat van onzin aan elkaar hangt, echt serieus zou ik dat niet nemen.
[/quote]
Flauwe kul, waarom zou dit van hem niet serieus zijn? Door al dat gehak kan iemand ook wel eens de draad kwijt raken. Het is niet aan jou om iets een trol verhaal van te maken.
Lapsang
vindt dit leuk
Re: Internetsnelheid omhoog
Feit en dus geen aanname is dat de Ziggo tarieven meer stijgen dan de inflatie. Vorig jaar 3,4%.
Ik ben nog niet op de hoogte van nieuwe tarieven van Ziggo dit jaar, maar ik zit wel in hetzelfde schuitje:
verhoging bij mijn ISP is dit jaar meer dan 2x de inflatie volgens CBS, en ik krijg een snelheidsverhoging waar ik niet om gevraagd heb.
reggie2
vindt dit leuk
Re: Internetsnelheid omhoog
Leuk, maar niet het punt van TS. En voor mij als ziggoklant ook niet herkenbaar.
Re: Internetsnelheid omhoog
Latency. Wel eens van gehoord? Vast niet. Bovendien is de bandbreedte van wifi niet uit te breiden. Je kunt van kanaal 0/1 naar 12. Meer niet. Ons draadloze bedrijfsnetwerk is superieur, maar qua prijs gewoon niet voor thuisgebruikers weggelegd. Bovendien ziet zo'n schotelantenne er ook niet uit in je tuin.PeterPeters1966 schreef:
Die WIFI bandbreedte is makkelijk op te schroeven. De simpelste manier is om meerder AP's direct op de router aan te sluiten. Bijvoorbeeld 1tje voor de slaapverdieping (waar kinderen school volgen), 1tje voor de woonverdieping. Dan heb je al 2 keer de bandbreedte. En dat kan je verder zo mooi maken als je wilt natuurlijk. Als je vaak met meerdere mensen online bent kan je een enterprise WIFI systeem overwegen. Dan is de WIFI ervaring heel anders dan als je de de WIFI van de modem gebruikt.
En voor Ziggo-gebruikers met 100Mbps en meer is een gigabit router sowieso "verplichte" kost.
Afijn, het is offtopic.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Internetsnelheid omhoog
Internet providers zoals Ziggo willen je dit graag laten geloven, echter gebruik teams vrij weinig download en upload. De snelheid per sessie is ongeveer 2 a 3Mbit/s dus met een lijntje van 10Mbit/s zou je het prima redden in jouw genoemde situatie.PeterPeters1966 schreef: ↑17 apr 2021 13:14Heeft niet alleen met willen te maken, maar ook met moeten. Onderwijs via Teams vereist een behoorlijke bandbreedte als je alles goed wilt kunnen volgen. En als papa en mama dan ook nog eens thuis Teams of Webex meetings hebben dan moet je best wel een snelle verbinding hebben.
Teams wordt wereldwijd gebruikt en in NL hebben we het erg lux met onze internet snelheden, dus veel diensten kunnen ook prima draaien met minder download snelheid.
reggie2
vindt dit leuk
Re: Internetsnelheid omhoog
Overtreffende trap, wordt bedoeld. Er is geen mogelijkheid om eenzamer te zijn als je in je eentje bent. Vandaar " enig".
Re: Internetsnelheid omhoog
Zelf wilde ik voor hetzelfde bedrag mijn internet snelheid 100/10 verhogen naar 100/100 van KPN, met de eerste 3 maanden korting. Omdat ik niet alles had aangevinkt bleef de bevestiging van KPN uit, en terecht had het niet goed gedaan. Hier kwam ik achter toen ik met de klantenservice belde, dus opnieuw enkele dingen aangevinkt en het was geregeld dacht ik, maar nee ik moest van de klantenservice ook een nieuw gebruikersnaam ( die van de experia box v10 met bijbehorende wachtwoord) voor de wifi invullen anders werkte het niet.
Heb de aanbeveling opgevolgd en toen begon de ellende, kon nergens maar dan ook nergens meer in om wijzigen aan te brengen voor de wifi, denk hierbij aan camera, i robot en luchtreiniger er deed niets meer, ook de stroomadapters 3 stuks werkte niet meer alleen maar rood, deze opnieuw geprobeerd te koppelen maar niets werkte, het was maandagmorgen dus maar weer gebeld met de klantenservice of ze alles weer terug konden zetten naar het oude gebruikersnaam met wachtwoord, en ja toen werkte het meeste weer behalve de stroomadapters. Was het een beetje beu omdat na 2 uur bezig te zijn geweest opnieuw naar de klantenservice belde, ik liet duidelijk merken dat ik boos was, maar ik moest me gedragen anders zou hij de verbinding verbreken, ook al zij ik dat ik al uren met problemen zat. We hebben het gesprek toch voorgezet en men vertelde mij dat ik nieuwe adapters moet aanschaffen, ze waren sneller en het probleem zou dan opgelost zijn. Dus ik naar de KPN winkel en 3 nieuwe DVS 1200 (€115,-) aangeschaft, eenmaal thuis geprobeerd de nieuwe adapters te koppelen, maar dit ging in totaal 4 uren duren, verschillende instructies geprobeerd maar niets werkte, de medewerker stelde voor dat ik door een monteur terug gebeld zou worden. Ik dacht laat ik de oude adapters eens proberen en ja hoor deze kon ik aan elkaar koppelen, heb er 1 bij de V10 experia box zitten, 1 bij de computer op de eerste verdieping 1 op in de slaapkamer voor de tv. Ik dacht dat alles werkte maar na een poosje gingen ook hier de lampjes rood branden. Toen ik contact had met de monteur duurde het bijna 2 uur voor ik de nieuwe DVS 1200 gekoppeld had, en de computer en tv deden het weer. Echter gisteren was de lamp van de DVS1200 bij de experia V10 rood, en de computer en tv werkte weer niet. Gebeld met de klantenservice en weer bijna 1 uur bezig geweest om deze te koppelen, moest de adapters aansluiten op de experia V10 box, de computer en tv, iedere keer trap op en trap af (goed voor de conditie) om te kijken of de lampjes wit branden, uiteindelijk is het gelukt. Op maandag morgen had ik geen verbinding met de tv toen ik deze aanzette begon het lampje rood te branden, dus geen verbinding met de experia box. Heb nu zelf iets anders geprobeerd, heb een ander stopcontact in de meterkast gebruikt voor de DVS 1200 welke in verbinding staat met V10, op deze groep is alleen de wasmachine aangesloten, want zo werd mij iedere keer verteld dat er storing in de stroomvoorziening zat en dit de oorzaak zou zijn van het wegvallen van de DVS 1200
Welke stroomstoring konden ze me niet zeggen maar er zou monteur eventueel wel naar kunnen kijken en meten, tegen kostprijs voor de monteur, ik vroeg of dan de problemen opgelost waren kon de medewerker niet garanderen, maar kreeg wel 50% korting voor de monteurs kosten, maar als ik niet zeker ben dat het probleem dan opgelost zou zijn heb ik dit (nog) niet gedaan.
Nu ben ik benieuwd of ik geen of minder probleem met stroomstoring heb.
Ben benieuwd of er meer personen last hebben gehad of hebben met deze DVS1200 en welke oplossing er eventueel zijn.
Heb de aanbeveling opgevolgd en toen begon de ellende, kon nergens maar dan ook nergens meer in om wijzigen aan te brengen voor de wifi, denk hierbij aan camera, i robot en luchtreiniger er deed niets meer, ook de stroomadapters 3 stuks werkte niet meer alleen maar rood, deze opnieuw geprobeerd te koppelen maar niets werkte, het was maandagmorgen dus maar weer gebeld met de klantenservice of ze alles weer terug konden zetten naar het oude gebruikersnaam met wachtwoord, en ja toen werkte het meeste weer behalve de stroomadapters. Was het een beetje beu omdat na 2 uur bezig te zijn geweest opnieuw naar de klantenservice belde, ik liet duidelijk merken dat ik boos was, maar ik moest me gedragen anders zou hij de verbinding verbreken, ook al zij ik dat ik al uren met problemen zat. We hebben het gesprek toch voorgezet en men vertelde mij dat ik nieuwe adapters moet aanschaffen, ze waren sneller en het probleem zou dan opgelost zijn. Dus ik naar de KPN winkel en 3 nieuwe DVS 1200 (€115,-) aangeschaft, eenmaal thuis geprobeerd de nieuwe adapters te koppelen, maar dit ging in totaal 4 uren duren, verschillende instructies geprobeerd maar niets werkte, de medewerker stelde voor dat ik door een monteur terug gebeld zou worden. Ik dacht laat ik de oude adapters eens proberen en ja hoor deze kon ik aan elkaar koppelen, heb er 1 bij de V10 experia box zitten, 1 bij de computer op de eerste verdieping 1 op in de slaapkamer voor de tv. Ik dacht dat alles werkte maar na een poosje gingen ook hier de lampjes rood branden. Toen ik contact had met de monteur duurde het bijna 2 uur voor ik de nieuwe DVS 1200 gekoppeld had, en de computer en tv deden het weer. Echter gisteren was de lamp van de DVS1200 bij de experia V10 rood, en de computer en tv werkte weer niet. Gebeld met de klantenservice en weer bijna 1 uur bezig geweest om deze te koppelen, moest de adapters aansluiten op de experia V10 box, de computer en tv, iedere keer trap op en trap af (goed voor de conditie) om te kijken of de lampjes wit branden, uiteindelijk is het gelukt. Op maandag morgen had ik geen verbinding met de tv toen ik deze aanzette begon het lampje rood te branden, dus geen verbinding met de experia box. Heb nu zelf iets anders geprobeerd, heb een ander stopcontact in de meterkast gebruikt voor de DVS 1200 welke in verbinding staat met V10, op deze groep is alleen de wasmachine aangesloten, want zo werd mij iedere keer verteld dat er storing in de stroomvoorziening zat en dit de oorzaak zou zijn van het wegvallen van de DVS 1200
Welke stroomstoring konden ze me niet zeggen maar er zou monteur eventueel wel naar kunnen kijken en meten, tegen kostprijs voor de monteur, ik vroeg of dan de problemen opgelost waren kon de medewerker niet garanderen, maar kreeg wel 50% korting voor de monteurs kosten, maar als ik niet zeker ben dat het probleem dan opgelost zou zijn heb ik dit (nog) niet gedaan.
Nu ben ik benieuwd of ik geen of minder probleem met stroomstoring heb.
Ben benieuwd of er meer personen last hebben gehad of hebben met deze DVS1200 en welke oplossing er eventueel zijn.
Re: Internetsnelheid omhoog
Mijn advies is om deze klacht op het KPN forum te plaatsen. Als KPN niet op wil lossen ga dan naar een andere internet provider (Indien je een korte opzegtermijn hebt). Je krijgt dan alle spullen nieuw.
Eventueel kan je (als laatste redmiddel) naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/
Eventueel kan je (als laatste redmiddel) naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/
Re: Internetsnelheid omhoog
Ik vind een ding heel interessant aan dit topic. De topic starter vind dat internet gratis moet zijn. Net als elektriciteit (want anders werkt het niet), gas en water graag ook. Dat zijn allemaal nutsvoorzieningen.
Er zijn maar 2 dingen gratis in deze wereld. En dat is de warmte van de zon en de bijstandsuitkering van de topic starter.
Voor de rest moet je gewoon betalen.
Er zijn maar 2 dingen gratis in deze wereld. En dat is de warmte van de zon en de bijstandsuitkering van de topic starter.
Voor de rest moet je gewoon betalen.