Ik krijg sinds een paar weken iedere dag dit mailtje via mijn domeinnnaam:
Na een bezoek aan uw website xxxxxxx hebben wij gemerkt dat uw domein niet optimaal wordt weergegeven op Google.
Onze taak is het om websites op Google en Yahoo op de eerste pagina's te plaatsen, zodat u op internet te vinden bent.
Hiervoor registreren wij uw website bij de belangrijkste zoekmachines op internet.
Deze service kost eenmalig € 299,00. (Vanaf nu niet meer €349,00)
Bestel nu met geld-terug-garantie!
Wanneer u niet tevreden bent met onze service ontvangt u binnen de eerste 4 weken uw geld terug.
Probeer het nu u loopt geen risico.
Wij zetten U op meer dan 900 zoekmachines, mappen en webcatalogues.
Bent u niet tevreden over ons aanbod, dan krijgt u zonder te vragen uw geld terug.
Bestel nu met geld-terug-garantie!
Met vriendelijke groet,
Uw zoekmachine team
Dat zeggen klanten van ons:
- binnen 8 weken was onze homepage op plaats 2 bij Google, echt super!
- Wij hebben door dat inschrijven in deze zoekmachines 9.000 bezoekers per maand en dat alleen naar 7 weken!
---
Als u uw adres uit onze database wilt laten verwijderen, neemt u a.u.b. schriftelijk contact op met: [email protected]
---
Svtuep tmaeyi Qldiah qauealh Vtiaeeyh eseegue geuxlm Esvneugm iiel tkoem jeukm Rjfieekq xyeemhm leuelt Jerceumk jiev qeoea eeuadu is
Echt superirritant en hoogstwaarschijnlijk een gevalletje van oplichting, maar die mails zijn ook al vervelend genoeg. Meer mensen hier last van, en wat kan je ertegen doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] irritante spam via domeinnaam
-
bodejosm43
Re: irritante spam via domeinnaam
Het is toch te gek dat jij moet gaan smeken om jouw emailadres van een door criminelen samengestelde mailinglijst af te halen.
Registreren op een zoekmachine? Het moet niet gekker worden. Zoekmachines zorgen er helemaal zelf voor dat jij daarop komt te staan, en helemaal ongevraagd (en gratis).
Twee lettertjes in de emailnaam zeggen me al genoeg.
RU
Dat staat voor de landencode die Rusland gebruikt. Veel Phishing, spoofing, of hoe heten die vormen van oplichting, worden vanuit of via Rusland op willekeurige computergebruikers afgevuurd. Je kan het emailadres in je lijst met geblokkeerde afzenders zetten, maar dat heeft alleen nut, als het steeds hetzelfde emailadres is.
Je kan de header van de email aan je provider sturen, zodat zij maatregelen kunnen nemen.
Meestal gebruiken providers voor dit doel een adres zoals [email protected] (waarbij je uiteraard de naam van je eigen provider moet neerzetten).
In geen geval betalen.
Registreren op een zoekmachine? Het moet niet gekker worden. Zoekmachines zorgen er helemaal zelf voor dat jij daarop komt te staan, en helemaal ongevraagd (en gratis).
Twee lettertjes in de emailnaam zeggen me al genoeg.
RU
Dat staat voor de landencode die Rusland gebruikt. Veel Phishing, spoofing, of hoe heten die vormen van oplichting, worden vanuit of via Rusland op willekeurige computergebruikers afgevuurd. Je kan het emailadres in je lijst met geblokkeerde afzenders zetten, maar dat heeft alleen nut, als het steeds hetzelfde emailadres is.
Je kan de header van de email aan je provider sturen, zodat zij maatregelen kunnen nemen.
Meestal gebruiken providers voor dit doel een adres zoals [email protected] (waarbij je uiteraard de naam van je eigen provider moet neerzetten).
In geen geval betalen.
U kunt een spam filter installeren of aan zetten. SpamAssasin is een hele goede, maar niet al te gebruiker vriendelijk. De provider dds bied deze aan haar gebruikers.Meer mensen hier last van, en wat kan je ertegen doen?
U kunt een klacht in dienen bij de opta.
https://www.spamklacht.nl/
alfatrion,
bedankt voor de tip. Ik heb zojuist een klacht ingediend.
En nee, natuurlijk ga ik niet betalen. Mijn website staat al bovenaan, maar los daarvan is hij niet bedoeld voor commerciele doeleinden.
300 euro, belachelijk gewoon. IK hoop dat ik binnenkort verlost ben van deze ellende. Ik heb mijn domeinnaam bij Tiscali, misschien hebben zij wel een spamfilter. Het rare is dat ik nooit echt last heb gehad van spam, maar sinds kort ineens wel.
bedankt voor de tip. Ik heb zojuist een klacht ingediend.
En nee, natuurlijk ga ik niet betalen. Mijn website staat al bovenaan, maar los daarvan is hij niet bedoeld voor commerciele doeleinden.
300 euro, belachelijk gewoon. IK hoop dat ik binnenkort verlost ben van deze ellende. Ik heb mijn domeinnaam bij Tiscali, misschien hebben zij wel een spamfilter. Het rare is dat ik nooit echt last heb gehad van spam, maar sinds kort ineens wel.