Als zelfstandig ondernemer ben ik via via ooit terecht gekomen bij
IS Interned Services. IS Interned Services behoort tot Nederlands grootste service providers.
Op zich waren mijn ervaringen met bedrijf uitstekend. Goede helpdesk, als men bijvoorbeeld belt krijgt je altijd direct iemand aan de lijn en je wordt z.s.m. geholpen.
Maar de laatste tijd stuit ik toch op een aantal vervelende zaken. Als webbouwer adviseer ik mijn klanten altijd de domeinregistratie en hosting van de site door IS te laten verzorgen. IS biedt zelfs de mogelijkheid om als klant van IS als reseller op te treden, m.a.w. ik kan dus voordeel trekken uit het feit dat ik mijn klanten IS adviseer en dus verkoop.
Nou heb ik zelf enkele domeinnamen van klanten in beheer en sinds een tijdje stuit ik een op golf van virussen in de emailboxen van de verschillende domeinen.
De verschillende domeinen heb nagenoeg niks met elkaar te maken, maar de emails met virussen zijn vaak precies van hetzelfde soort.
Ik besloot IS te bellen en te vragen of zij hier een verklaring voor konden geven. De medewerker vertelde mij dat er de laatste tijd Nederland veel last had van virussen en dat het misschien verstandig was om een virusscan in de pakketten van de verschillende domeinen op te nemen, kosten € 10,- excl. BTW per maand per hostingpakket / e-mailfaciliteit.(wat ik overigens niet gedaan heb, aangezien alles via webmail gaat, en de virussen heel simpel te herkennen zijn).
Wat ik erg opvallend is, is dat ik deze virussen enkel krijg op emailaccounts die via IS lopen en dat IS bovendien mijn klanten benadert voor aanschaf van een virusscan.
Daarnaast werd ik door het volgende nog wantrouwender t.o.v. IS:
Voor 1 klant is een site al enige tijd in aanbouw. Dit wordt keurig aangegeven door een under construction filmpje. Mijn klant is enige tijd geleden benadert door IS met de mededeling dat de site al enige tijd under construction staat en dat hij graag een offerte wilde aanbieden om een site te laten bouwen, aangezien de site nog niet af is. Mijn klant heeft verteld dat zij daar niet van gediend zijn en dat zij deze manier van acquiseren uitermate ongepast vindt.
Op zich wel lekker zo'n bedrijf die van via mij een boel klanten heeft gekregen en vervolgens mijn handel willen over nemen...
Ik ben benieuwd of er meer mensen/bedrijven zijn met dit soort gevallen. Ik ga in ieder geval van de week even met IS babbelen...
Ik houd u op de hoogte!
Lautje69
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IS Interned Services
Re: IS Interned Services
Beste Lautje69,
Ik snap je probleem maar IS kan daar niks aan doen. Iedere mail-server beheerder kampt met dit probleem.
Virussen worden steeds slimmer. En er komen steeds meer virussen. In de afgelopen maanden is er een explosie geweest van nieuwe virussen. Er zijn zelfs virussen die andere virussen weer uitschakelen.
Als je geen filter toepast, is de kans dat je virussen ontvangt groot. Het probleem is dat virussen steeds "slimmer" worden. Ze "leren" e-mails kennen. Dit doen ze door je adresboekje te scannen, op je harde schijf zoeken naar e-mails etc.
Met die informatie kunnen ze de gebruiker op een verkeerde been zetten. Zo krijg je vast en zeker emails met als afzender een e-mail adres van iemand die jij niet kent.
Hoe een virus te werk gaat is per virus verschillend. Maar van de ene virus heb je nauwelijks last van, de ander kan je frusteren en ontvang je e-mail van mensen die jouw niet bekend zijn.
De enige oplossing is, inderdaad, neem een filter. Of zorg voor een goede virusscanner. Je zegt zelf al dat je via webmail virussen verwijderd. Is ook een goede oplossing ,aar kost meer werk.
Maar IS hier de schuld voor geven is niet terecht. Zij kunnen hier namelijk ook niks aan doen.
Over je andere frustatie kan ik je goed begrijpen, maar het is schijnabar hun manier van verkopen. Ik zelf beheer verschillende servers, maar ik heb verder geen contacten met IS.
Ik snap je probleem maar IS kan daar niks aan doen. Iedere mail-server beheerder kampt met dit probleem.
Virussen worden steeds slimmer. En er komen steeds meer virussen. In de afgelopen maanden is er een explosie geweest van nieuwe virussen. Er zijn zelfs virussen die andere virussen weer uitschakelen.
Als je geen filter toepast, is de kans dat je virussen ontvangt groot. Het probleem is dat virussen steeds "slimmer" worden. Ze "leren" e-mails kennen. Dit doen ze door je adresboekje te scannen, op je harde schijf zoeken naar e-mails etc.
Met die informatie kunnen ze de gebruiker op een verkeerde been zetten. Zo krijg je vast en zeker emails met als afzender een e-mail adres van iemand die jij niet kent.
Hoe een virus te werk gaat is per virus verschillend. Maar van de ene virus heb je nauwelijks last van, de ander kan je frusteren en ontvang je e-mail van mensen die jouw niet bekend zijn.
De enige oplossing is, inderdaad, neem een filter. Of zorg voor een goede virusscanner. Je zegt zelf al dat je via webmail virussen verwijderd. Is ook een goede oplossing ,aar kost meer werk.
Maar IS hier de schuld voor geven is niet terecht. Zij kunnen hier namelijk ook niks aan doen.
Over je andere frustatie kan ik je goed begrijpen, maar het is schijnabar hun manier van verkopen. Ik zelf beheer verschillende servers, maar ik heb verder geen contacten met IS.
Re: IS Interned Services
Bedankt voor de reactie.
Ik vond het alleen frapant dat dit alleen gebeurt bij IS. Ik beheer ook websites bij kleinere servers, maar die hebben daar kennelijk nooit last van.
Lautje69
Ik vond het alleen frapant dat dit alleen gebeurt bij IS. Ik beheer ook websites bij kleinere servers, maar die hebben daar kennelijk nooit last van.
Lautje69