LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] k*t Home

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
@Home te duur en slordig?

k*t Home

Ongelezen bericht door @Home te duur en slordig? »

Ik heb een @Home Family connectie, waarop 2 computers zijn aangesloten. En ik heb er zelf vaak problemen mee.. Dan doet het internet het niet, dan is het bokketraag etc etc..
Ik doe af en toe een speedtest op www.internetten.nl en daar komt regelmatig een erg trage snelheid uit. normaal hoor ik 187KB/sec DL hebben maar ik heb erg vaak resultaten als rond de 90-100KB/sec en dat is dan ook te merken aan de downloadsnelhied als ik iets op dat moment van het internet download. Nu heb ik wel een e-mail gekregen dan @Home zijn snelheid gaat verhogen, maar ik heb er nog niet veel vertrouwen in.. :(

Ik heb ook aanbiedingen gezien van versatel met een 20mb lijn voor bijna dezelfde prijs als de Kabel @Home Family connectie (37,95) Versatel: 39,95. waar ligt zoiets dan aan?! :shock: een 20mb lijn is bijna 15x sneller :? ??

Bedankt,
Maikel

PS: plaats uw meningen/reacties!!

King@home

Re: k*t Home

Ongelezen bericht door King@home »

Er zit een groot verschil tussen het 20mbit pakket van Versatel en het (max) 1,5 mbit pakket van @home.

Ten eerste de techniek, bij Versatel gaat het om ADSL 2+, een van de nieuwste internet technieken.
Bij @home gaat het om kabelinternet, hetgeen al jaren bestaat.

Ten tweede de prijs, bij @home betaal je een normale prijs, vergeleken met andere kabel providers. Een soort gulden middenweg tussen goedkoop en kwaliteit.
Bij Versatel betaal je weinig, zeer weinig in mijn ogen. Dit om de concurentie (KPN, BBned, Tiscali) een stap voor te zijn op het ADSL2+ vlak.

Als laatste: jouw snelheidsprobleem - Is dit ten alle tijde, is dit in de avonduren, welke software loopt er naast je "gewone" internet explorer van je verbinding gebruik te maken?
Een snelheidsprobleem ligt voor 75% van de gevallen aan de gebruiker. Jij dus in dit geval.

Een normale, acceptabele snelheid voor jouw @home Family zou rond 140Kb/s zitten, 75% van het maximaal haalbare.
Mocht je snelheid, na het uitschakelen van alle programma's die gebruik maken van de verbinding, toch drastisch lager liggen, neem dan gewoon even contact op met de helpdesk, wie weet kunnen zij het in een paar seconden oplossen.

Greetz
King@home

I.R.Dutch

Ongelezen bericht door I.R.Dutch »

Ik heb zelf een abbonnement bij @home en ben over het algemeen erg tevreden met deze provider.

Heb je jouw computer gescand op spyware en adware. Heb je spyware of adware op jouw computer dan kunnen deze bestanden de downloadsnelheid ernstig beperken.

Hieronder nog een linkje voor een programma (freeware) die jouw computer optimaliseert voor breedband verbindingen.

http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

missmuppet

Ongelezen bericht door missmuppet »

Ik ben pas 4 maanden bij @home maar heb mijn buik er nu al vol van.
De snelheid is triest terwijl ik het duurste abonnement heb.
Ben je een spelletje aan het spelen valt de hele verbinding weg, en kom je niet meer online. Dan denk je oh een storing zal zo wel over zijn.
Volgende dag nog niks dan maar bellen,Ja mevrouw uw Ip adres wordt door een ander gebruikt we moeten even uw modem hier resetten. (zo kan ik ook geld verdienen met een helpdesk) Dit is nu al 3 a 4 keer gebeurt. Momenteel doet mijn email het niet. En ik heb een trage verbinding terwijl dit juist en vlotte verbinding moet zijn want daar betaal ik voor. Kabel is dan misschien niet constant maar je verwacht wel een beetje snelheid voor dat bedrag per maand.

Ik wilde graag mijn abonnement opzeggen omdat ik niet tevreden ben en een andere provider wil. Zit ik er een jaar aan vast !
Een jaar telefoonkosten naar een helpdesk, verbindingen die wegvallen,slechte verbindingssnelheid etc. Pffff.

Guess

Ongelezen bericht door Guess »

De verbindingsnelheid heeft bij mij niks met adware/spyware te maken.
Ik speel namelijk op een playstation, en heb 2 pc's en anti spy programma's. Zou ook vreemd zijn als al die mensen die niet tevreden zijn allemaal spy/adware op hun pc hebben.
Ik heb voorheen Quicknet gehad en zelf Chello.
Maa zo slecht als @home is me nog niet eerder overkomen. Dan had ik wel gelijk adsl genomen.

Remcootje1982

Ongelezen bericht door Remcootje1982 »

Ten eerste Kabel is juist wel constant ten opzichte van de telefoon,
ik heb nu 4 maand @home basis, altijd verbinding, goede service,
ik heb theoretisch gezien een download van 96 kb/s ik hal strak 100 kb/s
mijn ping is 0,010, mijn downloads beginne nu op 225 kb/s en eindigen op 140 kb/s, ik snap niet dat andere klanten zoveel problemen hebben. Ik heb welgeteld 1 keer een storing gehad die met 3 uur weer was opgelost.
Ik zou @home juist een pluim geven en om je snelheid te meten moet je ook NURIA downloaden die is beter dan speedtest en dergelijk.
Als je met drie apparaten teglijk zit heb ej natuurlijk niet alledrie die 4 MBIT maar met ze allen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al meerdere jaren @home, eerst in mijn studentenhuis, nu in mijn eigen huis. Qua snelheid heb ik nooit iets te klagen gehad. Als dat al zo was, dan kwam dat omdat de oorzaak bij mij zelf was, BT DC++ etc. Scan je eigen bak maar op virussen en spyware, installeer je OS eens opnieuw, defragmenteer je schijf eens , weet ik. Ik heb zelf 3 'pc's eraan hangen die allen vrij intensief draaien en de verbinding zelf werkt altijd prima.

Gesloten