LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan email programma niet gebruiken om mail te lezen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Iwasbrian

kan email programma niet gebruiken om mail te lezen

Ongelezen bericht door Iwasbrian »

Wij zijn begin Maart overgestapt van adsl van KPN naar glasvezel en meteen is de ellende begonnen,regelmatig telefoontjes naar helpdesk,uiteindelijk de (twede) modem in order maar wij kunnen nogsteeds niet gebruik van onze email programma om mail op-te-halen.Wij moeten het doen met webmail.Binnen zeer korte tijd wordt onze oude Hetnet mail adres opgedoekt en moeten wij *****@kpnmail.nl gebruiken,hier is er een grote probleem omdat wij op deze mailserver niet kunnen inloggen.Dus is deze verplicht adres onbruikbar.
Meerdere keren contact met helpdesk zonder bruikbare resultaten
Blijkbar is de enige manier om KPN in beweging te krijgen is negatieve publiciteit.
Wij hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen
brian

newmikey

Re: kan email programma niet gebruiken om mail te lezen

Ongelezen bericht door newmikey »

Iwasbrian schreef:Wij zijn begin Maart overgestapt van adsl van KPN naar glasvezel en meteen is de ellende begonnen,regelmatig telefoontjes naar helpdesk,uiteindelijk de (twede) modem in order maar wij kunnen nogsteeds niet gebruik van onze email programma om mail op-te-halen.Wij moeten het doen met webmail.Binnen zeer korte tijd wordt onze oude Hetnet mail adres opgedoekt en moeten wij *****@kpnmail.nl gebruiken,hier is er een grote probleem omdat wij op deze mailserver niet kunnen inloggen.Dus is deze verplicht adres onbruikbar.
Meerdere keren contact met helpdesk zonder bruikbare resultaten
Blijkbar is de enige manier om KPN in beweging te krijgen is negatieve publiciteit.
Wij hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen
brian
Bij KPN, zoal bij vele andere providers, is de inlognaam en wachtwoord van de internet account NIET hetzelfde als die van de verschillende email accounts. Kij allereerst even of u niet per ongeluk via WiFi op het netwerk van de buren meesurft - dat zou u wel een internetverbinding toestaan maar géén emailtoegang.

Check ook even wat voor serveradressen in uw emailprogramma ingesteld staan, vaak gaat het daar mis. Als u wèl een internet verbinding heeft maar uw emailprogramma kan géén mail ophalen of verzenden, zou ik als eerste bij de serverinstellingen kijken.

Inkomende mailserver (POP3): pop.kpnmail.nl (poort 110)
Uitgaande mailserver (SMTP): mail.kpnmail.nl (poort 25)

Let op!
U kunt via een e-mailprogramma e-mailberichten versturen vanaf een KPN Internetaansluiting, KPN Hotspots of via het KPN Mobiele netwerk. Bent u verbonden met een netwerk van een andere provider, dan krijgt u een melding krijgen dat de emailbericht niet verstuurd kan worden.
E-mailberichten versturen via Webmail kan vanaf elke willekeurige internetlocatie.

Volg anders eens het stappenplan voor allerlei verschillende emailprogramma's hier http://kpn-glasklanten.custhelp.com/app ... a_id/14611

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Maak een gmail, hotmail, yahoomail oid aan voor je privemail en gebruik de providermail alleen voor berichten van de provider --> bv rekeningen oid.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef:Maak een gmail, hotmail, yahoomail oid aan voor je privemail en gebruik de providermail alleen voor berichten van de provider --> bv rekeningen oid.
Sorry hoor Teun, ik vind dat je gewoon bij je provider de mail moet kunnen ophalen.

Daar hoort KPN voor te zorgen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

ciske schreef:
Teunbosseman schreef:Maak een gmail, hotmail, yahoomail oid aan voor je privemail en gebruik de providermail alleen voor berichten van de provider --> bv rekeningen oid.
Sorry hoor Teun, ik vind dat je gewoon bij je provider de mail moet kunnen ophalen.

Ben het wel met ciske eens. Alleen kan de provider nog zo vaak overal voor zorgen, als bij de klant de instellingen niet goed staan helpt er géén lieve moedertje aan en daar lijkt het hier een beetje op.

Enige andere optie is geblokkeerde poorten in het modem maar daar zou een harde reset naar fabrieksinstellingen voor gezorgd kunnen hebben of het juist opgelost.

Dit is géén providerprobleem maar een software instellingen probleem. Zonder meer info over het gebruikte OS, emailprogramma en meer details over de foutmeldingen die het emailprogramma toont, is bovenstaande zo'n beetje het maximum wat je kan zeggen. TS is daar niet helemaal duidelijk over.

KPN heeft op zich wel goede handleidingen online staan voor alle mogelijk emailprogramma's maar soms is een handige buurman, zwager of slim neefje efficienter als de helpdesk.

Het is voor mij al weer een hele tijd geleden dat ik KPN (toen Planet) gebruikte en ze waren niet beter of slechter dan bijvoorbeeld mijn huidige kabelaar.

Teunbosseman

ciske schreef:

Ik zeg toch nergens dat de provider dit niet moet oplossen ??? Ik geef een andere mogelijkheid aan, wel goed lezen hoor :wink:

Aangezien ik in verleden diverse keren ben overgestapt vond ik het omslachtig om een ieder in te lichten dat ik ( weer ) een nieuw emailadres heb.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag op wat voor foutmeldingen je krijgt in je mail programma.

ciske

bprosman schreef:Ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag op wat voor foutmeldingen je krijgt in je mail programma.

Waarschijnlijk zit de fout in dat die heeft ingevuld van wat KPN in de brief heeft gezet, en dat klopt niet , is SMTP in plaats van in /uit.

ik las het wel goed Teun, maar alsnog wil niet iedereen gmail of hotmail. :wink:

Teunbosseman

ciske schreef:ik las het wel goed Teun, maar alsnog wil niet iedereen gmail of hotmail. :wink:

Sorry Ciske maar je begrijpt mijn bericht niet.

Ik draag een mogelijkheid aan, niks meer of minder....een ieder kan ermee doen wat die wilt, zoveel anderen hebben dezelfde aktie ondernomen als ikzelf.

Providermail voor de provider berichten, andere mail voor de priveberichten.
Daarbij kan je ook in diverse mailproggies meerdere accounts invullen....bv upcberichten en gmailberichten in winmail.

Uiteraard dienen dan wel je instellingen goed te staan, maar dat geld voor alles.

ciske

:lol: Ik begrijp je wel Teun :wink:

heb zelf ook hotmail, maar die gebruik ik niet voor vrienden, daar gebruik ik dus provider mail voor.

maar ja als je zoals jou elk jaar overstapt, dan is het wel handig :mrgreen:

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef::lol: Ik begrijp je wel Teun :wink:

heb zelf ook hotmail, maar die gebruik ik niet voor vrienden, daar gebruik ik dus provider mail voor.

Een Gmail account biedt ook uitkomst :wink:

Teunbosseman

ciske schreef::lol: Ik begrijp je wel Teun :wink:

Zo kwam het anders niet over Ciske..... :wink:

Daarbij stap ik niet elk jaar over, ik ben enkele keren overgestapt geweest in verleden.

Dit is zoals ik het heb:

providermail voor providerberichten
gmail voor priveberichten
hotmail voor bedrijven, instellingen etc etc war ik mij moet registreren

providermail geen spam
gmail, praktisch geen spam, is te verwaarlozen
hotmail een en al spam

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Helaas is dit weer eens een voorbeeld van iemand die zich registreerd op een forum, daar dan vervolgens 1 onduidelijk bericht plaatst en vervolgens niets meer van zich laat horen. En vervolgens gaan andere met (meestal) goede bedoelingen aan de gang om een 'oplossing' voor het 'probleem' te verzinnen.
Misschien is het 'probleem' allang opgelost en laat TS daarom niets meer van zich horen.
Het grote nadeel is dat niemand iets aan deze bijdrage heeft en deze feitelijk dus weg zou kunnen. Misschien iets voor de moderatie?

ciske

Misschien is het 'probleem' allang opgelost en laat TS daarom niets meer van zich horen
Dat is de mentaliteit van tegenwoordig, wen er maar aan.

Gesloten