LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik modem bestaande modem gebruiken voor nieuwe provider?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Anonimous1975

Kan ik modem bestaande modem gebruiken voor nieuwe provider?

Ongelezen bericht door Anonimous1975 »

Onlangs ben ik overgestapt naar Online.nl. Was daarvoor bij Telfort, was ik daar maar gewoon gebleven....Maar uit bezuiniginsoverwegingen toch overgestapt.
Online.nl is op alle fronten een ramp (in mijn ogen) in vergelijking met Telfort.
Maar om even to the point te komen:
Ons draadloos internet blijkt nu niet zo draadloos te zijn. Iedere keer valt de internetverbinding weg. Na enkele mails en telefoontjes ben ik er nu achter, dat dit niet komt door de internetverbinding op zich, maar door de modem.
Online.nl heeft mij een modem geleverd van Huawei. Deze modem blijkt een wifi-bereik van drie (!) meter te hebben. Om fatsoenlijk te internetten, moeten we dus in de gang naast de meterkast gaan zitten.
De oplossing van Online.nl is, om zelf een router aan te schaffen.

Nu heb ik nog wel de modem (zyxel p-2601 hn) van Telfort hier liggen. Deze modem werkte wel super goed. Nu vraag ik mij af of het misschien mogelijk is om deze oude modem te gebruiken in plaats van die Huawei.
Maar ik durf het niet zomaar uit te proberen. (Ben niet zo handig met dat soort dingen)
Kan iemand mij vertellen of dat in principe zou moeten kunnen?
En nog zo'n domme vraag van mij: houd ik dan mijn huidige wachtwoord voor de wifi-verbinding of moet ik dan die oude (van Telfort) weer gebruiken?

Ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen. Sorry dat ik zo dom ben

devious

Re: Kan ik modem bestaande modem gebruiken voor nieuwe provider?

Ongelezen bericht door devious »

Als je de Zyxel correct kunt instellen voor het Online-signaal dan is het gewoon mogelijk. Maar 9 va de 10 keer leveren providers modems met eigen firmware waardoor je niet het signaal van een andere provider kunt gebruiken met dat modem. Je zou de firmware kunnen overschrijven met de standaard Zyxel firmware en je probleem is zo opgelost. Echter: je geeft zelf al aan dat je er niet veel verstand van hebt en om dan gelijk dit soort problemen te gaan tackelen...is imo niet echt een goede oplossing. Probeer iemand in je buurt te vinden die daar wel kundig mee is.

Bob Schurkjens

Re: Kan ik modem bestaande modem gebruiken voor nieuwe provider?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt niets van dat het bereik maar 3 meter is. Ik gebruik hetzelfde Huawei modem al anderhalf jaar en bij mij werkt ie vlekkeloos.

Het zendvermogen van dit modem is instelbaar. Misschien staat het te laag.

Zo kom je in het modem: http://192.168.1.1

Gebruikersnaam: Admin
wachtwoord leeglaten

Basis > Wifi

Zendvermogen moet op 20 staan. Zonodig aanpassen en rechtsonder klikken op "toepassen".

Verander ook het standaardkanaal dat ingesteld staat . Er zijn 11 kanalen. Als veel buren hetzelfde zendkanaal gebruiken, kan dat storingen geven.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 31 aug 2013 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten