Ik stoor mij aan een antal dingen, die vogens de nederlands wet niet mogen wel gebeuren.
Onder andere bij UPC en ADSL aan bieders.
Als je een ADSL verbinding wilt hebben moet daarnaast ook een telfoon aansluiting aanschaffen om gebruik te kunnen maken van de ADSL service.
Nu is dat Bull... omdat de infrastuctuur van de ADSL afzonderlijk geregeld wordt van je telefonie, dus je zou een ADSL lijn kunnen hebben zonder een telefoon lijn.
Je betaald tenslotte een deel aan bvb planet en een deel aan KPN.
Het deel KPN is dus de lijn kosten van ADSL.
Bij UPC idem dito, je moet een tv aansluiting hebben omdat (volgens hun) ze dan geen internet signaal door kunnen sturen.
Is ook Bull... dit wordt ook afzonderlijk geregeld en kan zonder tv signaal gerealiseerd worden, de kabel licht er al, en je betaald afzonderlijk netwerk kosten (zie rekening specivicatie).
Nu mijn vraag aan radar, kunnen jullie hier niets aan doen.
Ik weet niet of jullie al een hier aandacht hebben besteed, maar de praktijken gaan nog steeds door.
Dit lijkt mij een stukje koppel verkoop wat in nederland beschreven in de wet boeken, niet is toegestaan.
Ik vind dat wij als nedrlanders op deze manier een oor worden aan genaait (om het maar in de volksmond te vermelden).
Ik vind dat ik een ADSL verbinding mag nemen zonder extra kosten voor een telefoon verbinding.
Ik betaal ten slotte een deel aan de KPN voor Netwerk kosten, afzonderlijk van mijn telefoon aansluiting.
Ik hoor graag wat uw reactie hierop is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] koppel verkoop
Re: koppel verkoop
OK, stel dat je niets wilt bijbetalen aan KPN (voor het gebruik van het koperdraadje dat je huis in loopt en waarover je dataverkeer loopt). Denk je dan niet dat dat door je ADSL-aanbieder aan KPN wordt betaald en dat dat wordt verrekend in de prijs van je abonnement? Wat is dan het verschil? Waarom zou KPN zijn infrastructuur 'gratis' beschikbaar moeten stellen (maar die wel moeten onderhouden)?
binnenkort komt kpn met adsl ZONDER telefoondienst!
zal wel niet veel goedkoper zijn dan met telefoonaansluiting, maar toch.
het begin is er .
zal wel niet veel goedkoper zijn dan met telefoonaansluiting, maar toch.
het begin is er .
Ik ben al meerdere keren benaderd door KPN of ik een ADSL pakket wil aangschaffen zonder telefoonverbinding..... Alleen vind ik de prijs te duur.
Destijds heb ik een kabel aansluiting genomen omdat ik geen analoge telefoonlijn wilde, en er dus ook niet voor wilde betalen..Dus was ADSL geen optie. Nu bieden ze het wel aan, maar ik ben tevreden over mijn huidige kabelaansluiting, die ook nog eens goedkoper is...
Dennis.
Destijds heb ik een kabel aansluiting genomen omdat ik geen analoge telefoonlijn wilde, en er dus ook niet voor wilde betalen..Dus was ADSL geen optie. Nu bieden ze het wel aan, maar ik ben tevreden over mijn huidige kabelaansluiting, die ook nog eens goedkoper is...
Dennis.