Als je na een jaar ADSL van je ADSL leverancier af wilt zeg je op. En je meldt jezelf aan bij een betere ADSL leverancier. Dat heb ik tenminste gedaan. Bij mijn oude leverancier, Xs4All kan ik niet alleen het Provider abonnement opzeggen en de ADSL lijn van KPN behouden.
Xs4All roemde zichzelf altijd als OUDSTE en ONAFHANKELIJKE provider. Niets daarvan. Ik moest en zou de KPN ADSL lijn ook moeten opzeggen.
En mijn nieuwe provider kan niet op de zelfde telefoonlijn een nieuwe ADSL zetten, want daar doet KPN niet aaan? Geld en moeite verspilling, want ik wil gewoon de ADSL Lijn houden, alleen van provider (ADSL leverancier) wisselen.
Is dit iets voor de NMA?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koppelverkoop
Re: Koppelverkoop
Heb van 12/01/2003 tot 01/01/2004 een ADSL verbinding via KPN met als Provider Planet. Nu blijkt dat je je niet bij een andere Provider kunt aanmelden voordat het 01/02/2004 is, want die aanvraag wordt meteen door KPN geannuleerd. Volgens KPN mag je je pas weer aanmelden bij haar voor een ADSL verbinding als eerst de bestaande ADSL verbinding gesloopt wordt. Dit betekent dus konkreet:
"Je hebt een bestaande ADSL aansluiting van KPN met als Provider Planet, je wilt overstappen naar een goedkopere Provider met dezelfde KPN ADSL lijn en KPN zegt ddoleuk. Eerst moet de oude ADSL lijn van Planet worden gesloopt voordat je een nieuwe KPN ADSL lijn kunt aanvragen. Het addertje onder het gras is, dat KPN voor die nieuwe ADSL lijn wel weer AANSLUITKOSTEN berekent. KPN eist dus, dat je iedere keer als je van Provider wisselt, AANSLUITKOSTEN aan haar (KPN)verschuldigd bent. Ook al heb je die al eens betaalt. Over belangelingverstrengeling gesproken. Staat dit in hun A.V.?(
"Je hebt een bestaande ADSL aansluiting van KPN met als Provider Planet, je wilt overstappen naar een goedkopere Provider met dezelfde KPN ADSL lijn en KPN zegt ddoleuk. Eerst moet de oude ADSL lijn van Planet worden gesloopt voordat je een nieuwe KPN ADSL lijn kunt aanvragen. Het addertje onder het gras is, dat KPN voor die nieuwe ADSL lijn wel weer AANSLUITKOSTEN berekent. KPN eist dus, dat je iedere keer als je van Provider wisselt, AANSLUITKOSTEN aan haar (KPN)verschuldigd bent. Ook al heb je die al eens betaalt. Over belangelingverstrengeling gesproken. Staat dit in hun A.V.?(
„« -----Original Message-----
> > To: <[email protected]>
> Sent: Sun, 25 Jan 2004 14:35:48 +0100 (CET)
> Subject: adsl downgraden
>> >E-Mail verzonden via http://www.xs4all.nl/contact/
> >Soort abonnement: KPN ADSL
> >Vraag: Hoe kan het nou dat wanneer jullie een abb gaan
> >wijzigen ik op kosten gejaagd wordt?!
> >Ik wel dan downgraden en dat kost me dan via KPN
> >verdorie 25 euro! Ik heb nog geen jaar adsl via
> >jullie. Ik heb de starters kosten er nog geen eens
> >uit. Ik zit bij wijze van spreken nog bij te komen! Is
> >het dan niet aan jullie om te zorgen dat er een deal
> >komt zodat jullie klanten hier geen last van hebben?
> >25 euro! dat is verdomme een week eten!!!
> >Dat is geen keuze meer dat is mensen voor het blok
> >zetten. Waar is nu de service?
„« ----- Original Message -----
From: "XS4ALL Internet B.V." <[email protected]>
Sent: Monday, January 26, 2004 10:17 AM
Subject: Re: Uw Email; adsl downgraden
> Geachte Mevrouw >
> Dank u voor uw e-mail.
>
> Bij een downgrade brengt KPN u 25 Euro administratiekosten in rekening.
Dit valt buiten XS4ALL.
>
> Heeft u nog vragen dan vernemen we dit graag.
> Vriendelijke groet,
>
> Mevr. A. Marghadi
> XS4ALL Internet BV
„« Geachte Mevrouw Marghadi,
26-1-2004
Bedankt voor uw zeer formele en uiterst correct geformuleerde antwoord.
Mijn reactie was spontaan en emotioneel.
Ik begrijp uit uw formele woordkeus dat ik bij u verder niet hoef aan te
kloppen.
Ik bedank u dus niet voor gedane moeite en inzet.
Hoogachtend,
XXXXXXXX > >
> > To: <[email protected]>
> Sent: Sun, 25 Jan 2004 14:35:48 +0100 (CET)
> Subject: adsl downgraden
>> >E-Mail verzonden via http://www.xs4all.nl/contact/
> >Soort abonnement: KPN ADSL
> >Vraag: Hoe kan het nou dat wanneer jullie een abb gaan
> >wijzigen ik op kosten gejaagd wordt?!
> >Ik wel dan downgraden en dat kost me dan via KPN
> >verdorie 25 euro! Ik heb nog geen jaar adsl via
> >jullie. Ik heb de starters kosten er nog geen eens
> >uit. Ik zit bij wijze van spreken nog bij te komen! Is
> >het dan niet aan jullie om te zorgen dat er een deal
> >komt zodat jullie klanten hier geen last van hebben?
> >25 euro! dat is verdomme een week eten!!!
> >Dat is geen keuze meer dat is mensen voor het blok
> >zetten. Waar is nu de service?
„« ----- Original Message -----
From: "XS4ALL Internet B.V." <[email protected]>
Sent: Monday, January 26, 2004 10:17 AM
Subject: Re: Uw Email; adsl downgraden
> Geachte Mevrouw >
> Dank u voor uw e-mail.
>
> Bij een downgrade brengt KPN u 25 Euro administratiekosten in rekening.
Dit valt buiten XS4ALL.
>
> Heeft u nog vragen dan vernemen we dit graag.
> Vriendelijke groet,
>
> Mevr. A. Marghadi
> XS4ALL Internet BV
„« Geachte Mevrouw Marghadi,
26-1-2004
Bedankt voor uw zeer formele en uiterst correct geformuleerde antwoord.
Mijn reactie was spontaan en emotioneel.
Ik begrijp uit uw formele woordkeus dat ik bij u verder niet hoef aan te
kloppen.
Ik bedank u dus niet voor gedane moeite en inzet.
Hoogachtend,
XXXXXXXX > >
Sorry hoor maar XS4ALL is hierin heel erg duidelijk zie :
http://www.xs4all.nl/adsl/wijzigen.php
Snap niet dat je hierover gaat lopen jammeren.[/url]
http://www.xs4all.nl/adsl/wijzigen.php
Snap niet dat je hierover gaat lopen jammeren.[/url]
Jammeren?
Dus eenzijdig kontrakten wijzigen mag.
De kosten die dit veroorzaakt moet ik dus maar op de koop toe nemen?
Ook al zijn het de zg adm kosten van de KPN?
Maak ik die kosten?
Ik dacht het niet.
Die kosten worden veroorzaakt door de provider.
Dan kunnen ze wel duidelijk zijn, daarmee hebben ze nog geen gelijk!
Dus eenzijdig kontrakten wijzigen mag.
De kosten die dit veroorzaakt moet ik dus maar op de koop toe nemen?
Ook al zijn het de zg adm kosten van de KPN?
Maak ik die kosten?
Ik dacht het niet.
Die kosten worden veroorzaakt door de provider.
Dan kunnen ze wel duidelijk zijn, daarmee hebben ze nog geen gelijk!
Beste Ragel, de kosten voor het omzetten van je abo worden niet gemaakt door de provider, maar door KPN, zij moeten de lijn fysiek wijzigen. En als je een abo aangaat, doe je dat voor een jaar(algemene voorwaarden). Dan kun je kostenloos opzeggen en naar een andere provider gaan.
Als jij je abo bij je huidge provider wilt omzetten, kan dat, maar dan moet de KPN wijzigingen aanbrengen in hun systeekm nogmaals...
Een beetje flaimen op je provider heeft geen zin, want het probleem zit bij jezelf..... Eerst jezelf aanmelden voor een bepaalde actie, en daarna denken dat je kostenloos kunt overstappen op een goedkoper abo.......
Blond???
En nog iets, ooit geprobeerd te verhuizen binnen een jaar als je een BBNed abo hebt????? Over klantonvriendelijk gesproken(maar wel erg duidelijk in hun alg. voorw., het kan gewoon niet, je moet gewoon betalen...)
En jij zeurt over 25 Euro......
Als jij je abo bij je huidge provider wilt omzetten, kan dat, maar dan moet de KPN wijzigingen aanbrengen in hun systeekm nogmaals...
Een beetje flaimen op je provider heeft geen zin, want het probleem zit bij jezelf..... Eerst jezelf aanmelden voor een bepaalde actie, en daarna denken dat je kostenloos kunt overstappen op een goedkoper abo.......
Blond???
En nog iets, ooit geprobeerd te verhuizen binnen een jaar als je een BBNed abo hebt????? Over klantonvriendelijk gesproken(maar wel erg duidelijk in hun alg. voorw., het kan gewoon niet, je moet gewoon betalen...)
En jij zeurt over 25 Euro......
Tjonge wat zijn we weer vriendelijk zeg!
Laten we even voorop stellen dat IK dus nergens om gevraagd heb!!
Er gebeurd dus van alles op iniatief van de provider.
Dat die adm kosten van de KPN zijn is prachtig maar nogmaals, daar heb ik niet om gevraagd!
Ik wil niet sneller, ik wil gewoon dat alles bij het oude blijft!
Het vervelende is, dat wanneer ik niet downgrade voor 25 euro ik dus wel degelijk meer ga betalen met ingang van 1-3-04.
Dus dit kon ik ook niet weten algemene voorwaarden of niet.
Ik ben een abb aangegaan en ik houd mij aan de afspraak alleen die wordt nu eenzijdig gewijzigd.
En misschien is 25 euro voor jullie niet veel, maar 25 euro is mijn gezin (4 pers.) een week huishoudgeld!
Rachel
Laten we even voorop stellen dat IK dus nergens om gevraagd heb!!
Er gebeurd dus van alles op iniatief van de provider.
Dat die adm kosten van de KPN zijn is prachtig maar nogmaals, daar heb ik niet om gevraagd!
Ik wil niet sneller, ik wil gewoon dat alles bij het oude blijft!
Het vervelende is, dat wanneer ik niet downgrade voor 25 euro ik dus wel degelijk meer ga betalen met ingang van 1-3-04.
Dus dit kon ik ook niet weten algemene voorwaarden of niet.
Ik ben een abb aangegaan en ik houd mij aan de afspraak alleen die wordt nu eenzijdig gewijzigd.
En misschien is 25 euro voor jullie niet veel, maar 25 euro is mijn gezin (4 pers.) een week huishoudgeld!
Rachel
Onzin. Ik heb zelf xs4all gehad. Ik heb gewoon xs4all adsl opgezegd en ben naar een andere provider gegaan. Niet bij kpn maar bbned.
Je kan je telefoon lijn gewoon houden anders kan je natuurlijk geen andere provider nemen.
Je kan je telefoon lijn gewoon houden anders kan je natuurlijk geen andere provider nemen.