LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN, abominabel slechte wifi
KPN, abominabel slechte wifi
Na negen (9) keer bellen tussen 20 en 45 minuten en twee keer monteursbezoek heb ik het helemaal gehad met KPN en ondertussen aansluiting bij Delta glasvezel in gang gezet.
Dat spijt ons erg na ongeveer 50 jaar trouwe klant bij KPN geweest te zijn van gewone telefoon tot en met KPN compleet
Het verhaal is als volgt.
Wij hebben een koperdraad aansluiting van KPN, die maximaal 17 mbps download snelheid zou moeten kunnen geven, wat op zich zelf al minimaal is.
In de praktijk is dat maximaal 11 en vaak niet meer dan 8 mbps.
Als de TV aan staat is de snelheid maximaal 3 mbps.
Dit betekent dat streamingdiensten, zoals Netflix en NPO start regelmatig stagneren en blijven hangen.
KPN heeft de technische mogelijkheden om ook deze koperdraadcapaciteit op te krikken, maar om welke reden dan ook doen ze dit niet in onze wijk, die dichtbevolkt is.
In een andere wijk in onze gemeente is de capaciteit namelijk via een dubbele koperdraad, een 4g modem of iets dergelijks wel opgekrikt tot meer dan 70 mbps.
Ik kreeg de indruk van medewerkers van KPN, dat dit in onze wijk wellicht niet rendabel is, omdat Caiway en Delta glasvezel hier kennelijk de slag om het internet hebben gewonnen.
Ik heb steeds 2 vragen gesteld aan medewerkers van KPN en aan de monteurs.
1. Waarom kan het opkrikken niet in onze wijk, dan wel is er uitzicht op verbetering.
2. Als dat niet kan wil ik op zijn minst korting, omdat KPN bij lange na niet levert, waarvoor ik betaal.
Ik krijg ook na al die frustrerende contacten –overigens met vriendelijke medewerkers- hier geen reactie op en kom er niet doorheen.
Heel frustrerend is ook, dat elk telefoongesprek een crime is, omdat eerst via allerlei menu’s geprobeerd wordt om een contact met medewerkers af te houden; ik kan de gehele riedel ondertussen dromen.
Ik meld dit om 3 redenen.
1. Om de handelswijze van KPN aan de kaak te stellen
2. Om dit te delen en aldus er wellicht achter te komen of dit ook bij anderen speelt.
3. Wellicht kan Radar vervolgens dit probleem oppakken en aankaarten bij KPN.
[Persoonsgegevens verwijderd]
Dat spijt ons erg na ongeveer 50 jaar trouwe klant bij KPN geweest te zijn van gewone telefoon tot en met KPN compleet
Het verhaal is als volgt.
Wij hebben een koperdraad aansluiting van KPN, die maximaal 17 mbps download snelheid zou moeten kunnen geven, wat op zich zelf al minimaal is.
In de praktijk is dat maximaal 11 en vaak niet meer dan 8 mbps.
Als de TV aan staat is de snelheid maximaal 3 mbps.
Dit betekent dat streamingdiensten, zoals Netflix en NPO start regelmatig stagneren en blijven hangen.
KPN heeft de technische mogelijkheden om ook deze koperdraadcapaciteit op te krikken, maar om welke reden dan ook doen ze dit niet in onze wijk, die dichtbevolkt is.
In een andere wijk in onze gemeente is de capaciteit namelijk via een dubbele koperdraad, een 4g modem of iets dergelijks wel opgekrikt tot meer dan 70 mbps.
Ik kreeg de indruk van medewerkers van KPN, dat dit in onze wijk wellicht niet rendabel is, omdat Caiway en Delta glasvezel hier kennelijk de slag om het internet hebben gewonnen.
Ik heb steeds 2 vragen gesteld aan medewerkers van KPN en aan de monteurs.
1. Waarom kan het opkrikken niet in onze wijk, dan wel is er uitzicht op verbetering.
2. Als dat niet kan wil ik op zijn minst korting, omdat KPN bij lange na niet levert, waarvoor ik betaal.
Ik krijg ook na al die frustrerende contacten –overigens met vriendelijke medewerkers- hier geen reactie op en kom er niet doorheen.
Heel frustrerend is ook, dat elk telefoongesprek een crime is, omdat eerst via allerlei menu’s geprobeerd wordt om een contact met medewerkers af te houden; ik kan de gehele riedel ondertussen dromen.
Ik meld dit om 3 redenen.
1. Om de handelswijze van KPN aan de kaak te stellen
2. Om dit te delen en aldus er wellicht achter te komen of dit ook bij anderen speelt.
3. Wellicht kan Radar vervolgens dit probleem oppakken en aankaarten bij KPN.
[Persoonsgegevens verwijderd]
AppieUitDelft
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: KPN, abominabel slechte wifi
1. Dit heeft niets met je Wifi te maken
2. ADSL is altijd afhankelijk van afstand verdeelpunt - aansluiting voor de snelheid. Daarom staat er altijd bij elk abbo Download TOT ##Mbit/s
3. ADSL heeft nooit gegarandeerde snelheden, eigenschap van het product
4. Hoe veel denk je dat het kost om een extra koperleiding te leggen in een wijk?
5. Ik zit zelf ook op 7mbps voor ADSL (andere provider). Leuk is het niet, maar het is de realiteit en ik kan er heel boos om worden maar dat veranderd niets aan de situatie.
6. Ziggo is geen optie? (voor mij binnenkort gelukkig wel). NVM, ik zie dat je naar Delta gaat.
2. ADSL is altijd afhankelijk van afstand verdeelpunt - aansluiting voor de snelheid. Daarom staat er altijd bij elk abbo Download TOT ##Mbit/s
3. ADSL heeft nooit gegarandeerde snelheden, eigenschap van het product
4. Hoe veel denk je dat het kost om een extra koperleiding te leggen in een wijk?
5. Ik zit zelf ook op 7mbps voor ADSL (andere provider). Leuk is het niet, maar het is de realiteit en ik kan er heel boos om worden maar dat veranderd niets aan de situatie.
6. Ziggo is geen optie? (voor mij binnenkort gelukkig wel). NVM, ik zie dat je naar Delta gaat.
Re: KPN, abominabel slechte wifi
In de huidige tijd is dat standaard ADSL niets meer. Je kunt dan wel 50 jaar klant zijn, maar je bent er niet mee getrouwd. KPN zeker niet met jou. Ga snel naar de concurrentie. Je hebt geluk dat je dat daar hebt. Waarschijnlijk Ziggo kabel en glasvezel. Er zijn veel mensen jaloers op je met die mogelijkheden.
Re: KPN, abominabel slechte wifi
Technisch kan het, maar door gering aantal abonnees is dat economisch niet rendabel
Voor overstap naar VDSL is geen extra koper nodig. Wel extra apparatuur in de wijkverdeler.Methusalah schreef: ↑02 dec 2020 14:254. Hoe veel denk je dat het kost om een extra koperleiding te leggen in een wijk?
Koper naar circa 90% van de woningen is al dubbel: geschikt voor pair bonding
Re: KPN, abominabel slechte wifi
Dat opkrikken kost een hoop knaken en uiteindelijk zit je alsnog maar op 70 Mbps, eigenlijk al een snelheid uit het verleden, dus niet meer toekomstgericht. Daarnaast concurreert men daar dus met een glasvezelnetwerk en een coax netwerk, als ik het goed lees. Deze hebben mogelijk al hogere snelheden dan men met de upgrade gaat halen. Die investering lijkt het me niet waard. Het staat u uiteraard vrij medestanders te zoeken en uiteindelijk naar KPN te gaan en af te spreken dat u allen samen dit nieuwe netwerk wil betalen, dat mag altijd en dan zal KPN echt niet moeilijk doen.
Re: KPN, abominabel slechte wifi
KPN heeft ook de technische mogelijkheid om 10Gbit full duplex dark fibre tot aan je voordeur te leggen, kost je dan wel 20k per maand, en dat gaat geen consument betalen, ergo het wordt niet aangelegd. Dat laatste is hun bedrijfsmatige afweging, en daar tegenover staat jouw keuze om dan een beter product af te nemen bij een concurrent, zoals je nu ook doet.
Vaak zie je wel dat als veel mensen jouw voorbeeld volgen, KPN het investeringsplan voor een wijk/regio naar voren haalt, maar goed, dat beslisproces is voor buitenstaanders niet duidelijk, en dus niet op te anticiperen.
Dat geneuzel over korting vind ik wat slap, zij kunnen evenzogoed wijzen naar het woordje "tot" in het contract met jullie beider handtekeningen er onder, en het gesprek beëindigen, want daar ben je mee akkoord gegaan, en volwassene zijn, betekent moeten kunnen leven met de gevolgen van je eigen keuze.
Vaak zie je wel dat als veel mensen jouw voorbeeld volgen, KPN het investeringsplan voor een wijk/regio naar voren haalt, maar goed, dat beslisproces is voor buitenstaanders niet duidelijk, en dus niet op te anticiperen.
Dat geneuzel over korting vind ik wat slap, zij kunnen evenzogoed wijzen naar het woordje "tot" in het contract met jullie beider handtekeningen er onder, en het gesprek beëindigen, want daar ben je mee akkoord gegaan, en volwassene zijn, betekent moeten kunnen leven met de gevolgen van je eigen keuze.
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: KPN, abominabel slechte wifi
Ah, zou goed kunnen. In mijn gare wijk helaas niet16again schreef: ↑02 dec 2020 16:05Voor overstap naar VDSL is geen extra koper nodig. Wel extra apparatuur in de wijkverdeler.Methusalah schreef: ↑02 dec 2020 14:254. Hoe veel denk je dat het kost om een extra koperleiding te leggen in een wijk?
Koper naar circa 90% van de woningen is al dubbel: geschikt voor pair bonding
Re: KPN, abominabel slechte wifi
Sjohi,
Wat betreft korting,
helemaal mee eens, is alleen maar een principekwestie!
Wat betreft korting,
helemaal mee eens, is alleen maar een principekwestie!
-
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: KPN, abominabel slechte wifi
Refererend aan de titel, misschien is uw WiFi wel het probleem. Met 11Mb kun je prima Netflix kijken. Wellicht is een betere Router een oplossing om in ieder geval het maximale eruit te halen.
Re: KPN, abominabel slechte wifi
Het is 11Mbs, oftewel 1.75 MBs. Dat bits/s moet je nog even delen door 8 om het in bytes te krijgen. En dat is dan tot aan het ADSL modem. Daarna moet er nog een WiFi signaal van gemaakt worden, en dan krijg je alle lokale factoren als (gewapend) beton, HR++ ramen (met isolerende metaallaag) en zo verder. Grote kans dat op de cliënt waar men op wil Netflixen het nog wel wat minder is, en dan moet je in dit scenario eigenlijk het enige apparaat in het huishouden hebben die verbonden is met internet, om nog nét te kunnen Netflixen. Als toevallig een huisgenoot iets op internet doet, zak je door de ondergrens van Netflix.Justmeagain schreef: ↑03 dec 2020 00:12Refererend aan de titel, misschien is uw WiFi wel het probleem. Met 11Mb kun je prima Netflix kijken. Wellicht is een betere Router een oplossing om in ieder geval het maximale eruit te halen.
Re: KPN, abominabel slechte wifi
Hahahah .., in Griekenland knijp ik mijn handen dicht met 1 MBit!
Re: KPN, abominabel slechte wifi
GLASVEZEL AANSLUITING OOK SLECHTE WIFI EN TV MODEM UIT ? 1960. Mijn digitenne uit 2000 heeft meer toepassingen/ gebruiksvriendelijk dan die sinds April gekregen TV MODEM. Bijvoorbeeld beeld “ achteruit “ spoelen doet het maar “ VOORUIT” spoelen niet. Enz. Enz. Et weer update gehad maar niets verbeterd
Er zou WIFI MONTEUR KOMEN MAAR door CORONA KOMT NIEMAND. INTERNET SNELHEID VAN 50 Mps naar 100Mps verhoogd en dus meer betalen. MAAR DE KLACHT: wegvallend signaal, zeer trage download snelheid internet pagina’s of email op zeer veel momenten van de dag. Het is niet minder geworden.
Er zou WIFI MONTEUR KOMEN MAAR door CORONA KOMT NIEMAND. INTERNET SNELHEID VAN 50 Mps naar 100Mps verhoogd en dus meer betalen. MAAR DE KLACHT: wegvallend signaal, zeer trage download snelheid internet pagina’s of email op zeer veel momenten van de dag. Het is niet minder geworden.
Re: KPN, abominabel slechte wifi
En nu zit ook je SHIFT-toets nog vast..zonfornet schreef: ↑08 dec 2020 10:45GLASVEZEL AANSLUITING OOK SLECHTE WIFI EN TV MODEM UIT ? 1960. Mijn digitenne uit 2000 heeft meer toepassingen/ gebruiksvriendelijk dan die sinds April gekregen TV MODEM. Bijvoorbeeld beeld “ achteruit “ spoelen doet het maar “ VOORUIT” spoelen niet. Enz. Enz. Et weer update gehad maar niets verbeterd
Er zou WIFI MONTEUR KOMEN MAAR door CORONA KOMT NIEMAND. INTERNET SNELHEID VAN 50 Mps naar 100Mps verhoogd en dus meer betalen. MAAR DE KLACHT: wegvallend signaal, zeer trage download snelheid internet pagina’s of email op zeer veel momenten van de dag. Het is niet minder geworden.