LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en een Alarmlijn.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
He-Man

KPN en een Alarmlijn.

Ongelezen bericht door He-Man »

De volgende brief heb ik zojuist naar de KPN gestuurd. Ik vroeg mij af of meerdere mensen dit probleem (deze problemen) herkent. En wat je hieraan kan doen..

Klantenservice Kpn
Postbus 2547
3500 GM Utrecht

Beste meneer/mevrouw,

Ik stuur u deze brief namens mijn oma: mevrouw -------, wonend -------------------. Via uw klantenservice heb ik een mailadres gehad ([email protected]) en een van uw werknemers gaf aan dat ik hier terecht kon voor mijn klacht. Helaas was dit niet het geval. Kortom ik probeer meerdere malen in contact met u te komen. Maar dat is erg lastig. Helaas heb ik geen vertrouwen meer in het telefonisch afhandelen van zaken met uw firma. Vandaar dat ik het op deze manier probeer. Mijn klacht is het volgende:

Ongeveer 2 a 3 maanden geleden heb ik internet + bellen besteld voor mijn oma. Ik heb in dit gesprek vermeld dat mijn oma een alarmlijn had. Dat was geen probleem volgens een van uw medewerkers. En kon dit pakket gewoon bestaan naast de bestaande alarmlijn. Toen ik eenmaal de modem binnen had en voor haar begon aan te sluiten ging het mis. Hij werkte niet ondanks dat de instructies goed gevolgd waren.

Toen ik weer contact opnam met uw klantenservice en het probleem vertelde werd mij verteld dat dit abonnement nooit aan ons had mogen worden aangeboden. Omdat de alarmlijn dan opgezegd zou worden. We moesten meteen contact opnemen met de alarmcentrale om te kijken of alles nog werkte. Kortom er was een ontzettend grote fout gemaakt door een van uw medewerkers. Gelukkig deed de alarmlijn het nog. Alles zou gewijzigd worden naar de oude situatie. Dit moest snel gebeuren omdat dan alsnog de alarmlijn kon komen te vervallen. Er werd een spoedstatus aan de wijziging gegeven. Toen ik een poos (zeker 1 a 2 weken) later weer contact opnam met de klantenservice was er alleen nog niets gewijzigd! Kortom een levensbedreigende situatie voor mijn oma was gecreëerd want zij heeft deze alarmlijn echt nodig heeft voor noodgevallen. Er zou meteen actie ondernomen worden. Mijn oma was zwaar overstuur en werd van deze hele situatie erg bang. Vooral bang dat als er iets ernstigs zou gebeuren dat zij dan niet op haar alarmlijn meer kon vertrouwen. Ik was ook ontzettend gechoqueerd dat KPN 2x achter elkaar zo'n fout kon maken.

Inmiddels was de eerste rekening van het internet al wel binnen gekomen! Terwijl wij daar geen gebruik van hebben gemaakt (modem was inmiddels ook allang de deur weer uit). Na al de problemen met uw organisatie kon dat er ook nog wel bij natuurlijk. Hierover heb ik ook telefonisch contact gehad. De medewerker zou er werk van maken. Tot aan vandaag hebben wij daar nog niets van vernomen.

Na een poos gewacht te hebben heb ik geïnformeerd of er op een andere manier voor mijn oma was om toch aan een internet verbinding te komen. Dit was mogelijk via een ISDN lijn (internet en bellen apart). Er zou hiervoor een NIEUWE modem naar mijn oma opgestuurd worden. Alleen gebeurde dit na lang wachten niet. Nu belde ik gisteren wederom na jullie om verhaal te halen en na het spreken van verschillende personen wist niemand wat er aan de hand was. Het abonnement was al een maand ingegaan maar wij hadden nog steeds niets ontvangen (kortom wel weer een maand betaald en nergens gebruik van kunnen maken!)

Nu is er op een aparte wijze (volgens een werknemer van u) toch geregeld dat wij voor vrijdag een modem binnen zullen hebben. Want via uw normale systeem kon dit niet meer geregeld worden. Deze gaf allemaal aparte foutmeldingen. Alles leek vastgelopen te zijn. Dit wachten wij nog even af. Maar mijn vertrouwen in een prettige afhandeling in deze met uw organisatie is erg laag.

Ondertussen blijkt dat er hiervoor ook een maand aan internetkosten in rekening gebracht is. Terwijl wij nooit een modem ontvangen hebben. We moesten wel betalen voor iets dat wij niet kunnen gebruiken. Kortom de ergernis begon bij mij wel heel erg groot te worden. En werd er mij aangeraden verhaal te doen via een mail adres ([email protected]). Deze brief was dan ook eerst bedoeld als mail. Maar dat mailadres bleek geen eens te bestaan. Kortom ik werd verwezen naar iets dat niet bestaat. Na al de dingen die al voorgevallen zijn kon dat er ook nog wel bij.

Mijn klacht bestaat o.a. uit het betalen voor 2 producten waarvan wij nooit gebruik hebben kunnen maken. En dat er teveel telefonische kosten (2 uur x 0,10 cent) aan het bellen met een klantenservice zijn gemaakt. Die dan ook nog telkens fout op fout heeft gemaakt. Waardoor wij ontzettend lang hiermee bezig zijn geweest. Laat staan de frustraties van het telkens proberen op te lossen van problemen die jullie gemaakt hebben. Daarnaast zijn wij nog onzeker of het nu wel goed geregeld is omdat mijn ervaring mij verteld ik nog wel een paar keer moet bellen voordat er iets geregeld is. En dan werkte het tot nu toe ook nog telkens niet.

Graag zien wij dan ook dat de betaalde bedragen voor internet worden terug gestort. Wij hebben hier immers geen gebruik van gemaakt. De eerste keer kwam het in conflict met de alarmlijn, de tweede keer kregen wij geen modem. En zien wij graag dat er een compensatie komt voor de gemaakte telefoon kosten. Daarnaast zou het fijn zijn dat uw medewerkers als zij zeggen actie te ondernemen dat ook doen. En toch enigszins kennis hebben over de organisatie (helemaal hoe om te gaan met een ALARMLIJN).

Ik hoop spoedig iets van jullie te horen.

Met vriendelijke groeten,

Herman -------- (mailend voor zijn oma: Mevr ----------r)
-----------
-----------
-----------

crazyme

Re: KPN en een Alarmlijn.

Ongelezen bericht door crazyme »

Lijkt mij een prima bericht voor Youp !

Zoek maar op Youp en T-mobile
(Betreft ondoordringbare helpdesks)

Gesloten