LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN sluit me af

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tree3

KPN sluit me af

Ongelezen bericht door tree3 »

Abuse Team van KPN heeft mijn IP geblokkeerd. Ik mag alleen nog e-mailen. Ik betaal voor mijn internet abonnement waar ik niet volwaardig mee kan internetten. Bij zo'n maatregel dat KPN je oplegt kunnen ze toch nog wel klantvriendelijk blijven? Dit verhaal opgestuurd. Zij zouden het meenemen in een evaluatie. Maar vraag me af of KPN hier wel daadwerkelijk hiermee iets gaan doen? De klantenservice medewerkers zitten vast in protocollen. Het zou KPN sieren om gezamenlijk het probleem op te lossen vind ik. De callcenter medewerkers weten niet eens wat een abuse team is? Weet de linker hand niet wat de rechter doet bij de KPN? De laatste medewerker gaf aan dat de werkwijze van het abuse team niet goed is.....Zijn er meer mensen met zulke ervaringen?

Quark

Re: KPN sluit me af

Ongelezen bericht door Quark »

Abuse staat voor misbruik, je kan verontwaardigd zijn dat je gedeeltelijk in je internetten wordt beperkt, maar er is toch een reden waarom KPN deze zware stap heeft ondernomen.
Laatst gewijzigd door Quark op 28 jan 2016 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Abuse team wint natuurlijk mooit de populariteitprijs...
maar als ze je verbinding open laten staan, en je bent besmet en na telebankieren is er ineens 5.000 euro van je rekening weg......
Mooi dat ze je daartegen beschermen

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

tree3 schreef:Abuse Team van KPN heeft mijn IP geblokkeerd. Ik mag alleen nog e-mailen. Ik betaal voor mijn internet abonnement waar ik niet volwaardig mee kan internetten. Bij zo'n maatregel dat KPN je oplegt kunnen ze toch nog wel klantvriendelijk blijven? Dit verhaal opgestuurd. Zij zouden het meenemen in een evaluatie. Maar vraag me af of KPN hier wel daadwerkelijk hiermee iets gaan doen? De klantenservice medewerkers zitten vast in protocollen. Het zou KPN sieren om gezamenlijk het probleem op te lossen vind ik. De callcenter medewerkers weten niet eens wat een abuse team is? Weet de linker hand niet wat de rechter doet bij de KPN? De laatste medewerker gaf aan dat de werkwijze van het abuse team niet goed is.....Zijn er meer mensen met zulke ervaringen?
Geen enkel woord over de reden die KPN heeft aangegeven voor deze zware maatregel. Ik denk dat u precies weet waarom ze dat doen: om de overlast naar normale internet gebruikers te beperken.

Fijn dat KPN dat doet.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Het abuse team neemt meestal deze stap als je computer geinfecteerd is en een probleem veroorzaakt.
tevens je IP is niet geblokkeert want je kan nog mailen, maar dat is een technisch kantje.
wat ik je het beste aanraad is informatie op te vragen bij het abuse team, meestal hebben zei specifieke informatie welke computer op je netwerk het probleem veroorzaakt. zodra je dat weet kan je die computer opnieuw laten instaleren door jezelf of indien je dit niet kan een computerwinkel.

igen

Ongelezen bericht door igen »

Overigens zijn "vangpagina's" ook te omzeilen. Niet verstandig natuurlijk, maar mogelijk. Abuse zet je WAN even op een ander spoor omdat er vanaf jouw specifieke aansluiting teveel rotzooi het web op komt. Kan een virus zijn maar vaak blijkt het systeem in een droidarmy te zijn gezet en belachelijk veel mails te sturen. Spammails, dus geen vrolijke vakantie berichten. En dat is tegen het FUP, dus een tijdelijke blokkade. Gelukkig maar, de schade kan enorm zijn en met wat pech zelfs op jou verhaald worden. Het is dus wel degelijk klantvriendelijk, alleen voor de andere klanten dan.
Systeem opschonen, bewijsmateriaal verzamelen, opsturen zoals gevraagd op de vangpagina en een paar daagjes wachten.
En niet stiekum met de burenwifi toch gaan internetten: dan zorg je ervoor dat ook zij een vangpagina krijgen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tree3 schreef:Abuse Team van KPN heeft mijn IP geblokkeerd. Ik mag alleen nog e-mailen. Ik betaal voor mijn internet abonnement waar ik niet volwaardig mee kan internetten. Bij zo'n maatregel dat KPN je oplegt kunnen ze toch nog wel klantvriendelijk blijven? Dit verhaal opgestuurd. Zij zouden het meenemen in een evaluatie. Maar vraag me af of KPN hier wel daadwerkelijk hiermee iets gaan doen? De klantenservice medewerkers zitten vast in protocollen. Het zou KPN sieren om gezamenlijk het probleem op te lossen vind ik. De callcenter medewerkers weten niet eens wat een abuse team is? Weet de linker hand niet wat de rechter doet bij de KPN? De laatste medewerker gaf aan dat de werkwijze van het abuse team niet goed is.....Zijn er meer mensen met zulke ervaringen?
Collega van me heeft het eens bij Ziggo gehad een aantal jaren terug, die had een pc waar kinderen zonder supervisie mee konden internetten, en dus ramvol zat met spam uitbrakende virussen etc. Die had de eerste mailtjes genegeerd, hij kreeg dus meerdere waarschuwingen, en ultimo werd zijn verbinding even afgesloten. Na opnieuw inrichten van de pc, en een nederig telefoontje naar Ziggo, werd alles weer open gezet.

Dus ja, het komt wel eens voor, maar niet zo vaak dat callcenter medewerkers het dagelijks horen, en het bestaan van een abuse team duidelijk op hun radar hebben.

Of komt het via Brein ofzo?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sjohie schreef: Of komt het via Brein ofzo?
Brein zou niet via de abuse afdeling werken.

Ik heb helaas bij XS4all eenzelfde ervaring gehad.
Bleek dat een laptop van een bezoeker besmet was met een aantal zaken die voor overlast zorgden (deel van botnet, een paar spamverzenders en een virusje of 3. Gelukkig voor de bezoeker was het geen laptop met belangrijke zaken -maar totdat ik aangaf wat het was, en wat ik er tegen had ondernomen zat ik in een sandbox omgeving van XS4all.
Knap vervelend voor mij - maar ik snap het wel en juich het ook toe.

Dus, tree3 - wat is de reden die KPN geeft?
En welke stappen moet u doen voordat u weer vrije toegang krijgt?

Gesloten