13 Oktober 2003 kocht ik bij Block een laptop van Packard Bell. Na 4 maanden begon de zilveren rand (wat gewoon kunstof blijkt te zijn) lelijk te slijten en zwart te worden. Na een 1ste brief naar PB, kreeg ik te horen dat dit komt door het zweet van mijn handen en dat dit niet onder garantie valt. Hier nam ik geen genoegen mee omdat ik vind dat een dergelijk duur product van duurzaam materiaal vervaardigd moet zijn omdat je toch minstens een jaar of 5 met zo'n laptop wilt werken. Ik heb contact opgenomen met HCC Consument en kreeg ik als antwoord dat ik hier inderdaad geen genoegen mee hoefde te nemen, met referentie naar artikel nr. 17, lid 2 van het Burgelijk Wetboek 7.
Wederom een brief gestuurd naar PB waarin ik deze gegevens melde en inderdaad kreeg ik op 1 april een schrijven van PB met een 'interventie' dat mijn laptop opgehaald zou worden, met instructies hoe ik de laptop in moest pakken, het geen ik mee instemde, per email, aangenomen dat PB tot inkeer gekomen was. Totaal onaangekondigd stond DHL 21 april voor mijn deur om de laptop op te halen waarna ik de laptop snel heb in laten pakken door de medewerker van DHL. Na anderhalf week niets gehoord te hebben, zelf geen bewijs van ontvangst, heb ik enkele keren gemaild, maar kreeg als antwoord dat zij niets wisten omdat de afdeling die mijn laptop zou 'repareren' niet bereikbaar was, en dat ze snel contakt met mij op zouden nemen. Weer 2 weken later heb ik ze zelf maar gebeld, en tot mijn stomme verbazing kreeg ik te horen dat een 'reparatie' mij 289 euro gaat kosten. Stem ik niet in met de reparatie, kost het mij überhaupt 149 euro voor de 'gemaakte onkosten". Tevens werd mij verteld dat ik de laptop niet eerder retour gestuurd kreeg voordat het geld van mijn rekening bij hen binnen is.
Ik heb telefonisch en onder protest toegestemd om dit bedrag af te schrijven van mijn rekening omdat ik mijn laptop anders helemáál kwijt ben, met in mijn achterhoofd dit bedrag gelijk weer op te eisen zodra mijn laptop weer in mijn bezit is.
Ik kan er niet over uit dat zulke praktijken bestaan. Er is tijdens de correspondentie geen wóórd gerept over evt. kosten (bewijs heb ik d.m.v. hun schrijven aan mij) en ik ben ervan overtuigd dat PB verkeerd en zeer klantonvriendelijk handelt. Naar mijn mening zijn dit pure oplichtingspraktijken. Als ik van te voren geweten zou hebben dat er zulke idioot hoge bedragen gerekend zouden worden (als ze dit vermeld hadden in hun correspondentie met mij) zou ik uiteraard nooit toegestemd hebben, de laptop zelf was immers al duur genoeg.
Ik wil mijn laptop, dan maar mét versleten 'zilveren' rand terug.
Misschien dat iemand die dit leest weet hoe ik e.e.a. het beste aan kan pakken. En wat nu even minder essentiëel is; t.z.t. tóch een vervanging van die zilveren rand voor elkaar krijg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop van Packard Bell
Re: Laptop van Packard Bell
Sorry, ik heb dit onderwerp bij het verkeerde forum geplaatst. Ik corrigeer het even