Misschien dat iemand mij kan helpen. Voor zover heeft de helpdesk van Wanadoo nog geen oplossing gegeven.
Ik heb de livebox met uitsluitend internet. Daarnaast de draadloze dongle en 1 laptop en 1 desktop. Voorheen heel simpel, dongle verhuizen van desktop naar laptop en huppakee het internet op.
Verleden week heb ik nieuwe software voor de livebox binnengehaald en nu werkt het internet op de desktop niet meer. Ik heb wel verbinding met de livebox, maar kan het internet niet op. Wat mij opvalt is dat er geen standaard gateway wordt toegewezen. De rest wel.
Ik heb wel 10x de software op de desktop opnieuw geinstalleerd en telkens weer komt de melding dat de installatie is mislukt en dat ik het opnieuw moet proberen.
Weet iemand een oplossing.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Livebox Wanadoo en Dongle
Re: Livebox Wanadoo en Dongle
In welke range zit het IP-adres dat de livebox toewijst aan je PC? En wat krijg je als resultaat als je via start --> programma's --> bureau-accessoires --> opdrachtprompt het commando 'ipconfig' ingeeft?
Probeer anders eens:
ipconfig /release
ipconfig /renew
als je de PC een paar minuten aan hebt gehad met een verbinding naar de Livebox.
Probeer anders eens:
ipconfig /release
ipconfig /renew
als je de PC een paar minuten aan hebt gehad met een verbinding naar de Livebox.
-
Re: Livebox Wanadoo en Dongle
Door je antwoord ben ik weer boven gaan zitten om het te proberen. Met IPconfig kreeg ik idem info die ik handmatig had ingesteld. Ik ben daarna naar de netwerkverbingen gegaan en heb alles nogmaals bekeken. Ik weet niet meer precies wat er is gebeurd, het ging allemaal zo snel. Maar of mijn netwerkbrug of mijn 1394 verbinding zaten vermoedelijk dwars, want ergens stond niet aangevinkt automatisch IP adres laten toewijzen. Dat heb ik aangevinkt en VOILA, toegang tot WWW was weer mogelijk. Volgens mij had ik voorheen ook altijd mijn netwerkbrug uitstaan.
Het klinkt misschien raar, maar je hebt me echt geholpen. Ik had al 3 x antwoord terug gehad via de mail van Wanadoo en daar zat nog steeds de oplossing niet bij.
THANKS !!
Het klinkt misschien raar, maar je hebt me echt geholpen. Ik had al 3 x antwoord terug gehad via de mail van Wanadoo en daar zat nog steeds de oplossing niet bij.
THANKS !!