LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] marktplaats.nl
-
marktplaats.nl
Ik ben op het internetbedrijf Marktplaats. Ze schrijven geld af voor een advertentie. Gooien hem er binnen een uur vanaf, maar je geld kan je niet terug krijgen. Ze sturen namelijk een code mee, zodat het niet terug geboekt kan worden. Mailtjes beantwoorden ze ook niet. Ze reageren nergens op. Mijzelf is dit 2 x gebeurd maar ik heb vrienden waar dit al 7x gebeurd is. Nou, dan vraag ik je!
Op deze manier kan ik ook miljonair worden! (alleen heb ik fatsoen en zij schijnbaar niet)
Dit valt me heel erg tegen van Marktplaats. Ze zijn zogenaamd de beste van allemaal. Ja, de beste smeerlappen van allemaal.
Ik hoop dat mensen die ook gedupeerd zijn door marktplaats, willen reageren.
Als we genoeg klachten krijgen kunnen we er misschien iets aan doen en zo ze van hun voetstuk af duwen.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Janssen
Op deze manier kan ik ook miljonair worden! (alleen heb ik fatsoen en zij schijnbaar niet)
Dit valt me heel erg tegen van Marktplaats. Ze zijn zogenaamd de beste van allemaal. Ja, de beste smeerlappen van allemaal.
Ik hoop dat mensen die ook gedupeerd zijn door marktplaats, willen reageren.
Als we genoeg klachten krijgen kunnen we er misschien iets aan doen en zo ze van hun voetstuk af duwen.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Janssen
Re: marktplaats.nl
ik kijk nooit meer op marktplaats. afzetters!!!!
zet je advertentie gewoon op <www.speurders.nl> , is gratis , ook voor advertenties boven de 200€.
zet je advertentie gewoon op <www.speurders.nl> , is gratis , ook voor advertenties boven de 200€.
Heb zelf uitstekende ervaringen op Marktplaats, ik koop en verkoop er erg veel. Er is weinig 'onbetrouwbaars' aan marktplaats opzich, het zijn sommige aanbieders die het erg tricky maken om er zaken te doen.
Let sowieso op hoe een advertentie is opgebouwd (taalgebruik etc.), kijk of er een nette zelfgemaakte foto vh aangeboden product staat enz. Dan kan je weinig gebeuren.
Let sowieso op hoe een advertentie is opgebouwd (taalgebruik etc.), kijk of er een nette zelfgemaakte foto vh aangeboden product staat enz. Dan kan je weinig gebeuren.
Ik ben ook al weken bezig om mijn 6 euro terug te krijgen.
Eveneens zonder succes. als marktplaats al reageerd is het met een standaard briefje van een helpdesk medewerker zonder enige bevoegtheid.
Je komt er gewoon niet doorheen, erg frustrerend.
Ik hoop dat Radar ze eens aanpakt aangezien de politie niet te porren is voor een diefstal van 6 euro.
Eveneens zonder succes. als marktplaats al reageerd is het met een standaard briefje van een helpdesk medewerker zonder enige bevoegtheid.
Je komt er gewoon niet doorheen, erg frustrerend.
Ik hoop dat Radar ze eens aanpakt aangezien de politie niet te porren is voor een diefstal van 6 euro.
-
Ik heb tot nu toe weinig problemen met marktplaats.
Alhoewel ik er eigenlijk alleen van koop, aanbieden gaat veelal toch via krant/supermarkt/ebay
Alhoewel ik er eigenlijk alleen van koop, aanbieden gaat veelal toch via krant/supermarkt/ebay
Maar je kan ook een advertentie opstellen zonder startbod, maar kiezen voor bijvoorbeeld: T.E.A.B. , dan is plaatsing gratis en kun je hem zelf weer af en toe opnieuw plaatsen.
Tot nu toe succesvol en probleemloos gehandeld via marktplaats.
S.
Tot nu toe succesvol en probleemloos gehandeld via marktplaats.
S.
Kijk maar eens op internetoplichting.nl Je blijft je verbazen, hoeveel ellende er via marktplaats op de mensen afkomt. Gemiddeld is marktplaats de meest genoemde handelsplek daar, waar over oplichting wordt geklaagd.
Toevallig ook een van de meest gebruikte misschien? Zou dat dan toch met elkaar te maken hebben?
Dat zou zo kunnen zijn, maar waarom, als er oplichterspraktijken in de media genoemd worden, welke in Nederland plaatsvonden via internet wordt wel opvallend vaak marktplaats genoemd ? Ergens ook geen wonder:
Omdat veel aanbieders van zaken zich niet echt netjes opstellen:
1. Men "vergeet" te vaak advertenties te verwijderen van verkochte spullen.
2. Men gebruikt te vaak email-adressen, welke moeilijk of niet traceerbaar zijn.
3. Men zet er dan vaak ook maar geen woonplaats bij of,
4. Alleen een 06 nummer.
Nette aanbiedingen vind ik persoonlijk: Echte foto van het object. Echte naam gebruiken, Echte woonplaats vermelden. Een normaal emailadres gebruiken i.p.v. hotmail of vergelijkbaar en buiten een 06 nummer graag ook nog een vaste-lijn-nummer. De aanbieder verwijderd de advertentie na verkoop direkt en ten slotte reageer hoe dan ook op b.v. een serieus bod. Zelfs als je dat als aanbieder niet genoeg vindt. Het getuigt van enig fatsoen.
Omdat veel aanbieders van zaken zich niet echt netjes opstellen:
2. Men gebruikt te vaak email-adressen, welke moeilijk of niet traceerbaar zijn.
4. Alleen een 06 nummer.
Nette aanbiedingen vind ik persoonlijk: Echte foto van het object. Echte naam gebruiken, Echte woonplaats vermelden. Een normaal emailadres gebruiken i.p.v. hotmail of vergelijkbaar en buiten een 06 nummer graag ook nog een vaste-lijn-nummer. De aanbieder verwijderd de advertentie na verkoop direkt en ten slotte reageer hoe dan ook op b.v. een serieus bod. Zelfs als je dat als aanbieder niet genoeg vindt. Het getuigt van enig fatsoen.
Omdat dit de grootste is! En wat dan nog? Martkplaats biedt alleen de dienst aan om spullen te verkopen via internet. Je kan een advertentie plaatsen en een mogelijke koper kan dit lezen. Als ik spullen schriftelijk probeer te verkopen en ik licht u op gaat u dan klagen over TPG Post? Als ik in blad ViaVia een advertentie zet en ik licht u hiermee op, dan gaat u toch ook niet klagen over ViaVia?Dat zou zo kunnen zijn, maar waarom, als er oplichterspraktijken in de media genoemd worden, welke in Nederland plaatsvonden via internet wordt wel opvallend vaak marktplaats genoemd ?
De aanbieder is niet Marktplaats, dus allemaal zinloze argumenten.[/quote]Omdat veel aanbieders van zaken zich niet echt netjes opstellen:
4. Alleen een 06 nummer.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik heb een email gevonden van een vrouw van personeelszaken van marktplaats (via personeels advertentie)en die mails gestuurd om het op te lossen, dit werkte uiteindelijk wel.
Zeg gast (van 15-04-05 09.32 uur):
1. Er wordt niet gezegd, dat marktplaats de oplichter is, maar adverteerders op marktplaats.
2. Wat betreft je tweede quote: De fatsoensregels daar genoemd zijn bedoeld voor adverteerders en niet voor marktplaats.
E.e.a. leek me anders duidelijk genoeg.
Dat meestal bij een geval van oplichting vermeld wordt, dat dit gebeurde VIA marktplaats is HEEL wat anders, dan dat geschreven/gezegd wordt, dat marktplaats een oplichter is.........
1. Er wordt niet gezegd, dat marktplaats de oplichter is, maar adverteerders op marktplaats.
2. Wat betreft je tweede quote: De fatsoensregels daar genoemd zijn bedoeld voor adverteerders en niet voor marktplaats.
E.e.a. leek me anders duidelijk genoeg.
Dat meestal bij een geval van oplichting vermeld wordt, dat dit gebeurde VIA marktplaats is HEEL wat anders, dan dat geschreven/gezegd wordt, dat marktplaats een oplichter is.........
Marktplaats is idd niet helemaal eerlijk bezig. Ik heb namelijk ook al van verschillende mensen in mijn ongeving gehoord dat zijn een betaalde advertentie hadden geplaatst die er zonder pardon na een uur al werd afgegooid. Ergste hiervan was nog wel dat deze mensen hun geld niet terug konden krijgen. Het gaat dan wel om zo'n 6 euro per advertentie.
Juridisch gezien blijft marktplaats in gebreke want zij leveren de dienst niet die zij beloven. In principe is er dan sprake van onverschuldigde betaling van de 'adverteerder' aan marktplaats. Deze kun je dan terugeisen via de rechter. Maar als je dit netjes in een briefje zet en aan marktplaats verstuurd en vermeld dat als ze je geld niet terug betalen dat je dan verdere juridische stappen onderneemt krijg je echt je geld wel terug! Ze weten zelf dat ze ongelijk hebben dus sturen die brief, niet geschoten is altijd mis!
Met vriendelijke groet
J.A. van Lieshout
Juridisch gezien blijft marktplaats in gebreke want zij leveren de dienst niet die zij beloven. In principe is er dan sprake van onverschuldigde betaling van de 'adverteerder' aan marktplaats. Deze kun je dan terugeisen via de rechter. Maar als je dit netjes in een briefje zet en aan marktplaats verstuurd en vermeld dat als ze je geld niet terug betalen dat je dan verdere juridische stappen onderneemt krijg je echt je geld wel terug! Ze weten zelf dat ze ongelijk hebben dus sturen die brief, niet geschoten is altijd mis!
Met vriendelijke groet
J.A. van Lieshout
Mits je advertentie dus onterecht verwijderd en ze je niet daarmee helpen. Het is mij ook weleens overkomen dat een betaalde advertentie perongeluk eraf is gegooid, het werk gebeurt immers door mensen en die maken fouten. En geloof me, de helpdesk kan alles natrekken en als jouw advertentie onterecht is verwijderd dan zetten ze hem weer terug of krijg je je geld terug.Marktplaats is idd niet helemaal eerlijk bezig. Ik heb namelijk ook al van verschillende mensen in mijn ongeving gehoord dat zijn een betaalde advertentie hadden geplaatst die er zonder pardon na een uur al werd afgegooid.
Voldeden deze advertenties dan wel aan de algemene voorwaarden? Op Marktplaats staan de algemene voorwaarden en die moet je echt wel lezen voordat je een advertentie plaatst. Je ondertekent toch ook geen contract zonder het te lezen?
Juridisch gezien blijft marktplaats in gebreke want zij leveren de dienst niet die zij beloven. In principe is er dan sprake van onverschuldigde betaling van de 'adverteerder' aan marktplaats.
Heb jaren gebruik gemaakt van marktplaats, helemaal goed.
Toen ze opeens populair werden begonnen de $$ tekentjes in hun ogen te schitteren en begonnen ze 6 euro te vragen voor advertenties boven de 200 euro.
Nu hebben ze het zaakje voor 70 miljoen euro aan ebay verkocht.
Er zit nu een soort desk die alle inkomende advertenties koortsachtig in de gaten houden op eventuele misstanden.
Als zij denken dat je product meer dan 200 euro kost, flikkeren ze je er gewoon af, ook al vraag je er maar 1 euro voor.
Als iemand meer dan 200 euro bied, ook al doet diegene dat voor de gein, en staat je product voor 1 euro te koop, flikkeren ze je er ook gewoon af.
Ik heb nu al een aantal jaren zeer goede ervaringen met 2dehands.nl, maar weet niet hoelang zij nog gratis zijn.
Op die site heb ik misschien wel meer verkoop en inkoop succes geboekt dan bij marktplaats.
Toen ze opeens populair werden begonnen de $$ tekentjes in hun ogen te schitteren en begonnen ze 6 euro te vragen voor advertenties boven de 200 euro.
Er zit nu een soort desk die alle inkomende advertenties koortsachtig in de gaten houden op eventuele misstanden.
Als zij denken dat je product meer dan 200 euro kost, flikkeren ze je er gewoon af, ook al vraag je er maar 1 euro voor.
Als iemand meer dan 200 euro bied, ook al doet diegene dat voor de gein, en staat je product voor 1 euro te koop, flikkeren ze je er ook gewoon af.
Ik heb nu al een aantal jaren zeer goede ervaringen met 2dehands.nl, maar weet niet hoelang zij nog gratis zijn.
Op die site heb ik misschien wel meer verkoop en inkoop succes geboekt dan bij marktplaats.
Heb jaren gebruik gemaakt van marktplaats, helemaal goed.
Ik heb het laatst ook gehad, ik had een heleboel advertenties geplaatst van 2 euro per stuk (netjes 1 CD per advertentie)
Nadat ik uren bezig was geweest om alle advertenties te plaatsen, werdt even later ALLE advertenties verweiderd omdat de CD's per stuk volgens hen meer waar waren dan €200,00 (belachelijk natuurlijk)
Er zat een eigen foto bij, de artiest en titel van de CD, dat de prijs exclusief verzendkosten was (toch heel netjes allemaal)
Uren werk in de mist, ik was flink kwaad, maar met mij klacht werdt niets gedaan (kreeg een standaard nergens opslaand e-mailtje terug)
Ik ga nu lekker naar speurders.nl!
Daar heb nu in de maand dat ik daarbij advertenties plaats nog geen problemen mee gehad, 1x een vraagje gehad, die werdt binnen een uurtje netjes en duidelijk beantwoord.
Ben heel tevreden over speurders.nl
Nadat ik uren bezig was geweest om alle advertenties te plaatsen, werdt even later ALLE advertenties verweiderd omdat de CD's per stuk volgens hen meer waar waren dan €200,00 (belachelijk natuurlijk)
Er zat een eigen foto bij, de artiest en titel van de CD, dat de prijs exclusief verzendkosten was (toch heel netjes allemaal)
Uren werk in de mist, ik was flink kwaad, maar met mij klacht werdt niets gedaan (kreeg een standaard nergens opslaand e-mailtje terug)
Ik ga nu lekker naar speurders.nl!
Daar heb nu in de maand dat ik daarbij advertenties plaats nog geen problemen mee gehad, 1x een vraagje gehad, die werdt binnen een uurtje netjes en duidelijk beantwoord.
Ben heel tevreden over speurders.nl
had mijn comp.monitor te koop aangeboden voor €150,- Was volgens hen meer waard dan 200€ dus kreeg een mail ...of de advertentie werd geweigerd of 6€ betalen. Heb gelijk terug gemaild dat dezelfde monitor tegenwoordig voor 229€ (nieuw) verkocht werd, dus kon ik er moeilijk 200€ voor vragen. Niets meer van gehoord natuurlijk. Heb hem toen maar op speurders .nl gezet en kostte niets, en geen gezeur.Voor mij dus alleen nog maar speurders.nl