Hallo,
Op de site www.mijndomein.nl staat een leuk pakketje om je site te maken. Ik heb dit gekozen omdat er staat dat er onbeperkt dataverkeer is tot bepaalde grenzen. (daarbij denk ik dat de servers overbelast enz worden.) Ik vraag vervolgens het pakket aan en heb een maandje mijn site met wat filmpjes online enz. Na een waarschuwing kom ik erachter dat je maar 3GB per maand hebt! Hier zit ik nog 9 maanden aanvast en ik ben er dus helemaal niet blij mee...
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf of dit soort dingen?
Groetjes,
Dennie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ''mijndomein''
Re: ''mijndomein''
Wat verwacht je ook voor 29 euro per jaar?
Daar gaat het mij niet om, het gaat mij erom dat ze zeggen onbeperkt terwijl het helemaal niet zo is
3 Gb per maand is voor een dergelijk goedkoop pakket ook onbeperkt. Die zijn geschikt voor simpele huis tuin en keuken gebruik, niet voor het hosten van filmpjes en dergelijke, dan ga je binnen No time over je verkeer heen.
Ik beheer zelf een behoorlijk grote site en ik trek ergens tussen de 5 en 7 Gb per maand, maar daar betaal ik dan ook voor.
Ik beheer zelf een behoorlijk grote site en ik trek ergens tussen de 5 en 7 Gb per maand, maar daar betaal ik dan ook voor.
Tot ongeveer januari 2006 had mijndomein.nl keuze uit 2 pakketen.
A) domeinnaam + parkerpakket + URL forwarding rond 10,00 euro
B) domeinnaam + volledig HOST pakket voor 29,00 euro
Na januari 2006 tot +/- eind february 2006:
A) domeinnaam + parkerpakket Zonder URL forwarding rond 10,00 euro
Vanaf maart 2006:
A) domeinnaam + parkerpakket zonder URL forwarding rond 10,00 euro
B) domeinnaam + URL forwarding + email 19,00 euro.
Vanaf january 2006 worden bijna maandelijks de voorwaarden
gewijzigd.
Omdat mijndomein tussentijds hun voorwaarden en ook hun pakketten aanpast, zijn er inmiddels ruim 50000 mensen de dupe van dit beleid
omdat ze een contract hebben afgesloten van Voor january 2006 onder de oude voorwaarden domeinnaam + URL forwarding.
Dit contract is Minimaal een 1 jaar en maximaal 5 jaar geldig.
Eigenlijk zou het moeten zijn, dat Na verlengen van het contract de nieuwe regels c.q. voorwaarden van toepassing zijn.
Domeinhouders krijgen niet meer waarvoor ze hebben betaald en getekend. Daarnaast, als de URL forward niet meer bestaat, is de pagina niet meer bereikbaar en ontstaat mogelijk financiele schade.
De vraag lijkt gerechtvaardigd:
- Kan dit zomaar?
- Waarom protesteren de ruim 50000 domeinhouders niet?
A) domeinnaam + parkerpakket + URL forwarding rond 10,00 euro
Na januari 2006 tot +/- eind february 2006:
A) domeinnaam + parkerpakket Zonder URL forwarding rond 10,00 euro
Vanaf maart 2006:
A) domeinnaam + parkerpakket zonder URL forwarding rond 10,00 euro
B) domeinnaam + URL forwarding + email 19,00 euro.
Vanaf january 2006 worden bijna maandelijks de voorwaarden
gewijzigd.
Omdat mijndomein tussentijds hun voorwaarden en ook hun pakketten aanpast, zijn er inmiddels ruim 50000 mensen de dupe van dit beleid
omdat ze een contract hebben afgesloten van Voor january 2006 onder de oude voorwaarden domeinnaam + URL forwarding.
Dit contract is Minimaal een 1 jaar en maximaal 5 jaar geldig.
Eigenlijk zou het moeten zijn, dat Na verlengen van het contract de nieuwe regels c.q. voorwaarden van toepassing zijn.
Domeinhouders krijgen niet meer waarvoor ze hebben betaald en getekend. Daarnaast, als de URL forward niet meer bestaat, is de pagina niet meer bereikbaar en ontstaat mogelijk financiele schade.
De vraag lijkt gerechtvaardigd:
- Kan dit zomaar?
- Waarom protesteren de ruim 50000 domeinhouders niet?
Bij verandering van de algemene voorwaarden nadat je een contract hebt afgesloten, kun je zonder problemen je contract eenzijdig opzeggen, het enige belangrijke hierin is dat de algemene voorwaarden slechter moeten zijn na de verandering
Als dat dus het geval is dat de aangepaste voorwaarden (deels) negatief zijn, kun je opzeggen zonder kosten.
Als dat dus het geval is dat de aangepaste voorwaarden (deels) negatief zijn, kun je opzeggen zonder kosten.