LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende reclame van Tele2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dame66

Misleidende reclame van Tele2

Ongelezen bericht door Dame66 »

Ls,

Teneerste ik ben geen leek als 't om computergebruik en/of internet gaat, maarrr...nu ik een aantal berichten van het forum heb gelezen omtrent internetproviders, is het mij niet ontgaan, dat 't daadwerkelijk een puinhoop is.

Ik zit zelf momenteel met een nogal kersvers probleempje, ik had namelijk al 2 jaar een prima internetverbinding van Tele2 Compleet 4Mb incl vaste telefoon.
Nu dat contract teneinde loopt, as September ontving ik onlangs een mailing van Tele2, dat zij mij als klant van Tele2 een geweldig aanbod konden doen :D Ja ja, ik voelde mij even heel erg speciaal, ik kon immers maar binnen 5 dagen reageren, die speciale aktie liep namelijk maar tot 23 April jl..wauwie.

Een geweldige aanbieding van mijn Tele2 Compleet, nu direct overstappen naar Tele2 Compleet 20 Mb voor het zelfde bedrag €29,95 p/mnd.

Aangezien ik met mijn Tele2Compleet nog nooit geen seconde technische problemen heb gehad, zag ik dit voordeel qua snelheid 20 Mb wel zitten, wie niet?

Nu bezit ik een nieuwe Notebook, met hogere prestaties dan de gemiddelde gebruiker, die ik ook met de 4Mb gebruikte.
Mijn modem staat op 30 Cm van de aansluiting af, en ik bevind mij meestal zo'n 90 cm van de modem af, met mijn Notebook.
Er staan gaan andere soorten apparaten in dat gedeelte van mijn woonkamer, die mogelijk straling afgeven.
Terwijl mijn Notebook aangeeft dat ik volledig bereik heb, is mijn internet prestatie niet om over naar huis te schrijven.
Mijn internet nieuwe 20Mb Internet verbinding is 10 keer slechter dan mijn vorige 4 Mb verbinding.

Softwarematig meet ik regelmatig mijn snelheden (legitieme software, dus niet een tooltje van internet geplukt want daar is mijn verbinding nu te traag voor)

Mijn gemiddelde ligt nu tussen de 32 kbit/s en de 150 kbit/s /Uploaden 90 Kbit/s en surfen kost maar liefst 69,7 seconde voordat een pagina goed geladen is. (dit om 01.29 uur s nachts, nu iedereen heerlijk in zijn bedje ligt te slapen)
Dit is werkelijk om van te janken :cry:

Ik ben in de veronderstelling dat wanneer een product aangeprezen wordt, men iets waar te maken heeft.
Ik heb Tele2 een mail gestuurd, jammer dat het met zo'n berichten optie moet ipv een direct mailadres.

Aangezien ik dit product telefonisch moest laten activeren, terwijl ik volgens de brief 14 Mei jl gebruik kon maken van het opgeleverde product, dit is op de 15de gedaan (telefonisch) ga ik ervan uit dat ik nog 5 werkdagen de tijd heb, om dit contract te annuleren.
Of..jaja een ofje..Tele2 gaat op een correcte manier voor mij uitzoeken wat er precies aan de hand is, zodat ik die 20Mb zoals afgesproken alsnog waar voor mijn geld heb!

Jammer dat je als klant zijnde, achter zulke dingen aan moet blijven fietsen, wanneer iets niet deugt, zou niet moeten! :twisted:

Dirkie

Re: Misleidende reclame van Tele2

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ook ik ben geen leek als het om computergebruik gaat, dus ik kan gewoon 'computertaal' schrijven neem ik aan.

BOLD heeft alleen zin, als je niet alles bold schrijft, maar dit terzijde :)

Je zal een aantal zaken even moeten bekijken.
Log in op je modem en kijk naar de snelheid, waarop het modem in traint.
Als je iets gaat meten, doe dit dan nooit via een draadloze netwerk verbinding, ook al ging dit in het verleden goed. Gebruik een kabelaansluiting.

Zijn alle gebruikte kabels van goede kwaliteit en zijn alle kabels tot aan het modem zo kort mogelijk.

Is je splitter (indien aanwezig) niet kapot?

Je had een 4 MB verbinding en nu heb je een max 20 MB. Is je modem geschikt voor ADSL 2+. Een 4 MB verbinding kun je met een oud ADSL modem maken, maar een max 20 MB niet, daarvoor moet je een geschikt ADSL 2+ modem hebben.

En hoe meet je de snelheid precies met welke legitieme software?
Welke pagina probeer je te laden?

Ik heb zelf een oude Tiscali 6MB verbinding, die ik niet ga omzetten naar een max 20 MB, omdat 6 MB zo'n beetje het maximum is, wat ik gezien de afstand tot de centrale stabiel kan krijgen. Meer is niet altijd beter, ook al is het goedkoper, helaas.[/b]

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

@ Dame66

Stuurt u mij alstublieft een pb met uw gegevens (Bv. postcode en huisnummer) via het forum van Tele2: http://forum.tele2.nl . Mijn gebruikersnaam daar is WebServiceTele2. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2.

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

@ thomasv

Mocht het via het forum van tele2 niet lukken, dan kunt u me ook een email sturen:

[email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2.

Gesloten