LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel internet Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tamara_1978

Mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door tamara_1978 »

Vanaf 7 mei 2009 heb ik een abonnement voor mobiel internet bij Telfort. Vanaf het begin af aan hadden wij problemen om een goede verbinding tot stand te brengen, zowel thuis in Zoetermeer als op de camping in Bergambacht. Over de manier waarop wij ‘geholpen’ zijn door Telfort wil ik graag een klacht bij u voorleggen.

Allereerst hebben wij getracht om middels telfonisch contact het probleem met de verbinding op te lossen, daar dit niet lukte heeft een medewerker ons ‘aangemeld’ bij de technische dienst. Het zou ongeveer 5 werkdagen duren voordat er contact met ons gezocht zou worden, daar wij dit te lang vonden duren hebben wij meerdere malen contact gezocht met de klantenservice om op enig andere wijze tot een oplossing te komen voor de verbindingsproblemen. Meerderde malen werd er vanuit de klantenservice aan ons medegedeeld dat wij ons zowel thuis als op de camping in een whitespot bevinden, dit zou volgens de medewerkers de reden zijn dat er verbindingsproblemen waren. Ondanks dat mijn partner meerdere malen aangaf dat hem dit niet waarschijnlijk leek omdat wij midden in de Randstad wonen en er ook nooit verbindingsproblemen waren met onze mobiele telefoons toen wij nog klant van Telfort waren, hield men voet bij stuk. In samenspraak met een medewerker van de klantenservice hebben wij afgesproken om het abonnement voor mobiel internet dan maar te beëindigen, daar dit binnen 5 dagen na in gebruikneming van het abonnement was zou dit geen probleem opleveren. Na 2 dagen zouden wij teruggebeld worden om afspraken te maken over de retournatie van het apparaatje. Omdat het contract beeindigd kon worden, ben ik bij een andere provider een contract aangegaan voor mobiel internet.

Wij zijn niet gebeld, overigens ook niet meer door de technische dienst, echter kregen wij wel een mail waarin gesteld werd dat wij ons abonnement niet konden beëindigen omdat wij ons niet in een whitespot begeven. Ondanks dat wij proberen uit te leggen dat wij dit niet hebben gesteld, maar Telfort zelf, houdt Telfort hierover voet bij stuk.

Begin juni hebben wij via andere zoekwegen ene Ton van Telfort gesproken en hij wist ons iets bijzonders te vertellen; deze meneer is erachter gekomen dat er vanuit Telfort nooit een aanmelding bij het netwerk heeft plaatsgevonden. Dit heeft hij uit correctheid alsnog gedaan. Tevens hebben wij ene Steve van de technische dienst gesproken en deze meneer wist ons te vertellen dat er nooit een opdracht bij de technische dienst is binnen gekomen. Opmerkelijk, als ik het zo mag stellen. Steve heeft ons wel geholpen bij proberen te achterhalen van het daadwerkelijke probleem en hij concludeerde dat de USB-stick defect is.

De telfonische contacten en het mailverkeer met de medewerkers van de klantenservice verloopt onprettig en stroef. Het lijkt erop dat men nauwelijks in staat is om goed te luisteren naar wat de klant zegt of vraagt, hierdoor blijft er een gehamer plaatsvinden over zaken welke er niet toe lijken te doen.

Op 12 juni hebben mijn partner en ik over het bovenstaande een klachtenbrief naar Telfort vertuurd, aangezien we hier begin juli nog niks over hadden vernomen zijn we weer gaan bellen. De brief bleek nooit binnen te zijn gekomen. Opnieuw deze brief verstuurd, met daarbij een begeleidende brief. Deze is gedateerd op 7 juli 2009. Vandaag bleek dat deze brief wel binnen is gekomen en nog in behandeling genomen zal gaan worden. In de klachtenbrief aan Telfort heb ik aangegeven geen facturen van Telfort te betalen, wegens het feit dat ik geen dienst geleverd kreeg van Telfort in verband met de verbindingsproblemen, totdat mijn klacht in behandeling genomen zou worden. Incasso´s heb ik daarom terug laten boeken. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in het feit dat Telfort mij vandaag een rekening toestuurt van €394,93 in verband met het beeindigen van het contract in verband met het niet betalen van de abonnementskosten aan Telfort (bedrag is opgelopen naar €74,92). Het is mij gelukt om een aanmaningstraject tot 16 augustus 2009 tegen te gaan, in afwachting van de afhandeling van de klacht. U begrijpt natuurlijk dat ik niet voornemens ben om deze kosten te gaan betalen, echter zie ik de bui al hangen; BKR-registratie, incassobureau enz!

Wat kan ik doen? :roll:

TdeHond

Re: Mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

In de hoop dat u e.e.a zwart op wit of via e-mail heeft afgehandeld raad ik u aan als u er met Telfort niet uitkomt dit voor te leggen als een geschil voor de Geschillencommissie.

U kunt stellen dat u het recht heeft de overeenkomst te annuleren op grond van het niet verlenen v.e. dienst ( vlgs Telfort veroorzaakt door een white spot). Later bleek dat u niet aangemeld was door Telfort.

Echt Telfort. Zij houden van fouten maken lijkt het.

In principe bent u verplicht te betalen zolang de overeenkomst niet is beëindigd. Maar omdat Telfort geen dienst verleend heeft ( 0mdat de d... u vergeten zijn aan te melden) heeft u recht deze abonnementsgelden weer terug te vorderen omdat hier geen dienst tegenover stond.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Hopelijk wordt e.e.a in den minne geschikt en kunt u alsnog kostenloos de overeenkomst beëindigen op grond van het enorme geklungel bij T.

Sterkte!!!!!!!!

tamara_1978

Re: Mobiel internet Telfort

Ongelezen bericht door tamara_1978 »

Bedankt voor je reactie!

Ik ga eens uitzoeken wat de geschillencommissie of rechtsbijstand voor mij kan betekenen!

Bedankt voor de link naar het wetsartikel, altijd handig! :D

Gesloten