Hallo,
ik heb Tele 2 internet en digitaal bellen. Echter sinds 1 februari, nu heb ik sidns die tijd 1 1/2 week kwakkelend internet gehad en een zeer slechte verbinding met bellen.
Toen 2 weken compleet geen signaal, dus geen internet en/of telefonie.
Toen wonderbaarlijk ineens (na veel bellen etc.) 1 1/2 week perfecte telefonie en internet!
Maar nu weer 2 1/2 week helemaal niets.
In de voorwaarden van Tele2 staat dat zij eigenlijk nergens aansprakelijk voor kunnen worden gesteld (zoals iedereen zich zo indekt), echter heb ik naast vertier internet gewoon nodig (ik leid 100-den zo niet 1000-den euro's schade door het niet hebben van internet).
Zijn er gedragcodes of vorobeelden waaruit dan TOCH je in je recht staat en providers aansprakelijk kan stellen / een schadeloos stelling kan krijgen voor het leveren van een werkelijke wanprestatie?
Ik hoor graag jullie respons, want ik ben bang dat ik anders het gewoon maar moet 'slikken' dat zij niets leveren, zonder enige compensatie en dus eigenlijk de consument 'klem' zet.
vr. groet, Hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Re: mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Een antwoord op je vraag heb ik zo niet maar het lijkt me niet erg verstandig om een huis-, tuin-, en keukenverbinding voor internet te kiezen van een bedrijfje als Tele2 als je er ZO afhankelijk van bent als je verteld.
Volgens mij is het dan verstandiger om een internetverbinding van een meer gerenomeerd bedrijf te nemen en dan evt. te kiezen voor een zakelijke verbinding.
Geen kritiek, slechts een advies.
Ik hoop dat iemand anders een antwoord op je vraag heeft want ook voor een "gewone" consument is dat natuurlijk te gek voor woorden.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Volgens mij is het dan verstandiger om een internetverbinding van een meer gerenomeerd bedrijf te nemen en dan evt. te kiezen voor een zakelijke verbinding.
Geen kritiek, slechts een advies.
Ik hoop dat iemand anders een antwoord op je vraag heeft want ook voor een "gewone" consument is dat natuurlijk te gek voor woorden.
Dat ben ik helemaal met je eens.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Op de zaak hebben we verbindingen van Vianetworks en Demon.
3 Vianetworks lijnen: nooit problemen.
Bij 2 Demon lijn elk 1 keer in ruim een jaar het modem moeten resetten.
Ook nog een @Work kabel aansluiting, ook nooit problemen.
Zakelijk gezien kun je geen risico lopen dus je betaalt wat meer.
Het is te hopen dat Tele2 nog wat leert van Versatel dat ze hebben overgenomen want die hebben toch ook een business-to-business afdeling.
3 Vianetworks lijnen: nooit problemen.
Bij 2 Demon lijn elk 1 keer in ruim een jaar het modem moeten resetten.
Ook nog een @Work kabel aansluiting, ook nooit problemen.
Zakelijk gezien kun je geen risico lopen dus je betaalt wat meer.
Het is te hopen dat Tele2 nog wat leert van Versatel dat ze hebben overgenomen want die hebben toch ook een business-to-business afdeling.
Re: mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Ja ik heb hiervoor (3 jaar geleden) ook Demon internet gehad echter ook 2 weken geen bellen of internet.
Uiteindelijk kreeg ik van KPN € 100,- terug voor het niet kunnen bellen, en van Demon internet 2 maanden geen abbonements geld hoeven te betalen.
Maar waar het mij dus om gaat is:
Ze zeggen internet te geven, en geven dit niet, alleen maar storingen en dus zeer lastig, of ik nu dit voor mijn werk nodig heb of niet.
En ik hoop dus tips te krijgen om schade vergoedingen voor het niet hebben van internet te krijgen, omdat dit zo voor een consument niet kan.
Hoor het graag alsnog.
Uiteindelijk kreeg ik van KPN € 100,- terug voor het niet kunnen bellen, en van Demon internet 2 maanden geen abbonements geld hoeven te betalen.
Maar waar het mij dus om gaat is:
Ze zeggen internet te geven, en geven dit niet, alleen maar storingen en dus zeer lastig, of ik nu dit voor mijn werk nodig heb of niet.
En ik hoop dus tips te krijgen om schade vergoedingen voor het niet hebben van internet te krijgen, omdat dit zo voor een consument niet kan.
Hoor het graag alsnog.
Re: mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Ze geven geen internet, je KOOPT.
Re: mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Als je een schadevergoeding wilt voor eventuele misgelopen inkomsten kun je het schudden. Je neemt een consumentenproduct af, zonder SLA, waarmee je op dat punt geen poot hebt om op te staan.
Je kunt wel proberen om een deel van de betaalde abokosten terug te vragen. Als het daadwerkelijk de schuld is van Tele2 maak je daar een redelijke kans op. Check wel eerst of alles bij jou goed werkt (bekabeling, PC, etc), aangezien in de meeste gevallen het probleem bij een internetgebruiker blijkt te zitten.
Je kunt wel proberen om een deel van de betaalde abokosten terug te vragen. Als het daadwerkelijk de schuld is van Tele2 maak je daar een redelijke kans op. Check wel eerst of alles bij jou goed werkt (bekabeling, PC, etc), aangezien in de meeste gevallen het probleem bij een internetgebruiker blijkt te zitten.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Als je dan zo afhankelijk bent van internet, kies je toch voor kwaliteit? Dan doe je gedegen onderzoek naar tevredenheidspercentages van anderen. Dan ga je niet met die cheapass baggerbende in zee.
Een chirurg koopt zijn snijmessen toch ook niet bij de Xenos? Ooit een profvoetballer gezien op Scapino voetbalschoenen?
Meteen weer anderen aansprakelijk willen stellen, zonder eerst zelf goed na te denken. Echt heel erg zielig.
Een chirurg koopt zijn snijmessen toch ook niet bij de Xenos? Ooit een profvoetballer gezien op Scapino voetbalschoenen?
Meteen weer anderen aansprakelijk willen stellen, zonder eerst zelf goed na te denken. Echt heel erg zielig.