LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Myheritage

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jolos

Myheritage

Ongelezen bericht door jolos »

hoi allemaal, ik ben al een hele tijd bezig met een probleem die onopgelost blijft door het hardnekkige gedrag van deze firma myheritage.

ik heb daar uit de lol een stamboom opgebouwd voor mijn familie, al snel kwam ik er achter dat de foto's die ik geplaatst had gekopieerd werden op andere stambomen waar ik zelf geen toestemming voor heb gegeven.

ik heb ze niet 1 keer maar zeker 10 keer gevraagd om mijn account te verwijderen, omdat ik het niet eens was met het delen van mijn foto's. hun groot geld maken over de rug van familie leden die zijn overleden, daar sta ik niet achter.

na genoeg klagen werd ik eindelijk verwijderd, maar tot grote verbazing toen mijn zus mij belde, dat er nog steeds foto's waren van mijn vader en familie op hun website. het is zo'n hardnekkig bedrijf en ze willen niet luisteren.

nu staat er ook bij de foto's nog eens foute informatie die ik geplaatst heb. maar die site blijft maar gewoon door delen, als het maar geld oplevert. wat kan ik hier aan doen in Godsnaam?

M.V.GR. John en Lotiie

witte angora

Re: Myheritage

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik ken de site heel goed. Inderdaad, mensen mogen er gratis hun informatie kwijt, en anderen mogen dik betalen om de gratis verkregen informatie in te zien.

Hoe het met je foto's moet weet ik niet. Het hangt er een beetje van af of er nog rechten op zitten. Ik kan me je frustratie goed indenken. Maar als mensen er eenmaal mee 'aan de haal' zijn gegaan, en zelfs de eer opeisen, doe je er weinig aan denk ik. En foutieve informatie op die site, breek me de bek niet los... Daarom vul ik mijn informatie niet meer aan, dat heeft toch geen nut.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jou zus kan eisen dat ze alle onterecht verkregen foto materiaal verwijderen.

Alleen is een rechtszaak niet goedkoop en neemt niemand hun serieus.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Myheritage is die gebonden aan AVG? Ze zitten in Israel. Ik denk wel dat ze met de AVG te maken hebben maar of die gevolgen van een account ongedaan kunnen worden gemaakt omdat je ze al gedeeld hebt is een goede vraag. Je hebt zelf gedeeld en jouw account kan wellicht gedelete worden maar de gevolgen niet.

Je kan hier een klacht indienen bij de autoriteit persoonsgegevens.

Ik stuur je een PB

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Israël? Dan gelden die wetten en word het lastig claimen.

Op elk forum deze firma zwart maken wegens bewezen misbruik en zij moeten een zaak voor Smaad & Laster starten,
en dat kost hun vele duizenden Euro's... maar dan loop je kans dat niet NL rechtbank maar in Israël dit gaat behandelen.

Maar voor een in NL werkende en op NL gerichte k website verwacht ik dat ze ook naar een Nederlandse Rechtbank worden doorverwezen. Smaad & Laster mits je niet te ver ging is een voordelige methode om wraak te nemen op hun.

Gesloten