LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE eist volledige afkoopsom bij verhuizing

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
heleen1995

NLE eist volledige afkoopsom bij verhuizing

Ongelezen bericht door heleen1995 »

10 Januari ga ik verhuizen naar Breda samen met mijn vriend. Omdat er op het adres waar ik heen ga verhuizen al een abonnement actief is op naam van mijn vriend is het niet mogelijk dit abonnement mee te nemen.
Vandaag heb ik contact gehad met NLE over dit onderwerp en zij wisten mij te vertellen dat het niet mogelijk is om op te zeggen ivm een verhuizing en dat het volledige resterende contract nog betaald dient te worden. De telefonist hing een onsamenhangend verhaal op dat NLE is overgenomen en dat het contract daarom niet opzegbaar is bij een verhuis. Het gaat hier om 12 resterende maanden en dat is een bedrag van 482 euro. Ik was hier aardig overstuur van en mijn vriend heeft vanmiddag ook meteen met NLE gebeld over deze belachelijke gang van zaken. Mijn vriend had vooraf ook al wat opgezocht over opzeggen bij NLE ivm verhuizing of samenwonen. Hij kwam het volgende tegen:

Hoe kan ik mijn contract opzeggen als ik ga verhuizen?
Als je het contract niet kunt meeverhuizen naar je nieuwe adres dan kan je via het contactformulier een opzegging doorgeven. Houd er wel rekening mee dat wij een boete voor contractbreuk in rekening brengen als je een vast contract vroegtijdig beëindigt. Voor de hoogte van deze opzegvergoeding houden wij ons aan de richtlijnen van de Autoriteit Consument en Markt. Een overzicht van de bedragen per product vind je hieronder.Resterende looptijd Kosten
1,5 jaar € 50,-
1,5 tot 2 jaar € 75,-
2 tot 2,5 jaar € 100,-
meer dan 2,5 jaar € 125,-

Bovenstaande bedragen zijn alleen van toepassing op particuliere contracten.

en:

Ik ga samenwonen, hoe kan ik mijn contract opzeggen?
Als je het contract niet kunt meeverhuizen naar je nieuwe adres dan kan je via het contactformulier een opzegging doorgeven. Houd er wel rekening mee dat wij een boete voor contractbreuk in rekening brengen als je een vast contract vroegtijdig beëindigt. Voor de hoogte van deze opzegvergoeding houden wij ons aan de richtlijnen van de Autoriteit Consument en Markt. Een overzicht van de bedragen per product vind je hieronder.Resterende looptijd Kosten
1,5 jaar € 50,-
1,5 tot 2 jaar € 75,-
2 tot 2,5 jaar € 100,-
meer dan 2,5 jaar € 125,-

Bovenstaande bedragen zijn alleen van toepassing op particuliere contracten.

Deze teksten komen van de eigen website van NLE, zie https:www.nle.nlklantenservice

Mijn vriend heeft de telefonist hiermee geconfronteerd en deze beweert dat dit niet klopt en het volledige afkoop bedrag betaald dient te worden.
De medewerker heeft letterlijk gezegd dat dit alleen is als je gaat verhuizen, niet als je gaat samenwonen. Terwijl op de website toch heel duidelijk staat dat het niet meer dan 50 euro kost als je contract niet langer meer loopt dan 1.5 jaar.
Deze hele gang van zaken is zeer frustrerend. Als je gaat verhuizen heb je veel te regelen en zit niemand erop te wachten om discussies over onredelijke eisen te voeren met een internet provider.
Ik ben sowieso niet van plan de volledige afkoop van mijn abonnement te betalen omdat dit wettelijk gezien niet kan en mag, maar ook omdat op de eigen website van NLE staat dat er boete bedragen zijn voor resterende contractmaanden die vastgesteld zijn door de autoriteit consument en markt.

Theotrucker

Re: NLE eist volledige afkoopsom bij verhuizing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit gaat inderdaad over veel geld. Schakel de geschillencommissie in. Eerst het nog een keer schriftelijk voorleggen en erbij vermelden dat je bij geen resultaat over veertien dagen naar de geschillencommissie gaat. Doe niets telefonisch.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De boetebedragen die u aanhaalt bij voortijdig opzeggen van een contract hebben betrekking op het leveren van gas en elektra. Maar in uw topic hebt u het over een internet provider. En dat is uiteraard heel wat anders.

Als u een internet/tv abonnement voortijdig opzegt, dient u inderdaad de resterende termijnen van het contract te betalen.

Misschien is het voordeliger het contract van vriend op te zeggen en uw contract mee te verhuizen. Wellicht heeft hij slechts een opzegtermijn van een maand.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Als het om internet gaat klopt het dat je het contract moet uitdienen. Ook zelf ervaren, kijk of de bestaande verbinding op je nieuwe adres een kortere opzeg termijn heeft, zoals eerder gemeld. Contract is nu eenmaal contract. Dat u gaat samenwonen kan nle nik aan doen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Het zal om internet gaan. De afkoopsom bedraagt 482 euro voor 12 maanden, dat is 40 euro per maand, dat zal geen energiecontract zijn.
heleen1995 schreef:
27 nov 2019 18:41
Als je gaat verhuizen heb je veel te regelen en zit niemand erop te wachten om discussies over onredelijke eisen te voeren met een internet provider.
U haalt de voorwaarden die gelden voor energiecontracten er bij, die zijn natuurlijk niet van toepassing bij abonnementen op internet.

In beginsel is het heel simpel. Contract is contract. U heeft een contract afgesloten dat nog 12 maand loopt. Ik vermoed dat u een contract van 24 maanden heeft afgesloten. Dat zou op zich nog een puntje kunnen zijn, omdat wettelijk gezien een contract van 24 maanden als onredelijk bezwarend beschouwd kan worden, tenzij u een groter voordeel zou krijgen bij 24 maanden ten opzichte van contracten met kortere looptijden.

U zou een klacht in kunnen dienen over de hoogte van de afkoopsom en dat u deze buiten proporties vindt. Waarschijnlijk zullen ze hun standpunt toch niet gaan veranderen, en dan kunt u het eventueel voorleggen aan de geschillencommissie telecom.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een contract voor meerdere jaren af sluit loop je dit risico.

NLE heeft Gas& Stroom maar ook Internet, wat heeft de TOPIC starter?
De 3 in 1 zijn anders dan alleen energie en die €50,- is per product dus Gas & Stroom = €100,- per jaar.

En laat je vriend eens vragen of hij zijn contract kan opzeggen en of er daar een boete is en hoe hoog?
Verhuizen van jou kan wel eens voordeliger zijn.

NLE is hier erg bekend en dat zijn niet altijd bepaald complimentjes!

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

De boete bedragen die u noemt zijn voor de Gas en Electra abonnementen, daar zijn die bedragen de standaard tarieven. U kijkt waarschijnlijk op de verkeerde site.

U heeft het echter over een Internet aansluiting, daarbij is het vrij normaal dat je de aansluiting of mee laat verhuizen of inderdaad het volledige bedrag moet betalen bij contractbreuk.

Ik zou kijken of het niet mogelijk is de aansluiting van uw vriend mogelijk gratis op te zeggen en dan uw aansluiting mee te verhuizen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het volledige restbedrag betalen is een onredelijk beding. Maar wat je dan wél zou moeten betalen blijft onduidelijk. NLE dus meeverhuizen en het abo van je vriend opzeggen.

https://www.google.com/search?q=afkoops ... e&ie=UTF-8

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik dacht dat het over energie ging. Het was niet echt duidelijk. Maar bij een een internet contract is de afkoop volgens mij terecht. Jammer. Maar nog twaalf resterende maanden? Hoelang was dat contract dan? Ik weet dat tele2 nooit langere contracten voor internet dan een jaar heeft. Ik dacht dat dat ook onwettig is.

Bob Schurkjens

NLE pusht contracten van twee jaar met extra korting.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Bob Schurkjens schreef:
28 nov 2019 13:23
Het volledige restbedrag betalen is een onredelijk beding. Maar wat je dan wél zou moeten betalen blijft onduidelijk. NLE dus meeverhuizen en het abo van je vriend opzeggen.

Waaruit blijkt dat exact, mogelijk dat ik het mis, maar ik zie daar niet direct een vonnis dat aansluit op de deze casus. Wel zie ik een vonnis aangaande een KPN mobiel abonnement waarbij het KPN is geweest die wegens wanbetaling het abonnement heeft stop gezet. Dat is een heel andere situatie dan deze.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:
28 nov 2019 13:23
Van welk zoekresultaat is het nuttig om het te bekijken (omdat het van toepassing is)?

Bob Schurkjens

Geen idee. Ik ben te lui om zelf het naadje van de kous te zoeken. Zie het als globale denkrichting, een gebrek aan ijver mijnerzijds, vingerwijzing etc.

Gesloten