Ik heb TV, internet en telefonie van @Home.
Op 2-11-2006 wilde ik om 16:00 uur mijn e-mail ophalen. Dat lukte niet. Een vlugge blik op het modem gaf aan dat er iets mis was. Ik wilde het gratis 0800-0760 bellen of er misschien een storing was, maar ook de telefoon werkte niet meer. Nu heb ik voor noodgevallen een pre-paid GSM telefoontje met een beltegoed van ong 11 euro. Daarmee heb ik het gratis nummer gebeld. Er bleek in de regio geen storing te zijn. Ik zou dus met mijn GSM mijn storing moeten melden op 0900-0740 van @Home. Nu weet ik uit eigen ervaring dat een wachttijd van 45 minuten hier doodnormaal is. Dat zou mij dus al gauw meer dan 11 euro kosten. Dit was dus onmogelijk. Wat nu? Bij de buren bellen? Maar @Home verlangd van mij dat ik achter mijn computer zit als ik een storing meld. Ik besloot even te wachten om het een uur later nog eens te proberen. Nog steeds werkte de telefoon en internet niet. Ook werd er nog steeds op het gratis telefoonnummer niet vermeld dat er een storing in mijn regio zou zijn.
Van deze situatie werd ik toch heel erg zenuwachtig. Wat als er zich een calamiteit voor zou doen en ik zou onmiddellijk moeten bellen of men wilde mij direct bellen? (Het telefoonnummer van mijn GSM was maar bij een enkele mensen bekend). Toch besloot ik de storing maar na 19:00 door te geven aan @Home omdat het bellen dan goedkoper is met mijn GSM en misschien dat het dan wel zou lukken met het beltegoed van 11 euro. Eerst nog even het 0800 nummer gebeld en ja hoor: ik kreeg te horen dat er een storing in de regio was met excuses voor het ongemak (daar zijn ze heel gemakkelijk in bij @Home). Om 21:20 uur kon ik tenslotte weer bellen en internetten.
Wat mij nu het meeste stoort in bovenstaande ervaring is: waarom heeft @Home geen gratis nummer waar klanten die internet EN telefonie van @Home hebben, de storing kunnen melden. En waarom wordt de storing na 2 uur pas vermeld op het gratis telefoonnummer? Waarom biedt @home bij een storing niet aan dat men gratis doorgeschakeld wordt naar je GSM toestel? Waarom moet de klant opdraaien voor de hoge kosten om een storing te melden die bij @Home zit?
Ik weiger een extra nummer bij KPN aan te vragen, alleen omdat @Home telefonie het af laat weten. Ik weiger ook een groot beltegoed voor mijn GSM telefoon te betalen om een storing te melden bij @Home. In de 40 jaar dat ik bij KPN zat heb ik nooit een storing aan de telefoon gehad en nu ik een half jaar bij @Home zit is het een brok ellende.
Volgend jaar loopt mijn abonnement telefonie af bij @Home. Ik denk er sterk aan om weer terug te gaan naar KPN. Ook zal ik nooit Internet en telefonie meer samen van één provider af nemen: Als je dan een storing hebt sta je machteloos. Als je bij 2 verschillende providers zit en je hebt een storing aan internet kun je dit telefonisch melden. Heb je een storing aan de telefoon dan kun je dit via internet melden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nooit internet EN telefonie van één provider
-
spoekie999
Re: Nooit internet EN telefonie van één provider
Gewoon terug naar KPN.
@Home heet niet voor niks in de volksmond @Slome.
En je kunt wel veel weigeren zoals je schrijft.
Je telefoon, je internet en je televisie weigert ook.
Zo baas zo apparatuur?
@Home heet niet voor niks in de volksmond @Slome.
En je kunt wel veel weigeren zoals je schrijft.
Je telefoon, je internet en je televisie weigert ook.
Zo baas zo apparatuur?
Gewoon terug naar KPN.Ik weiger een extra nummer bij KPN aan te vragen, alleen omdat @Home telefonie het af laat weten. Ik weiger ook een groot beltegoed voor mijn GSM telefoon te betalen om een storing te melden bij @Home. In de 40 jaar dat ik bij KPN zat heb ik nooit een storing aan de telefoon gehad en nu ik een half jaar bij @Home zit is het een brok ellende.
Omdat die lijn waarschijnlijk bij een storing toch overbelast is en dus geen nut heeft. En hoe kan men daar weten, dat er iemand belt, die internet EN telefonie van @Home heeft?waarom heeft @Home geen gratis nummer waar klanten die internet EN telefonie van @Home hebben, de storing kunnen melden.
Misschien hadden ze het te druk met het oplossen van de storingEn waarom wordt de storing na 2 uur pas vermeld op het gratis telefoonnummer?
Je hebt vaste telefonie van @Home, geen mobiele telefonie. Stel je voor dat je niet weet dat er een storing is en de accu van je mobiel is leeg, dan ben je ook niet bereikbaarWaarom biedt @home bij een storing niet aan dat men gratis doorgeschakeld wordt naar je GSM toestel?
Dan geef je de storing toch niet door. Meestal weten ze het toch al zijn ze bezig om het op te lossen.Waarom moet de klant opdraaien voor de hoge kosten om een storing te melden die bij @Home zit?
Maar alle gekheid op een stokje: er gaat niets boven het vaste net van KPN. Het mag wat duurder zijn, maar het werkt goed. En alle vormen van VOIP telefonie staan nog in de kinderschoenen. Het is alleen jammer dat de aanbieders ervan het doen voorkomen, alsof het ideaal is.
Waarom, waarom, waarom, waarom................................
Waarom verdiep jij je niet eerst in de ALV en de storingsnummers met bijbehorende kosten en de voors en tegens van alles van 1 provider vergeleken met andere aanbieders VOORDAT je een overeenkomst aangaat met in dit geval @Home ??? ipv nu zo te lopen klagen??
Je bent zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van je eigen (ondoordachte) beslissingen! en niet @Home. Eerst denken, dan pas doen.
Waarom verdiep jij je niet eerst in de ALV en de storingsnummers met bijbehorende kosten en de voors en tegens van alles van 1 provider vergeleken met andere aanbieders VOORDAT je een overeenkomst aangaat met in dit geval @Home ??? ipv nu zo te lopen klagen??
Je bent zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van je eigen (ondoordachte) beslissingen! en niet @Home. Eerst denken, dan pas doen.
Sinds kort hebben wij InternetPlusBellen Go van KPN, de kwaliteit die KPN hier levert is redelijke goed,
Één keer een probleem gehad met het niet bereikbaar zijn via de telefoon, verder nog wat kleine dingetjes die we zelf konden oplossen!,
Wel moet ik eerlijk zijn dat de geluidskwaliteit van de telefoon en de snelheid een beetje achterblijven bij de vorige ADSL go en BelBasis abonnement, wat natuurlijk wel een stuk duurder is!,
Wanneer je op betrouwbaarheid pint, Blijf nog even van deze goedkope internet- en bellenabonnementen af!, en blijf nog even hangen bij de 'ouderwetse' losse abonnementen,
Zeer waarschijnlijk komt het in de toekomst wel goed, wanneer alle "kinderziekte's" van deze internetabonnementen zijn opgehelderd!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Één keer een probleem gehad met het niet bereikbaar zijn via de telefoon, verder nog wat kleine dingetjes die we zelf konden oplossen!,
Wel moet ik eerlijk zijn dat de geluidskwaliteit van de telefoon en de snelheid een beetje achterblijven bij de vorige ADSL go en BelBasis abonnement, wat natuurlijk wel een stuk duurder is!,
Wanneer je op betrouwbaarheid pint, Blijf nog even van deze goedkope internet- en bellenabonnementen af!, en blijf nog even hangen bij de 'ouderwetse' losse abonnementen,
Zeer waarschijnlijk komt het in de toekomst wel goed, wanneer alle "kinderziekte's" van deze internetabonnementen zijn opgehelderd!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.