LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
16again

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door 16again »

onzin, klok en klepel verhaal.
BCC is gewoon een extra veld in email bestemming, enige bijzondere is dat ontvanger dit veld niet ziet.
BCC veld dient gewoon door verzender correct ingevuld te worden, (of leeggelaten).
In BCC kan je iedereen invullen, ongeacht provider/naam/land

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hoogtefotografie schreef:Het is wel mogelijk dat emailtjes op andere adressen aankomen. Dit was een van de mailproblemen van HetNet rond de startdatum 30-09-1997.
Tsja, 20 jaar geleden...

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jet&52+SB schreef:Had in december '15 antwoord moeten krijgen op e-mail, ook op e-mails van januari '16, kreeg echter niks binnen. Tot ik iemand mailde die mij terug belde met een heel raar verhaal .Ze vertelde dat ze mails binnen had gekregen van mij ,maar met een ander e-mail adres + 4e-mails als bijlage die verkeerd waren 'bezorgd''.
Belde kpn en vertelde het verhaal . Die waren heel nuchter en bood excuses aan + de woorden
'waar mensen werken worden fouten gemaakt' .Vind dit te kort door de bocht ,maar weet even niet hoe ik dit moet aanvechten. Heb toch recht op het feit dat ik me e-mails op mijn adres binnen krijg en niet iemand met een ander mailadres? Hebben meer mensen hier ooit mee te maken gehad.En wat kan ik hier nog aan doen ,wie weet me raad te geven.
Het is onmogelijk dat iemand een e-mail bericht wat aan jouw e-mail adres is gericht ontvangt door een fout aan de zijde van KPN.
Het lijkt er eerder op dat iemand gewoon een typfout heeft gemaakt. Er is dus niets aan te vechten.

Waarschijnlijk heb je KPN verkeerd begrepen of snapte de helpdesk medewerker het zelf niet. De 1ste lijns helpdesk van KPN kan nog geen eens zo diep kijken naar e-mail berichten, dit kan enkel een beheerafdeling.

E-Mail is een heel simpel protocol. Je kunt enkel als je toegang hebt tot de mailbox (normaal de eigenaar) e-mail lezen die aan jouw e-mail adres en/of alias (wat ook gewoon een mailadres is) ontvangen. Je kunt wel namens elk e-mail adres een bericht sturen

Stel je hebt bij het reply adres een typfout gemaakt dan komen de antwoorden (zoals in jouw geval) bij een ander terecht. Als het toeval is dat een "buur" nagenoeg hetzelfde adres heeft dan krijg die dus de antwoorden. Dit is geen fout van KPN maar gewoon een menselijke fout geheel aan je eigen zijde.

Het verhaal over het BCC adres is complete onzin. Een BCC adres is hetzelfde als een CC of TO adres. Dus als de truck @provider.nl zou werken geld dat ook voor de CC als TO adres. Maar e-mail wilt altijd een naam hebben voor de @ dus je krijgt dan gewoon een bounce van de mailserver.

Gesloten