LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton Symantec

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Folquerto

Norton Symantec

Ongelezen bericht door Folquerto »

Ik heb een abonnement bij Norton Symantec vanaf 25 mei vorig jaar. Na formatteren of systeemherstel raak ik Norton kwijt en ik probeer dit te herstellen. Dit is onmogelijk via internet. Contact met norton is niet mogelijk. Ze kennen alleen verkooppunten en automatisch gegenereerde e-mail waarop je niet kunt reageren. Dus uiteindelijk de helpdesk gebeld, nummer 020-5040565. Hier krijg je via de automatische beantwoording een ellenlange lijst van zaken opgedist die je niet hebben moet. Als je lang genoeg aan de lijn blijft, een minuut of twintig, krijg je vandaag tenminste een medewerkster aan de lijn. Klantgericht en beleefd is iets anders dan wat je vervolgens over je heen krijgt. De dame aan de andere kant van de lijn bleef volhouden dat ik een abonnement heb vanaf juni 2004. Dat is niet zo, maar ze bleef dit net zo lang volhouden tot ze woedend de verbinding verbrak omdat ik bleef zeggen dat ik een abonnement heb sinds 25 mei 2005 en niet anders. Een goeie helpdesk? Wat een onbeschofte gek en wat een mal persoon! Ik zou wel gek wezen om te zeggen dat ik vanaf 2004 een abonnement heb als dat niet zo is. Op zijn minst komen ze dan alsnog met een rekening! Maar de manier waarop zo'n helpdeskdame onbeschoft en onbehoorlijk durft te wezen! Ze had wel een brutale bek maar nergens verstand van. Vanzelfsprekend ga ik nu op zoek naar een fatsoenlijk bedrijf, als zoiets te vinden is. [quote]

Captain Pervert

Re: Norton Symantec

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Is dit niet gewoon een kwestie van activatiecodes bewaren? Je krijgt na installatie ook altijd een sleutel en die moet je op een veilige plaats bewaren, volgens mij is die bedoeld voor herinstallatie.

Dus eerst eens kijken wat je zelf kan doen, voordat je anderen de schuld gaat geven...

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

Neem een goeie antivirus scanner, ben je van t gezeik af.

TrendMicro
Sophos
FProt

om er maar een paar te noemen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik begrijp jouw probleem niet Folquerto.
Ik ben zelf dealer van Symantec en ik heb nooit problemen.
Daarbij is het jaar bijna voorbij en kun je beter een nieuw pakket kopen.
Ik weet niet hoe je licentie gekocht heb, maar als je dat via internet gedaan hebt, dan wordt ook de data bewaard.
Nogmaals, als ik het probleem van jouw lees dan heb ik zo mijn twijfels.
Dus ik begrijp het probleem niet.

Folquerto

aan ikbenik

En ik begrijp de gekte bij de helpdesk van Norton Symantec niet en al helemaal niet waarom zij zo onbeschoft zijn. Als mijn abonnement op 25 mei 2005 begon, dan begon het niet in 2004. Als de helpdeskfiguur woedend blijft volhouden dat haar instructies wel correct werken, terwjl dat niet zo is, en ook nog woedend volhoudt dat het abonnement in 2004 begon, wat niet zo is, en dan woedend de verbinding verbreekt, dan heb je met een onbeschofte gek van doen. Een Norton Symantec gek. en dit is niet de eerste keer dat we het meemaken! Bekijk het. Ga knollen koken.

Folquerto

Aan djmaze

Bedankt Djmaze! Ik zal het onthouden. Nou heb ik de volgende ramp al gekocht, MacAfee. Er is hier simpelweg niks anders te krijgen dan Norton of MacAfee.

Folquerto

Aan Captain Pervert,

Activatiecodes werken uiteraard alleen als ze werken. En ze werken alleen als er iets te activeren valt. De vorige keer activeerde de helpdesk de firewall etc. zelf, vanaf hun site en gaf geen activatiecodes door, hoefde niet immers, volgens Norton Symantec. Het lopende abonnement, van 25 mei 2005, verdwijnt echter domweg uit de computer bij systeemherstel of formatteren. Bij de helpdesk geeft dat grote problemen, want ze hebben niet werkelijk verstand van zaken en vooral, ze luisteren ongelooflijk slecht. Zo slecht, dat je ze als zwakzinnig moet beschouwen. De Norton Symantec helpdesk bleef ditmaal volhouden dat we een abonnement vanaf juni 2004 hebben. Dat is niet zo. Het abonnement is van 25 mei 2005. Administratief zijn wij fantastisch hoor. De Norton helpdesk werd daar woedend over. De Norton helpdesk bleef ook volhouden dat haar instructies werkten. Hier op het scherm bleek dat niet zo te zijn. De helpdesk werd er woedend over dat haar instructies niet werkten. De Norton helpdesk bleef ook volhouden dat wij installatie CD's hebben. Dat is niet zo. En de helpdesk werd woedend omdat wij gewoon hetzelfde bleven zeggen. Zij werd daar razend over en gooide de hoorn op de haak. Mot je nog peultjes?

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor »

Dat soort bedrijven moet je gewoon negeren.
Weggooien die software, Symantec maakt toch alleen maar rotzooi.

En natuurlijk is er ook bij jou wat anders te krijgen.
Hierboven zijn al wat voorbeelden gegeven.
Zelf maak ik al jaren lang en zonder problemen gebruik van AVG van Grisoft.
Scroll naar de onderkant van die pagina voor de download link.
Deze is gratis en werkt zeker niet minder, in mijn ogen zelfs beter, dan Norton Antivirus.

Het is ook nogeens veel minder belastend voor je computer.

marinepik

Ongelezen bericht door marinepik »

Folquerto is boos, erg boos. :twisted:
Zelfs zo boos dat hij de werkelijkheid verliest.
Immers, zijn abonnement loopt over 14 dagen af, waar maakt hij zich druk om, waarschijnlijk over zijn kookkunsten,
[/quote]Ga knollen koken.
Mot je nog peultjes.

ikbenik

Folquerto is boos, erg boos.
Zelfs zo boos dat hij de werkelijkheid verliest.
Immers, zijn abonnement loopt over 14 dagen af, waar maakt hij zich druk om, waarschijnlijk over zijn kookkunsten,
Ga knollen koken.[/quote]

Ik werk heel veel met Norton Antivirus. Ik lever de complete pakketten.
Ik heb laatst bij iemand die zijn licentie via internet betaald had en gedownload. Ik weet hoe de systemen werken. Ik weet hoe Symantec te werk gaat.
De situatie wat Folquerto meegemaakt heeft zet ik, zoals ik al eerder beschreef, mijn vraagtekens bij.
Ik heb het idee dat Folquerto zelf niet eerlijk is. Symantec geeft ALTIJD de codes. ALTIJD! Ik lever ook support aan de producten van Symantec. De situatie die Folquerto beschrijft kan nooit voorkomen.

Ik denk dat hij de codes van iemand anders gekregen heeft. Of een oud programma van iemand anders gebruikt heeft. En dan kloppen de data die Symantec geeft wel degelijk!

Het lopende abonnement, van 25 mei 2005, verdwijnt echter domweg uit de computer bij systeemherstel of formatteren.
Je kletst gigantisch uit je nek! Grote onzin!
Bij de helpdesk geeft dat grote problemen, want ze hebben niet werkelijk verstand van zaken en vooral, ze luisteren ongelooflijk slecht. Zo slecht, dat je ze als zwakzinnig moet beschouwen.
Ik denk dat je dat tegen jezelf moet zeggen. Je schuift je verantwoordelijkheid op een ander af!

De Norton Symantec helpdesk bleef ditmaal volhouden dat we een abonnement vanaf juni 2004 hebben. Dat is niet zo. Het abonnement is van 25 mei 2005.
Dat betekend dat jij de licentie van iemand anders hebt overgenomen!

Anders kan dat niet.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik gebruik dus norton internet security 2005 NL en het is niet waar dat bij systeemherstel het progamma verdwijnt! Had ik het al 25 keer kwijt moeten zijn over 1 jaar. Bij aankoop kwam het met een code en net bij de upgrade via het internet kreeg ik ook weer een code toegewezen. Denk ook dat topicstarter bij afloop probeert gratis nog een jaartje door te gaan.Voor nog geen €40.- kan dat ook. :D

Joopataa

ikbenik

Ik lever zelf producten van Norton.
Ik heb heel vaak Norton opnieuw geïnstalleerd na crashes van windows en de harde schijven.
Als monteur heb ik heb nog nooit problemen gehad.
Ik denk zelf dat de topic starter naar Symantec zelf een grote mond gegeven heeft. En als mensen zich agressief gedragen dan krijg je de reactie wat de topic starter geeft. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Activatiecodes werken uiteraard alleen als ze werken. En ze werken alleen als er iets te activeren valt. De vorige keer activeerde de helpdesk de firewall etc. zelf, vanaf hun site en gaf geen activatiecodes door, hoefde niet immers, volgens Norton Symantec.

Je kletst uit je nek!
Het klopt inderdaad dat je geen activatiecode krijgt, maar je hebt wel een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen. En die ben je zelf kwijtgeraakt.
Man, zeur toch niet. Over een paar weken is je abo afgelopen en moet je een nieuwe aanschaffen. Maar je bent zelf zo gierig om een compleet pakket te kopen met CD en activatiecode!
Koop toch zo'n pakket, en je bent overal vanaf!

Maarja, dat is natuurlijk te veel gevraagd.

Ik gebruik dus norton internet security 2005 NL en het is niet waar dat bij systeemherstel het progamma verdwijnt! Had ik het al 25 keer kwijt moeten zijn over 1 jaar. Bij aankoop kwam het met een code en net bij de upgrade via het internet kreeg ik ook weer een code toegewezen. Denk ook dat topicstarter bij afloop probeert gratis nog een jaartje door te gaan.Voor nog geen €40.- kan dat ook.

Joopataa
Bij systeemherstel kan het wel verdwijnen en bij een herinstallatie van windows al helemaal. Maar dat is logisch en is normaal.

joopataa

Waarom zou het bij systeemherstel verdwijnen? Als het Voor het herstelpunt aanwezig was is dat het gewoon na systeemherstel ook nog. Alleen als je een prog er gisteren opzette en je doet een herstelpunt van een week daarvoor ben je het weer kwijt.Wel is het eens gebeurt dat ik een bepaalde update opnieuw moest doen maar dat is ook maar heel zelden. Norton is een zwaar maar prima progamma als je computer het aan kan natuurlijk. De online upgrade koste nog geen €40.- voor Norton internet security 2005 NL..Bij herinstal van Windows ben je het uiteraard wel kwijt.

Joopataa

ikbenik

De online upgrade koste nog geen €40.- voor Norton internet security 2005 NL..Bij herinstal van Windows ben je het uiteraard wel kwijt.

Dat klopt, maar als je dan je bestelgegevens invoert dan kun je het programma weer downloaden en gewoon weer gebruiken.
Dus dat je dan alles kwijt bent, niet niet juist.

joopataa

Dat bedoelde ik dus niet ! Het progamma is dan wel eraf maar uiteraard kan je het met behulp van de gegevens van Norton er gewoon weer opzetten en verder gebruiken tot aan de verloopdatum.Ik denk toch dat in het geval van de topicstarter er geen orginele key was en je dan heb je een probleem met activatie.

Joopataa

ikbenik

Hij is dus gewoon zijn gegevens kwijt en schuift dat af op iemand anders.

J.Vermeer

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Norton is leuk voor een bedrijf maar niet voor een huis en thuisgebruiker. De impact van dat programma is fnuikend.

MacAfee heeft een leuk programma voor 80 euro: Scanner,Firewall,Spamkiller en Privacy Service is goed voor de homegebruiker !

ikbenik

Norton is leuk voor een bedrijf maar niet voor een huis en thuisgebruiker. De impact van dat programma is fnuikend.
Wat is dat nu weer voor onzin! En waar heb jij het nu weer over?
Ik lever Norton gewoon voor thuisgebruik!

Achja, weer eentje die denkt mee te kunnen praten, maar ondertussen niet weet wat hij brabbelt!

??

Ongelezen bericht door ?? »

Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet aan de indruk onttrekken dat de topicstarter extreem onbeschoft moet zijn geweest tegenover de helpdesk. Want een - in moeilijke gesprekken getrainde! - helpdesker zo ver krijgen dat hij of zij 'woedend' de verbinding verbreekt is echt een hele prestatie. Waar je je als klant heel erg diep voor moet schamen.

ikbenik

Ik hoor ook vaker dat de helpdesken vaak onbeschoft reageren.
Ook ik bel wel eens die helpdesken waarover geklaagd worden.
En ik heb nooit geen problemen. Behalve Chello dan. Maar daar zitten tegenwoordig grote kneusjes. De ervaren vaste krachten zijn via de voordeur eruitgewipt en de onervaren uitzendkrachten zijn via de achterdeur gelijk naar binnen gehaald. En daar moet ik dan mee communiceren! Zelfs sommige monteurs weten niet eens wat ze doen.

Gesloten