Goedenmiddag,
ik krijg een heel vreemd bericht van een persoon genaamd J Kuipers met als onderwerp : NIX. verder staat er letterlijk:
----- Original Message -----
From: J. Kuipers
To: mijn emailadres...
Sent: Monday, June 30, 2008 1:32 PM
Subject: nix
dag sjetta ,
even kijken of dit werkt
-----------------------------
Toen ik keek bij afzender in eigenschappen trof ik een mail adres [email protected] . Er bestaat een bedrijf genaamd Odyssey dat bedrijf noemt zichzelf: Private investigator Webring
hier volgt de website die ik vond
http://www.xs4all.nl/~odyssey/
ik heb getracht het telefoon nummer te bellen van odyssey en naar heer kuipers te vragen.
Deze persoon bestaat dus wel.Ik heb nu 2 maal gebeld maar hij is afwezig.
Ik ga dus straks weer bellen. Ik vind het erg vreemd allemaal heeft iemand hier met deze vorm van spam ervaring?
nogmaals: ik ken deze man of instantie niet!
als iemand weet wat dit is, heel graag info...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Odyssey private investigator webring
Re: Odyssey private investigator webring
Waarom belt u hem als u denkt dat dit Spam is?
Lijkt mij een poging om te kijken of het een e-mail adres is wat gebruikt wordt.
IMHO kunt u beter niet reageren op dergelijke e-mails en ze zeker niet bellen omdat dan uw telefoonnummer ook bekend is.
SHIFT+DEL is de juiste combinatie toets voor dit soort mails.
Lijkt mij een poging om te kijken of het een e-mail adres is wat gebruikt wordt.
IMHO kunt u beter niet reageren op dergelijke e-mails en ze zeker niet bellen omdat dan uw telefoonnummer ook bekend is.
SHIFT+DEL is de juiste combinatie toets voor dit soort mails.
dank voor Uw reactie
ik heb een afgeschermd nummer, dus dat is geen probleem
ik werd afgeschrikt door
Private Investigator Webring (zie ook de homepage)
lijkt wel of ik geschaduwd word.. dat idee..
ik heb een afgeschermd nummer, dus dat is geen probleem
ik werd afgeschrikt door
Zie wat er zoal geschreven is in de Thread over Spam, een paar onderwerpen onder die van u.
Het zou het begin van poging tot afpersing kunnen zijn o.i.d. Als iemand van een legitiem bureau u zou willen bereiken dan krijgt u keurig een brief thuis op briefpapier van dit bedrijf, waarna u even bij de Kamer van Koophandel kunt kijken of dit bedrijf daar is ingeschreven.
Ook zou u kunnen googelen op Bedrijf + klachten om te kijken wat dat oplevert voordat u reageert.
Dit soort nietszeggende e-mail dient altijd voorgoed van uw computer verwijderd te worden.
Mocht zich een herhaling van verzenden voordoen kunt u overwegen dit bij uw provider te melden onder Abusenaamprovider.nl o.i.d.
Het zou het begin van poging tot afpersing kunnen zijn o.i.d. Als iemand van een legitiem bureau u zou willen bereiken dan krijgt u keurig een brief thuis op briefpapier van dit bedrijf, waarna u even bij de Kamer van Koophandel kunt kijken of dit bedrijf daar is ingeschreven.
Ook zou u kunnen googelen op Bedrijf + klachten om te kijken wat dat oplevert voordat u reageert.
Dit soort nietszeggende e-mail dient altijd voorgoed van uw computer verwijderd te worden.
Mocht zich een herhaling van verzenden voordoen kunt u overwegen dit bij uw provider te melden onder Abusenaamprovider.nl o.i.d.
Je maakt je toch wel zorgen, .. van
zou het een privé detective zijn?
( daar de site dit doet vermoeden en bovendien in het Engels ook aangeeft dat zij rechercheert)
in ieder geval ben ik U zeer dankbaar dat U de moeite nam, om mij even gerust te willen stellen
Indien zich meer ontwikkelingen voordoen, laat ik het even weten via deze lijn
Een fijne avond toegewenst!
Ik heb op de site gekeken. Mijn webbrowser gaf aan dat de site zich niet identificeerde, wat verrassend is voor een z.g. private investigator.k werd afgeschrikt door
Wat ik ook invoer, er wordt geen bedrijf opgehoest met die naam in Amsterdam en in die straat.
Dit in combinatie met het * feit dat u schrikt* geeft aan dat er een flinke vislucht aan de e-mail zit!
Na bezoek aan de site heb ik mijn computer gecontroleerd met mijn 2 private investigators Norton en Ad-Aware, nadat ze beide ge updated waren. Geen virussen, Trojans of andere malware op mijn computer aangetroffen. Dat valt dus alweer mee.
Het is verstandig dat u de sites, die vermeld worden in dergelijke e-mails *niet* bezoekt om te voorkomen dat uw computer ongemerkt besmet wordt met ongewenste software. Maar in dit geval is dat dus niet gebeurd.
Tot slot. Lees dit artikel even door als u tijd heeft.
http://www.microsoft.com/netherlands/th ... shing.aspx
Goedenmiddag heer of mw de Hond
hartelijk dank voor Uw investigation
Toevallig , kreeg ik vanmorgen een mail met een of ander vreemd verhaal: het was afkomstig van Dhr Kuipers.
Hij mailde mij dat zijn vrouw dezelfde voornaam heeft als ik en dat hij haar wilde mailen, echter een verkeerd mailadres intypte.
Op die wijze, zo vertelt hij, is deze mail abusievelijk aan mijn adres gekomen.
Tevens vermeldde deze heer Kuipers, dat hij thans geen detective werk meer verricht wegens gezondheidsomstandigheden en meldde mij dat ik niet zo achterdochtig moest zijn.
Het klopt dat het bedrijf dus niet meer vindbaar is en ja, of zijn vrouw dezelfde moeilijke voornaam h eeft als die ik privé heb, is niet te verifiëren. In ieder geval ben ik heel erg geschrokken en dank U hartelijk voor al Uw goede en zeer bruikbare informatie en dat U zo vriendelijk bent geweest mij te willen helpen !
Mensen zoals U , maken een forum zeer waardevol
mvr groet
"Gioia " ( forum naam overigens )
Toevallig , kreeg ik vanmorgen een mail met een of ander vreemd verhaal: het was afkomstig van Dhr Kuipers.
Hij mailde mij dat zijn vrouw dezelfde voornaam heeft als ik en dat hij haar wilde mailen, echter een verkeerd mailadres intypte.
Op die wijze, zo vertelt hij, is deze mail abusievelijk aan mijn adres gekomen.
Tevens vermeldde deze heer Kuipers, dat hij thans geen detective werk meer verricht wegens gezondheidsomstandigheden en meldde mij dat ik niet zo achterdochtig moest zijn.
Het klopt dat het bedrijf dus niet meer vindbaar is en ja, of zijn vrouw dezelfde moeilijke voornaam h eeft als die ik privé heb, is niet te verifiëren. In ieder geval ben ik heel erg geschrokken en dank U hartelijk voor al Uw goede en zeer bruikbare informatie en dat U zo vriendelijk bent geweest mij te willen helpen !
Mensen zoals U , maken een forum zeer waardevol
mvr groet
"Gioia " ( forum naam overigens )
Het beste lijkt mij om deze meneer's e-mail adres te blokkeren.
Tip voor de heer K. : verwijder uw site
als u geen prive detective meer bent.
DeHond is een waakhond! < gggggggg>
Een mens moet voorzichtig zijn op internet, omdat iedereen zich voor een ander kan uitgeven. Helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen t.a.v. de medemens.
Dank u wel voor uw compliment. Dat maakt deze dag extra zonnig.
Het voordeel van dit forum is dat de moderators wel de echte identiteit van de aliassen kan achterhalen en hen z.n. aanspreekt op eventueel ongewenst gedrag. U kunt hier dus met een gerust hart een probleem bespreken.
Tip voor de heer K. : verwijder uw site
DeHond is een waakhond! < gggggggg>
Een mens moet voorzichtig zijn op internet, omdat iedereen zich voor een ander kan uitgeven. Helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen t.a.v. de medemens.
Dank u wel voor uw compliment. Dat maakt deze dag extra zonnig.
Het voordeel van dit forum is dat de moderators wel de echte identiteit van de aliassen kan achterhalen en hen z.n. aanspreekt op eventueel ongewenst gedrag. U kunt hier dus met een gerust hart een probleem bespreken.