LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] omzetting vodafone naar 4g

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
siemba

omzetting vodafone naar 4g

Ongelezen bericht door siemba »

Hallo,

in april dit jaar zijn de oude abonnementen van vodafone omgezet naar nieuwe abonnementen.
Ik had voorheen een vaste date bundel , dus voor 20€ onbeperkt internet dat na 500mb zijn snelheid verlaagt.
Nu met het nieuwe abonnement waar ik een brief van heb ontvangen en waarin staat dat de kosten 20€ per maand zullen zijn en dat ik niets hoef te doen.

Vodafone heeft beslist en hebben een abonnement dat het dichts in de buurt kwam van mijn oude genomen.

Ik heb nu de eerste maand een rekening van ruim 180€ ontvangen want ik had buiten mijn bundel gesurft,
wat absoluut niet in de brief was vermeld , er werd eerder gesuggereerd dat er weinig verschillen tussen het oude en het nieuw abonnement.

Een verschil van ruim 160€ ......hier heb je 4x het meest uitgebreide abonnement voor.

Mijn oude bundel had ik al 8 jaar met een vast bedrag van 20€.

Kan vodafone zomaar het abonnement veranderen met de rede dat het oude niet meer gebruikt kan worden na de omzetting.( of is dit contractbreuk )

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Heb tervergeefs uren gechat , gebeld , gemaild met vodafone maar het enigste waar ze in geintereseerd zijn is de 180€ met dreigingen dat ze het abonnement afsluiten en dat ze de kosten op mij verhalen.

En dit na 8 jaar vaste klant te zijn geweest.

Graag jullie reacties en wat kunnen we hier tegen doen zodat we onze centen terug krijgen.

Met vriendelijke groet,

Hans Peters

berndv

Re: omzetting vodafone naar 4g

Ongelezen bericht door berndv »

siemba schreef: Kan vodafone zomaar het abonnement veranderen met de rede dat het oude niet meer gebruikt kan worden na de omzetting.( of is dit contractbreuk )
Kort gezegd, ja en ja.

Ja, ze kunnen uw abonnement omzetten. Maar zoals ik kan lezen is het hier een wijziging in uw nadeel, wat simpelweg betekent dat u de overeenkomst mag ontbinden.

Hoe de communicatie is geweest kan ik niet zien, ik weet dat ik bij tmobile een sms krijg als ik mijn bundel heb bereikt. Ik meen ook te herinneren dat een provider verplicht is om een klant op de hoogte te stellen bij het bereiken van de bundel. Kan uit uw verhaal niet opmaken dat ze dat gedaan hebben. Zo niet, hebben ze zich niet gehouden aan de regels. Maar als vodafone hun poot stijf houdt, zou ik het via de geschillencommissie spelen.

olaf79

Re: omzetting vodafone naar 4g

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vodafone heeft een zorgplicht. Die plicht bestaat er o.a. uit u goed te informeren. Het feit dat u eerst een onbeperkt abonnement had en nu niet meer is iets dat ze u zeer duidelijk hadden moeten maken. Ze hadden eventueel een bundel moeten aanbieden die dat ook heeft (want die bestaan bij vodafone nog steeds). U had dan zelf kunnen besluiten of u dit wilt of liever ergens anders uw contract wilt voortzetten.

In mijn mening is VF tekort geschoten u voldoende te informeren over de verschillen tussen oud en nieuw abonnement en het lijkt me daarom dat u de rekening (althans het verschil van € 160) niet hoeft te betalen.

Gesloten