| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongewenst lidmaatschap Consumentenbond
ongewenst lidmaatschap Consumentenbond
Beste leden,
toen ik onlangs een nieuw product wilde aanschaffen wilde ik mij hierbij zoveel mogelijk orienteren op het internet. Uiteindelijk kwam ik via google op de site van de consumentenbond terecht.
Ik heb toen een 'lid worden formulier' ingevuld omdat ik dacht dat het enkel een registratie voor de site betrof zonder enige verdere kosten. Erg dom van mijn kant zo bleek: Tot mijn verbazing ontving ik de volgende dag een brief waarin werd mij meegedeeeld dat ik tegen 58 euro betaling op jaarbasis lid was geworden.
Ik heb toen direct een brief gestuurd waarin ik bovenstaande situatie heb uitgelegd en hiermee is mijn abbonement direct weer opgezegd met een opzegtermijn van 12 maanden.
Ik heb echter geen zin om de 1e twaalf maanden ook te betalen ... inmiddels een acceptgiro binnen. Wat zijn mijn plichten ten opzichte van de Consumentenbond?
toen ik onlangs een nieuw product wilde aanschaffen wilde ik mij hierbij zoveel mogelijk orienteren op het internet. Uiteindelijk kwam ik via google op de site van de consumentenbond terecht.
Ik heb toen een 'lid worden formulier' ingevuld omdat ik dacht dat het enkel een registratie voor de site betrof zonder enige verdere kosten. Erg dom van mijn kant zo bleek: Tot mijn verbazing ontving ik de volgende dag een brief waarin werd mij meegedeeeld dat ik tegen 58 euro betaling op jaarbasis lid was geworden.
Ik heb toen direct een brief gestuurd waarin ik bovenstaande situatie heb uitgelegd en hiermee is mijn abbonement direct weer opgezegd met een opzegtermijn van 12 maanden.
Ik heb echter geen zin om de 1e twaalf maanden ook te betalen ... inmiddels een acceptgiro binnen. Wat zijn mijn plichten ten opzichte van de Consumentenbond?
-
Waterlelie
Re: ongewenst lidmaatschap Consumentenbond
Uw plicht is om te betalen, u bent namelijk akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden(dat had u ook kunnen lezen voordat u verder met invullen was gegaan). Op de pagina om lid te worden staat duidelijk dat u voor de lidmaatschap moet betalen.
Oké bedankt dat is dan een goede leer. Toch blijf ik het geldklopperij vinden. Ik dacht altijd zolang ze mijn banknummer niet hebben kan ik niet op kosten gejaagd worden! bedankt voor de reactie.
Kan ik niet op basis van de colportagewet mijn abbonement opzeggen? Volgens mij is deze ook geldend op het internet.
Kan ik niet op basis van de colportagewet mijn abbonement opzeggen? Volgens mij is deze ook geldend op het internet.
-
Guardian72
Colportage is niet van toepassing hier - omdat je door je op te geven vrijwel direct gebruik kan maken van de betaalde inhoude (onderzoeken, tests e.d)
-
Moppentappers
volgens de wet koop op afstand mag je gewoon binnen 5 of 7 dagen de koop ontbinden
Weer het zelfde onderwerp!
Het wordt zeer duidelijk vermeld dat je lid moet worden voor 58 euro per jaar! Daarnaast heb je aan moeten vinken akkoord te gaan met de algemene voorwaarden die je kunt (moet) lezen voor je lid word. Ook heb je gebruik gemaakt van de diensten van de Consumentenbond door als "lid" in te loggen en testresultaten te lezen.
De wet "koop op afstand" is hier dus niet van toepassing.
En dat weet Moppentappers ook!
Jammer maar helaas...
Het wordt zeer duidelijk vermeld dat je lid moet worden voor 58 euro per jaar! Daarnaast heb je aan moeten vinken akkoord te gaan met de algemene voorwaarden die je kunt (moet) lezen voor je lid word. Ook heb je gebruik gemaakt van de diensten van de Consumentenbond door als "lid" in te loggen en testresultaten te lezen.
De wet "koop op afstand" is hier dus niet van toepassing.
En dat weet Moppentappers ook!
Jammer maar helaas...
-
Moppentappers
Men zou het op z'n minst kunnen proberen. Ik heb het zelf ook gehad, bij mij werd het gewoon netjes opgelost. Maar was buiten de algemene voorwaarde dan niets wat mij erop wees dat de dienst geld kostte. Ja, ik heb later geprobeerd om te kijken hoe ik nou op die registratie pagina terecht kwam en toen waren er ineens wel 2 grote knoppen met ja ik wil lid worden en weet ik het allemaal niet. Het lijkt me ook niet normaal als je bij de consumentenbond de algemene voorwaarde moet gaan uitpluizen. Het feit dat je allemaal vrij algemene informatie moet opgeven bij registratie versterkt dat idee alleen maar. Nergens in het traject NA de ja ik wil lid worden etc. etc. wordt duidelijk gesproken over betaling. Ik vind dit zaakje eigenlijk maar stinken en ik begin het vermoeden te krijgen hoe raar ook dat er om de X aantal personen geen ja ik wil lid worden etc. etc. pagina wordt getoond of zo. acjzr1, ik had precies hetzelfde gereageerd maar er klopt hier volgens mij ergens toch iets niet. Zeker gezien het feit dat er toch een behoorlijk aantal personen zijn die allemaal claimen dat Ja ik wil etc. etc. niet gezien hebben.
-
Bob Schurkjens
Zoek toch eerst even op het forum voordat je een nieuw topic start! Vind je het gek dat je zonder dat je het in de gaten had lid bent geworden van de Consumentenbond? Waarom L E Z E N veel mensen tegenwoordig niet meer?
Hier kun je verder zeuren en het slachtoffer uithangen:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ad83d935a6
Dit draadje is als het aan mij ligt gesloten.
Hier kun je verder zeuren en het slachtoffer uithangen:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ad83d935a6
Dit draadje is als het aan mij ligt gesloten.
-
ik voel me genaaid
Ik heb ook exact hetzelfde.. maar het zal toch niet zo zijn dat er dus zoveel halve gare mensen rondlopen met exact dezelfde fout???
Ook al komen we er niet meer vanaf so be it, maar dan wil ik toch even kwijt; het is toch de CONSUMENTENBOND die staan normaal gesproken toch aan onze kant.. en toch voel ik dat er flink aan me veren wordt getrokken !!
Ach jammer voor de persoon die net aan de telefoon zat die heeft waarschijnlijk nu een rotdag, hoe zou dat toch komen met zo een geweldige baan... Toch wel heel toevallig dat er nu al zoveel mensen klagen over exact dezelfde fout?? dan kan er wel worden gezegd had je maar beter moeten lezen, maar het lijkt alsof dat niet helemaal van toepassing is...
Echt een beetje jammer....
Ook al komen we er niet meer vanaf so be it, maar dan wil ik toch even kwijt; het is toch de CONSUMENTENBOND die staan normaal gesproken toch aan onze kant.. en toch voel ik dat er flink aan me veren wordt getrokken !!
Echt een beetje jammer....