LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online verbinding

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
PatrickTank

Online verbinding

Ongelezen bericht door PatrickTank »

ik heb sinds vandaag mijn huidige abonnement bij Caiway opgezegd om vanaf eind april over te stappen op Online. Waarom? Omdat ik bij Caiway verplicht ben om naast internet ook tv en evt. telefoon af te sluiten.
En daar betaal je dus ook behoorlijk voor...ca. 500 euro op jaarbasis.
Maar ik wil helemaal geen tv meer want ik maak gebruik van Canal DIgitaal.
Dus heb ik Caiway gebeld en die gaven me aan dat alleen internet niet mogelijk is bij kabel providers. Prima, maar dan zoek ik wel een andere leverancier. Snelheid bij Caiway opzich prima....ca. 10 mb.

Ik op zoek naar internet provider en dus zonder tv aanbieder en ik heb gekozen voor ONLINE, vooral vanwege de prijs, want dat zou me ca. 1/2 schelen. Interessant mede omdat ik een 30 Mb verbinding heb aangevraagd. (Zo staat het ook op de website)
Wat schetst mijn verbazing.....ik krijg een bevestigingsmail dat de verbinding tussen de 12 en 16 mb zal uitkomen. Nou dan ben ik echt even van mijn padje af. :oops: ...Kan ik nu eventueel opzeggen op basis van dit gegeven of ben ik verplicht om mijn bestelling af te nemen per eind april?

Dank voor de reacties...en ik verneem graag of er meerdere mensen dit voorval herkennen.

eleven

Re: Online verbinding

Ongelezen bericht door eleven »

Interessant mede omdat ik een 30 Mb verbinding heb aangevraagd. (Zo staat het ook op de website)
Neen, zo staat het niet op de website.

Jij bent de zoveelste, die niet goed leest, want nergens staat, dat je 30 MB download krijgt, maar zoals bij andere providers TOT30 MB.

Website:
Tot 30 Mb/s down
Helaas is de snelheid altijd afhankelijk van de afstand tussen centrale en jouw huis.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

PatrickTank schreef:ik heb sinds vandaag mijn huidige abonnement bij Caiway opgezegd om vanaf eind april over te stappen op Online. Waarom? Omdat ik bij Caiway verplicht ben om naast internet ook tv en evt. telefoon af te sluiten.
En daar betaal je dus ook behoorlijk voor...ca. 500 euro op jaarbasis.
Maar ik wil helemaal geen tv meer want ik maak gebruik van Canal DIgitaal.
Dus heb ik Caiway gebeld en die gaven me aan dat alleen internet niet mogelijk is bij kabel providers. Prima, maar dan zoek ik wel een andere leverancier. Snelheid bij Caiway opzich prima....ca. 10 mb.

Ik op zoek naar internet provider en dus zonder tv aanbieder en ik heb gekozen voor ONLINE, vooral vanwege de prijs, want dat zou me ca. 1/2 schelen. Interessant mede omdat ik een 30 Mb verbinding heb aangevraagd. (Zo staat het ook op de website)
Wat schetst mijn verbazing.....ik krijg een bevestigingsmail dat de verbinding tussen de 12 en 16 mb zal uitkomen. Nou dan ben ik echt even van mijn padje af. :oops: ...Kan ik nu eventueel opzeggen op basis van dit gegeven of ben ik verplicht om mijn bestelling af te nemen per eind april?

Dank voor de reacties...en ik verneem graag of er meerdere mensen dit voorval herkennen.
Er zijn duizenden mensen die dit kennen, aangezien dit een beperking van de achterliggende techniek is. Bij ADSL en VDSL is een belangrijke bepalende factor de afstand van je huis tot aan de wijkcentrale, hoe verder weg, hoe minder je van de max 30 mbit (geen byte) zal gaan halen. Dit is 1 van de redenen waarom mensen voor internet via de kabel of glasvezel kiezen, waar dit niet speelt.

Je wordt dus niet opgelicht ofzo, dit staat duidelijk aangegeven dmv het woordje "tot" bij de snelheidsaanduiding, in de algemene voorwaarden die je hebt geaccepteerd, en is met minder moeite dan het openen van een topic hier kost, te vinden in hun online help.

Dus nee, dit kan je niet opzeggen, dat zou wel kunnen als het woordje "tot" er niet had gestaan.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Snelheid bij Caiway opzich prima....ca. 10 mb.
dat de verbinding tussen de 12 en 16 mb zal uitkomen
Neem aan dat je bij Caiway 10 megaBYTE bedoeld (~100mBIT).
Naar 30mbit online zou je er toch al een factor 3 op achteruit gaan.

Gesloten