LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online website bestellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
magian

Online website bestellen

Ongelezen bericht door magian »

Ik heb hulp nodig. Ik heb zelf nu een tijdje gegoogled en ben op zoek naar een website.

http://www.mijn-eigen-website.nl/
http://www.finishedwebsites.nl/

Dit zijn twee voorbeelden van bedrijven die online een website bouwen, maar ik vraag me af of iemand anders ergens een website heeft laten bouwen zonder direct naar een webdesignbureau gegaan te zijn.
Zo jah, kunt u mij vertellen waar dit was en hoe dit bevallen is?

mvg,

Geoffrey

Re: Online website bestellen

Ongelezen bericht door Geoffrey »

De vraag is natuurlijk: wat wil je zelf doen en wat wil je laten doen? Als je alleen de layout van de site wilt laten maken en de rest zelf wilt doen, dan kun je inderdaad een site als www.finishedwebsites.nl opzoeken en een layout bestellen. Je hebt dan de layout te pakken, maar je moet dan wel alsnog zelf aan de slag met HTML en de rest om de website in te vullen. Als je hier naar op zoek bent, google dan eens op "website templates". Je vindt dan duizenden websites die templates aanbieden voor een paar tientjes. Vaak kun je direct afrekenen via Paypal en kun je de template meteen downloaden. Heel makkelijk. Hetzelfde geldt voor interactieve toepassingen zoals Javascripts en PHP-scripts: die kun je vaak downloaden van het internet, of voor een zacht prijsje aanvragen bij een internetprogrammeur. Maar voor al dit soort dingen geldt: jij bent dan wel degene die het in elkaar moet passen. Je krijgt de elementen aangereikt, maar je moet dan ook wel de kennis hebben om van die elementen één geheel te maken.

Als je wat minder bedreven bent op website-gebied en je wilt dat iemand de hele website voor jou maakt, al dan niet met interactieve toepassingen naar keuze, dan kun je het beter wel uitbesteden aan een professional. Ook hierbij heb je weer een grote keuze. Er zijn enorm veel mensen die als éénmanszaakje websites maken en die voor een eurootje of driehonderd voor jou een bescheiden website kunnen maken. Als je budget wat groter is, is er ook meer mogelijk op website gebied. Je kunt hierbij denken aan een webwinkel, een online database of een handige online productencatalogus. Het voordeel van deze methode is dat jij gewoon jouw wensen door kunt geven en dat de webdeveloper dan voor je aan de slag gaat. Ook heb je vaak veel betere ondersteuning.

Kortom: je kunt op verschillende manieren een website krijgen. Je kunt zelf aan de slag gaan met voorgekookte layouts en/of scripts die je kunt kopen of downloaden van het internet, of je kunt echt iemand aan de slag laten gaan om voor jou een mooi product op maat te laten maken. Dat laatste kost wel wat meer, maar je krijgt dan wel een website die écht bij jou past.

P.S.: "webdesignbureau" is geen vies woord ofzo, en het is ook geen schande om naar een webdesigner te gaan als je een website nodig hebt. Daar zijn ze voor :).

Gesloten