LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPGELICHT DOOR WANADOO

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
antonofje

OPGELICHT DOOR WANADOO

Ongelezen bericht door antonofje »

OPPASSEN!!!!!!

OPGELICHT DOOR WANADOO.

Ruim 11 maanden had ik een abonnement op Wanadoo ADSL.

Op 4 november 2004 kon ik plotseling geen email meer ontvangen. Hierop het dure 0900 nummer van de helpdesk gebeld waar ik na een tijdje aan de lijn gehouden te zijn de volgende verklaring kreeg.

Het systeem had mijn emailadressen afgesloten. Een reden daarvoor kon men niet geven. Ook bleek dat alle post gezonden naar de 3 emailadressen verloren was gegaan. Omdat men weigerde deze fout te herstellen heb ik met onmiddellijke ingang het abonnement beëindigd.

Voor de goede orde er was geen sprake van betalingsachterstand of dergelijke! Alle betalingen zijn via automatische incasso voldaan!

Op 7 november 2004 stuurt Wanadoo een brief met de bevestiging daarin dat het abonnement met ingang van 5 november is beëindigd. Ondertussen incasseert Wanadoo voor november gewoon het abonnementsgeld van mijn rekening. Uiteraard wordt dit gestorneerd en door de bank teruggeboekt.

Op 7 december 2004 stuurt Wanadoo een brief nu dat het abonnement ingaande 6 december is beëindigd. En ook nu incasseert Wanadoo wederom een bedrag van mijn rekening, welk weer gestorneerd wordt.

Uit telefoongesprek met de helpdesk blijkt dat er ineens nog een abonnement bestaat onder dezelfde naam echter nu met een ander klantnummer. Van dit abonnement is mij niets bekend. Ook werden 11 maanden lang voor dit abonnement geen incasso’s gedaan. Kennelijk probeert Wanadoo op deze wijze een volkomen rechtmatige opzegging ongedaan te maken.

Op 23 december 2004 stuurt Wanadoo een brief nu met de melding dat ik achterstand zou hebben in de betaling van mijn abonnementsgeld t.w. de maanden november en december. Verder schrijft Wanadoo dat als betaling uitblijft het abonnement wordt beëindigd!! Ook wordt met incassomaatregelen gedreigd. Kennelijk heerst er een administratieve chaos bij dit bedrijf.

Op 7 januari 2005 stuurt Wanadoo weer een brief nu met het dreigement dat er een bedrag van 50 euro bovenop het saldo van 18,05 euro gezet wordt en dat er rechtmaatregelen volgen. Ook wordt de toegang tot de Wanadoo diensten geblokkeerd.

Op brieven gezonden aan Wanadoo komt geen enkele reactie ook meldingen via de site van Wandaoo blijven onbeantwoord. Via de OPTA heb ik een klacht ingediend bij NLIP (branche vereniging Nederlandse Internet Providers) echter deze kunnen de klacht niet in behandeling nemen omdat Wanadoo niet is aangesloten. Kennelijk heeft Wanadoo iets te verbergen want de meeste providers zijn wel bij NLIP aangesloten.

Ik heb uiteraard de bank ingelicht over de handelswijze van Wanadoo en incasso’s van Wanadoo zullen door de bank geweigerd worden.

Met dit stukje wil ik iedereen waarschuwen niet met dit bedrijf in zee te gaan. Overigens zijn er vele problemen over Wanadoo op internet te vinden, kijk eens bij;

http://www2.trosradar.nl/
http://www.adslgebruikers.nl/

En je hebt uren lees - ellende.

Gast

Re: OPGELICHT DOOR WANADOO

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom moeite doen en brieven sturen, eeuwen in de wachtrij voor de helpdesk staan?
Wacht het incassobureau af en laat hen het bewijs van uitschrijving zien. (indien u dit heeft natuurlijk)
Misschien zijn zij wel voor rede vatbaar.

Radar
Site Admin

Re: OPGELICHT DOOR WANADOO

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en kunt u met de zoekfunctie bovenaan vinden onder het volgende onderwerp: "opgelicht door wanadoo.nl"

TROS Radar Internetredactie

Gesloten