| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelicht op Duitse Marktplaats Kiiji
Opgelicht op Duitse Marktplaats Kiiji
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Opgelicht op Duitse Marktplaats Kiiji
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Themarade schreef:Hallo,
Ik heb een Fender gitaar gekocht op de Duitse Marktplaats. Nu blijkt er noal wat mis te zijn. Het is niet het orginele type wat ik wil hebben. Verder is ie geassembleerd uit verschillende onderdelen met een niet correct certificaat erbij.
Ik heb zn gegevens waaronder adres en bankrekeningnummer.
Hoe dit aan te pakken met meeste kans op succes???
Wat zegt de verkoper?
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Themarade schreef:
Het is een jong ventje volgens mij....
heb je het geld overgemaakt via je bank....dan ken je storneren zo niet dan denk ik dat je er naar ken fluiten.
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Themarade schreef:Het geld is overgemaakt via de bank maar hij heeft het wel al bijgeschreven.... nog kans????
je ken bij je bank storneren ,dus gewoon terugvorderen en dan wel zorgen dat hij het pakket weer terug krijgt!
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Themarade schreef:
Voorstel als stort maar 300 terug die overige 190 is voor jouw en ik stuur de gitaar terug na het terugstorten van de 300 euro??? Heb je in elk geval nog wat.
lijkt mij niet alles terug gewoon netjes blijven denk dat het beter via de telefoon ken , en als hij niet netjes blijft dan maar zeggen iets in de sfeer dat je er werk van maakt misschien schrikt die er van,succes!
Heeft hij de gitaar naar jou gestuurd, of opgehaald?Themarade schreef:Heb de gitaar net. Moet hem zeer binnenkort benaderen maar vraag me af wat de beste tactiek in deze is.
Het is een jong ventje volgens mij....
Is de advertentie al verwijderd, of kan je een link geven?
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
111
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
111
Dus, als ik het goed begrijp, is de beschrijving in de advertentie niet juist?Themarade schreef:Heb hem voortsle gedaan, te weten 390 euro naar mij terugboeken, hij kan die overige 100 euro houden. Ik stuur de gitaar daarna terug naar hem.
Nog geen reactie gehad.
Maar waarom wil je dan € 390 terug, als de fout bij de verkoper is?
Op het voorstel jou geld terug te boeken, gaat hij/zij niet in!
Wat heb je voor een eis gesteld, dat hij/zij de gitaar moet terugnemen?
111
Laatst gewijzigd door Themarade op 28 aug 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Themarade schreef:Hij moet mij 390 euro terugboeken en ik stuur de gitaar terug. Ik had er 490 euro voor betaald. Per saldo mag hij dan 100 euro in zn pocket steken.
Lijkt me een jolaal gebaar of niet. Uiteraard heb ik bij voor keur alles terug echter ik doe dit in het kader van beter iets dan niets...
Waarde van deze gitaar schat ik op niet meer dan 50 euro. Het is namelijk geen orginele Fender waarvoor hij hem wel heeft verkocht.
Jou antwoord is niet voldoende!
Je hebt mijn vragen ook niet beantwoord!
Als de waarde voor een gitaar van € 490 volgens jou maar € 50,00 is, dan klopt toch iets niet, van dit hele verhaal!
Als het niet dat artikel is, wat hij heeft aangeboden, dan is het oplichting!
Dit is dus niet zo, geld wat je zelf overmaakt kun je niet storneren.tiptoo schreef:je ken bij je bank storneren ,dus gewoon terugvorderen en dan wel zorgen dat hij het pakket weer terug krijgt!
Waarom? Je geeft toch geen 100 euro kado?Themarade schreef:Hij moet mij 390 euro terugboeken en ik stuur de gitaar terug. Ik had er 490 euro voor betaald. Per saldo mag hij dan 100 euro in zn pocket steken.
Waarom heb je niet met PayPal betaald als het om zo,n groot bedrag gaat?
Je had dan een geschil kunnen opstarten en via PayPal je geld terug kunnen claimen.
Ik zou maar naar het huisadres van de Duitser gaan, is hij niet thuis of wil hij niet meewerken dan kun je daar aangifte doen van internetoplichting.
Zorg wel dat je alles bij je hebt wat nodig is, anders moet je weer terug.
Laatst gewijzigd door Toxopeus op 24 aug 2010 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Als dat ding niet meer dan 50 euro waard is kan ik me heel goed voorstellen dat dat jong niet akkoord gaat met een terugbetaling van 390 euro, en dat ding retour.
Of mankeert er nu iets aan mij.
Of mankeert er nu iets aan mij.
Toxopeus schreef: Dit is dus niet zo, geld wat je zelf overmaakt kun je niet storneren.
.
trouwens WA ik denk dat je gelijk hebt