LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht op Marktplaats aankoop Camper via BOL-Comp!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
DutchRevenge

Re: Opgelicht op Marktplaats aankoop Camper via BOL-Comp!

Ongelezen bericht door DutchRevenge »

Op zich is het positief dat er nog steeds mensen vertrouwen hebben, maar helaas kun je op internet niemand meer vertrouwen. Als je dit soort bedragen uitgeeft kun je alleen veilig vooruit betalen via een tussenpersoon die derdengelden beheert. Uiteraard is dit niet gratis, maar het voorkomt teleurstellingen. Stel zelf een tussenpersoon voor en kijk hoe ze daar op reageren. Bij geen reactie of negatieve reactie, zelfs als jezelf de kosten voor je rekening neemt, geen zaken doen.

Campert

Ongelezen bericht door Campert »

Dit is allemaal heel leuk wat jullie schrijven van wat dom dat je hier nog intrapt en zo,
Maar wij zijn er ook bijna ingestonken,
Zelfs na het bellen van nr informatie die het nr bevestigen van de rederij,lijkt het allemaal heel echt,
Wanneer je dat nr vervolgens belt, krijg je iemand aan de lijn van de rederij,???
Daar zoek je toch niks achter ? Om een lang verhaal kort te maken,
Het enige wat wij nog gevraagd hebben is om alle papieren op foto te zetten met chassis nr etc en een foto van de camper met voor en achterkant met kentekenplaat en die opsturen naar ons,
Dit konden ze dus niet,
Hierop hebben wij gereageerd via mail dat het oplichters waren,
Ja, dan komt de ware aard van die mensen naar boven en krijg je vervolgens mail terug met verwijtende teksten,
Het enige wat ik nog kan zeggen is dat het allemaal veel beter opgezet wordt,
Het ziet er allemaal veel mooier uit dan een jaar of tien geleden,

Het spijt me voor deze mensen dat ze hun geld kwijt geraakt zijn, maar het is puur omdat het er zo mooi uitziet,

En zeg nou niet, jullie zijn ook te dom om er in trappen,
Waarom reageren jullie dan zo,
Hebben jullie al een keer met dat bijltje gehakt soms,

Grt

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Campert schreef: En zeg nou niet, jullie zijn ook te dom om er in trappen,
Waarom reageren jullie dan zo,
Hebben jullie al een keer met dat bijltje gehakt soms,

Grt
Moet je per se opgelicht zijn om mee te kunnen praten?
Want, dan heb ik een probleem, ben zelf nooit opgelicht, heb alleen in directe omgeving een en ander meegemaakt, en geholpen met informatie te verzamelen.

Het grootste probleem is, dat hoe mooi het er ook lijkt uit te zien, ergens MOET een belletje gaan rinkelen dat er iets niet klopt (de foto`s van de papieren niet kunnen / willen afgeven in uw geval bijvoorbeeld). Wat mij verbaasd is dat er ondanks diverse "red flags" er toch mensen zijn bij wie dit belletje niet gaat, of genegeerd word.
Zeker gezien alle informatie die er te vinden is van nagenoeg identiek voorbeelden.
Geen eigen onderzoek meer doen? Google vind echt heel, heel veel...

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Zojuist ben ik ook, gelukkig op tijd, uit zo'n droom ontwaakt.
Ze heet nu Sandra Sloots en is net als al die andere keren doof en zit met haar caravan in Schotland.
Nu gebruikt ze PSC-transport.com voor het transport.
Ze vraagt dus om geld over te maken naar dat bedrijf en dan heb je 5 dagen de tijd om te beslissen.
Advertentie stond op marktplaats, het betrof een Hobby 560 met airco en schotel antenne voor 4400,--
Voor dat geld krijg je ook de gehele inventaris van de caravan erbij, want daar heeft ze toch niets meer aan als ze naar de VS gaan.
Ik ben er achter gekomen door op google naar resenties te zoeken en kwam toen op radar terecht.
Wat een vuile ratten zijn het toch.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

laten we dit forum gebruiken om andere mensen te waarschuwen voor oplichters.
Iemand op dit forum vertellen dat hij dom en naief is om in zulke zaken te trappen heeft geen enkele zin.
Dat weten ze intussen zelf ook al wel.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

[email protected] schreef:laten we dit forum gebruiken om andere mensen te waarschuwen voor oplichters.
Iemand op dit forum vertellen dat hij dom en naief is om in zulke zaken te trappen heeft geen enkele zin.
Dat weten ze intussen zelf ook al wel.
Klopt.
Maar - aangeven waar ze de fout zijn ingegaan kan anderen behoeden dezelfde fouten te maken.

Even als tip - als usernaam je mailadres gebruiken is ook vragen om spam.

MarijkeD

Ongelezen bericht door MarijkeD »

Wij waren tot gister in onderhandeling met deze zogenaamde Sandra Sloots.
Ze heeft een advertentie op marktplaats gezet onder de naam Jaap. Het betreft een Adria caravan met airco uit 2003. Ze zit nog steeds in Schotland, doof en gaat naar de VS voor werk...
Of we even 2800 euro over willen maken...
We zijn maar even gaan Google-en en daar was ze dan...

Ik heb meteen Tros opgelicht, Marktplaats en Radar geinformeerd. Ik weet even niet waar ik met mijn boosheid naartoe moet. ZE MOET HIERMEE STOPPEN!!! VOOR ER IEMAND INTRAPT!!!

Gesloten