LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen bij Orange

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lepo

Opzeggen bij Orange

Ongelezen bericht door Lepo »

Hallo,

Ik heb ondanks de huidige problemen met IPB het toch aangevraagd bij KPN... ivm met vele voordelen die er voor mij aanzetten en ga ervanuit dat de problemen worden opgelosd.

Daarom wil ik mijn abbo bij Orange opzeggen.
Van Orange kreeg ik een mail dat ik pas een maand voor eind van het contract kon opzeggen en dat het contract eindigt op 31-07-07....

??? ik moet toch altijd op kunnen zeggen met een maand opzegtermijn?

Nee was het antwoord dat kan pas een maand voor het eind.

Het contract was stilzwijgend verlengd 31 juli jl. met een jaar.
Ondanks dat Orange Wanadoo had overgenomen heb ik geen nieuwe voorwaarden of contract gekregen van Orange.
Kunnen ze dat zomaar doen stilzwijgend verlengen?
En die voorwaarden?

Kan iemand mij helpen?

Het contract kan wel eerder beeindigd worden als de persoon op welk naam het contract staat komt te overlijden of verhuisd naar een gebied waar geen bereik is voor orange.

HELP!!!!

??

Re: Opzeggen bij Orange

Ongelezen bericht door ?? »

Ja, ze kunnen een contract stilzwijgend verlengen, zelfs met een jaar. Daar ben je trouwens mee accoord gegaan toen je het contract afsloot. Het staat ergens in de algemene voorwaarden en wettelijk is het (nog) toegestaan.

Als je nu opzegt per 31-07-07 moeten ze de opzegging volgens mij gewoon accepteren.

De naamswijziging van Wanadoo naar Orange doet daar overigens verder niets aan af. Aangezien er niets ten nadele is gewijzigd voor klanten is het geen geldige opzegreden.

Lepo

Beste ??

Het is niet zo dat de naam is veranderd.
Orange heeft Wanadoo ovegenomen.
En het blijkt dat dat tennadele is voor mij.
Zowiezo ben ik als klant nu al minder fijn behandeld as idd dat wanadoo nog mijn provider was.

Dan vind ik dat ik ook nieuwe voorwaarden had moeten krijgen en dan had ik kunnen beoordelen of ik daarmee akkoord zou gaan ja of nee.

Ik vind het maar een Nassi zooi maar lekker lekker is wat anders

ORANGE IS K*t

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Orange heeft Wanadoo overgenomen, dat klopt. Maar de voorwaarden en dergelijke zijn niet veranderd, alleen voor nieuwe klanten zullen deze veranderen.

Aangezien u al een bestaande klant was, is er niets veranderd en dus geen reden voor opzeggen.

Ik ben het daarom met ?? eens dat je nu moet opzeggen per 31-7-07 en dan ben je er per die datum vanaf.

??

Orange heeft Wanadoo niet overgenomen.

Wanadoo en Orange zijn beiden al jaren eigendom van France Telecom. France Telecom heeft derhalve besloten de naam van Wanadoo te wijzigen naar Orange.

Er is totaal geen sprake van een overname, noch van een wijziging in de voorwaarden ten nadele van klanten.

Lepo

Orange heeft volgens de mails en papieren die ik heb gekregen Wanadoo WEL overgenomen...

Maar ze hebben geen nieuwe voorwaarden gestuurd...

Jij bent wel een bet weter he... ze mogen dan wel van ****** France Telcom zijn maar zo stond het in mijn mailings en papieren...

Zwart op Wit telt... en moet ik alles weten van orange dat ze van FT zijn??? pfft... ik vind het gewoon apart dat een contract door een nieuwe provider stilzwijgend verlengd wordt.

En ik vind dat je zon jaar conctract alleen in het begin kunt aansmeren en dat daarna je per maand moet kunnen opzeggen... netzoals bij telefonie/ mobiele telefonie na een jaar / 2 jaar!!!

??

Raar, dan heb ik blijkbaar andere mails en brieven gehad. Ik kan het woord 'overname' er niet in terug vinden, namelijk. Daarnaast staat er duidelijk in de mails die zijn verzonden dat de contracten verder niet wijzigen.

Nieuwe voorwaarden toezenden hoeft ook helemaal niet, aangezien er niets inhoudelijks aan de voorwaarden is gewijzigd.

Kortom:
Er is geen opzeggingsgrond. Dan erbij, als die er wel was geweest, dan staan daar bepaalde termijnen voor. Meestal kun je tot één maand na de bekendmaking van een wijziging in het nadeel van een klant (die was er niet in dit geval, maar goed) vorderen dat het contract ongewijzigd wordt voortgezet cq wordt ontbonden.

Dat het contract stilzwijgend verlengd zou worden wist je. Of had je in ieder geval moeten weten. Je wordt nl geacht de algemene voorwaarden te lezen alvorens accoord te gaan met een aanbieding. En toen Orange nog Wanadoo heette hanteerden ze exact dezelfde voorwaarde. Doen ze trouwens al een tijdje.

En zeg niet dat KPN dit soort geintjes niet uitvreet. Je weet ongetwijfeld dat ook een KPN InternetPlusBellen contract stilzwijgend per jaar wordt verlengd. Of heb je ook daar toevallig de voorwaarden niet gelezen?

Lepo

Nou ik heb zoiets dergelijks niet echt gezien...

Maar ik denk dat ik maar gewoon orange lid blijf tot eind juli volgend jaar.

En dat ik de aanvraag maar annuleer... ik heb nog geen contract gehad of iets dergelijks dus...

iig bedankt voor jullie posts...

maar ik blijf het raar vinden!!!

Gesloten