LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen internet 12move
opzeggen internet 12move
Wij zijn recent overgestapt van ADSL van KPN direct naar Hccnet via Tiscali. Nu ging dit niet vlekkeloos en hebben wij 10 dagen zonder internet gezeten. Ik dacht me vandaag op mijn werk dus even aan te melden voor inbellen internet. Heb dit gedaan bij 12 move budget. Kom ik thuis blijkt hccnet het in ene te doen. Hoewel 12move gratis is loopt het "contract"1 jaar. Hier wil ik graag vanaf omdat ik het toch niet ga gebruiken. Kan dit?
Re: opzeggen internet 12move
Ik denk het niet, bekijk de algemende voorwaarden maar eens van HCC art. 12Kom ik thuis blijkt hccnet het in ene te doen. Hoewel 12move gratis is loopt het "contract"1 jaar. Hier wil ik graag vanaf omdat ik het toch niet ga gebruiken. Kan dit?
Artikel 12 Duur, (tussentijdse) beëindiging en stilzwijgende verlenging van de Overeenkomst
12.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, heeft de Overeenkomst de door Klant bij het aangaan van de Overeenkomst gekozen looptijd van 12 maanden. Daarna wordt de Overeenkomst steeds automatisch verlengd voor een termijn van 12 maanden, tenzij de Overeenkomst uiterlijk één maand voor het einde van de lopende termijn door één der partijen schriftelijk wordt opgezegd.
12.2 Iedere partij is gerechtigd om de Overeenkomst buitengerechtelijke of gerechtelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien de andere partij tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen uit deze Overeenkomst tenzij de tekortkoming gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis de gehele of gedeeltelijke ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. Indien correcte nakoming van de verplichtingen uit de Overeenkomst zonder vertraging mogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot gehele of gedeeltelijke ontbinding pas nadat de tekortschietende partij in gebreke is gesteld en niet binnen de termijn die daarin wordt aangegeven alsnog correct wordt nagekomen.
Zou lekker makkelijk wezen, maar nee dat kan dus niet. Je zit er minimaal een jaar aan vast, daar doe je niets aan.
Meestal heb je een paar maanden "opzeg termijn!",
Dus goed lezen, die Algemene Voorwaarden! die een provider opstelt!
Dus goed lezen, die Algemene Voorwaarden! die een provider opstelt!
Ik heb inmiddels 12move (want daar ging het om) opgezegd. Had een opzegtermijn van 7 werkdagen.
Dat is geen opzegtermijn, dat is de respijtperiode.Ik heb inmiddels 12move (want daar ging het om) opgezegd. Had een opzegtermijn van 7 werkdagen.
Bij elk contract (voor zover ik weet) moet er een respijtperiode zijn. Internetproviders hanteren hierin vaak 7 werkdagen.
Mocht je dus in een dronken bui een ADSL pakket hebben besteld, dan kun je dit, mits binnen 7 werkdagen, gewoon anuleren.