| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen van internet abonament
opzeggen van internet abonament
Hallo
Sinds 2005 zit ik bij een provider waar ik mijn adsl verbinding van afneem.
Nu zou ik graag me abonnement willen opzeggen en overstappen naar een ander provider maar kreeg te horen dat ik een contract heb van een jaar.
Nu lees ik op het internet dat abonnementen die stil zwijgend verlengd zijn met een jaar dat je die dus maandelijks mag opzeggen.
Nu is mijn vraag is het waar?
Ik heb zelf geen brief gehad dat ik het wou verlengen of een ander geschrift.
Misschien hanteren ze hun eigen regels dat het dus niet mag maar weet iemand wat dus wettelijk mag.
Sinds 2005 zit ik bij een provider waar ik mijn adsl verbinding van afneem.
Nu zou ik graag me abonnement willen opzeggen en overstappen naar een ander provider maar kreeg te horen dat ik een contract heb van een jaar.
Nu lees ik op het internet dat abonnementen die stil zwijgend verlengd zijn met een jaar dat je die dus maandelijks mag opzeggen.
Ik heb zelf geen brief gehad dat ik het wou verlengen of een ander geschrift.
Misschien hanteren ze hun eigen regels dat het dus niet mag maar weet iemand wat dus wettelijk mag.
Re: opzeggen van internet abonament
Ja, dat staat in de telecommunicatiewet. Een abonnement op een "openbare elektronische communicatiedienst of programmadienst" kan voor bepaalde en onbepaalde duur worden aangeboden. In het eerste geval mag het abonnement stilzwijgend worden verlengt op voorwaarde dat de consument ten alle tijden kan opzeggen. De opzegtermijn mag nooit meer zijn dan één maand. Dus als je vandaag zou hebben opgezegd dan ben je er vanaf op 13 juli. Van deze regel mag niet in jouw nadeel worden afweken. (soms mag dat wel) (art. 7:2a lid 2 en 3 Tw)paul030 schreef:Nu lees ik op het internet dat abonnementen die stil zwijgend verlengd zijn met een jaar dat je die dus maandelijks mag opzeggen.
Ik dank je zeer voor deze antwoord heel eerlijk twijfelde ik.
Wat ik dus appart vond dat ze zeiden je moet tot volgend jaar blijven.
Wat ik dus appart vond dat ze zeiden je moet tot volgend jaar blijven.
Graag gedaan. Als je zoekt op de Wet Van Dam dan kom je soort gelijke informatie tegen voor het gros van de producten en diensten. De telecommunicatiewet was hiervoor een proeftuin.
super super ga morgen gelijk bellen en er gelijk uitstappen!
Ik zou het per brief regelen. Aangetekend als je haast hebt of als men doet alsof dezen iet ontvangen is. Bellen kan daarnaast natuurlijk ook.
Je weet wel zeker dat je niet (al dan niet per ongeluk) een contract hebt overgesloten?
Nee absoluut heb ik geen contract afgesloten ja in 2005 dat wel maar sinds die tijd is het elk jaar gewoon stilzwijgend verlengd.
Reden ook voor de opzeching is het volgende.
In 2005 bood speedxs een internet abonament aan van rond de 42 euro aan voor adsl 2, die 42 gold alleen als je in januari een korting kocht van 100 euro dus je moest in januari 100 euro extra betalen dan betaalde je heel jaar lang 42. Zonder die korting was het rond de 52.
Zijn we natuurlijk al een paar jaar verder en toevallig dat ik op de site even keek zag ik dat ze hele andere abonamenten hebben en de duurste van adsl is nu 35 en die korting van 100 euro wat je dus moet betalen bestaat dus ook al niet eens meer, terwijl nog elk jaar dat wel word afgeschreven bij mij.
Zodoende wil ik daar nu ook weg omdat ik me gewoon eigenijk beduveld voel en speedxs wilt me niks aanbieden het enigste wat ze zeiden we kunnen in februari volgend jaar uw abonament omzetten naar de huidige nieuwe zeg maar.
Reden ook voor de opzeching is het volgende.
In 2005 bood speedxs een internet abonament aan van rond de 42 euro aan voor adsl 2, die 42 gold alleen als je in januari een korting kocht van 100 euro dus je moest in januari 100 euro extra betalen dan betaalde je heel jaar lang 42. Zonder die korting was het rond de 52.
Zijn we natuurlijk al een paar jaar verder en toevallig dat ik op de site even keek zag ik dat ze hele andere abonamenten hebben en de duurste van adsl is nu 35 en die korting van 100 euro wat je dus moet betalen bestaat dus ook al niet eens meer, terwijl nog elk jaar dat wel word afgeschreven bij mij.
Zodoende wil ik daar nu ook weg omdat ik me gewoon eigenijk beduveld voel en speedxs wilt me niks aanbieden het enigste wat ze zeiden we kunnen in februari volgend jaar uw abonament omzetten naar de huidige nieuwe zeg maar.
ja maar dat is dus hun voorwaarde dus wettelijk wat ik hierboven las geld dat niet?
Ik heb niks afgesloten of ondertekend het is gewoon verlengd zoals het de afgelopen jaren ging.
Ik heb niks afgesloten of ondertekend het is gewoon verlengd zoals het de afgelopen jaren ging.
paul030 schreef:ja maar dat is dus hun voorwaarde dus wettelijk wat ik hierboven las geld dat niet?
Als het met een jaar is verlengd zit je er nog aan vast.
Dus nee de wet van Dam is hier dan niet van toepassing.