Hallo Iedereen,
Als iedereen de keuze heeft voor internet raad ik stellig af om gebruik te maken van de diensten van Orange.
Het hele verhaal:
Per 14 maart zou ik internet krijgen van Orange. Netjes op tijd pakket met modem e.d. ontvangen. Echter deed de verbinding het niet. Na vele uren (tikt aan met betaalt telefoonnummer) nog steeds geen werkende verbinding.
Ondertussen was de directeur van Orange op tv (kassa of radar) geweest en gaf aan dat alle klanten kostenloos ervanaf konden als de verbinding het na drie weken nog niet deed.
Oftewel ik heb hier aan gerefereerd. Wilde ook de gemaakte kosten vergoed zien. Toen kreeg ik netjes een brief gedateerd 11 april 2008 dat de verbinding stopgezet werd door mijn opzegging.
Geen woord werd meer gesproken over de door mij gemaakte kosten.
Heel slecht van het bedrijf, maar ik was in ieder geval van hun af.
Nu 3 maanden later ontvang ik ineens een rekening van Online (Orange schijnt ineens naam voor ADSL te hebben verandert??).
Met het bedrag dat de 1e maand had moeten worden afgeschreven als de verbinding probleemloos was verlopen.
Ze refereren aan een mail die ze mij hebben gestuurd om de betalingsproblemen te verhelpen. Heel leuk want mijn mail-adres bij Orange was al voor de opzegging geblokkeerd. Dus logisch dat je deze niet ontvangt.
Nu heb ik dus een melding betalingsachterstand ontvangen. Je hebt twee opties bij vragen:
1. je kunt bellen met een nummer van 0,45 ct!! per minuut; of
2. je kunt ze aanschrijven (kost ook weer tijd en geld);
3. E-mail verzenden niet mogelijk.
Wat zou een ieder in een dergelijke situatie kunnen doen, en wat zou het verstandigste zijn. Het moge duidelijk zijn ik ga geen enkel bedrag overmaken naar Online, sterker nog als ze zo beginnen mogen ze wel de door mij gemaakte kosten vergoeden. Daarnaast zit ik niet te wachten op dure telefoontjes of het opstellen van wederom een brief naar Orange. Volgens mij sta ik volledig in mijn recht daar ik een schriftelijke bevestiging heb van mijn opzegging.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange geen internet, bevestiging opzegging, toch factuur.
Re: Orange geen internet, bevestiging opzegging, toch factuur.
Als u brief met 1ste herinnering aan openstaande facturen ontvangt, is het verstandig om toch schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging te reageren.Daarnaast zit ik niet te wachten op dure telefoontjes of het opstellen van wederom een brief naar Orange. Volgens mij sta ik volledig in mijn recht daar ik een schriftelijke bevestiging heb van mijn opzegging.
U geeft daarin aan dat u heeft opgezegd, kopie van brief bevestiging einde contract erbij.
Mocht hierna een incassbureau ingeschakeld worden kunt u bewijzen dat uw overeenkomst is beëindigd en dat u gereageerd heeft op de zending van onterechte factuur.
BTW per welke datum is uw contract beëindigd?
Zie:
Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht