L.S.,
Maart 2005 ben ik een abonnement aangegaan met Wanadoo - ADSL & telefonie (zonder downloadlimieten etc.) - met actieprijs eerste 6 maanden €22,50 per maand en daarna €29,95 per maand
Het beviel me en heb het abonnement zwijgzaam laten verlengen.
Ongeveer een half jaar geleden (geloof ik) is Wanadoo overgenomen door Orange. Er is mij toen een aantal zaken opgevallen:
- sindsdien krijg ik per dag minstens 12 á 15 spam-mailtjes (voorheen eigenlijk nooit)
- ik kon via Orange nieuwsbrief gratis spamfilter installeren; halverwege de procedure werd ik verplicht (op vrij agressieve manier) mijn e-mailadres te veranderen van [email protected] naar [email protected]
Daar heb ik dus niet aan meegedaan en heb nog steeds m'n oude e-mailadres met alle gevolgen vandien
Het volgende punt vind ik eigenlijk een veel kwalijkere zaak:
Het abonnementsgeld is intussen stilzwijgend verhoogd naar €33,30 per maand tot maart jl. en sinds april 2007 stilzwijgend verhoogd naar €42,67 per maand.
Mag een internet/telefonie-provider zijn abonnementsprijzen stilzwijgend, ofwel zonder mij daar schriftelijk (conventioneel: brief, envelop & postzegel) van op de hoogte te brengen, verhogen? (De digitale Orange-nieuwsbrief beschouw ik nog steeds als spam)
Moet ik dit accepteren? Ik voel me als consument betreft prijsverhogingen vogelvrij verklaard ... met de rug tegen de muur gezet.
Wat kan ik hier effectief tegen doen?
- per maart jl is mijn nieuwe periode weer ingegaan; kan ik tussentijds mijn abonnement opzeggen?
- ik heb verder (nog) geen klachten over internet & telefonie; als zou kiezen voor een andere provider kom ik waarschijnlijk dezelfde praktijken tegen, en zie ik derhalve niet als een effectieve oplossing
Met smacht wacht ik op uw reacties.
Bij voorbaat dank & met vriendelijke groet,
Mike
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange (voorheen Wanadoo) - verhoging abonnementsgelden
-
Verhelst M.F.P.
Re: Orange (voorheen Wanadoo) - verhoging abonnementsgelden
Het antwoord is simpel: Ja, orange mag inderdaad de prijzen verhogen.
Ze moeten het u echter wel zeggen: Dat kan bijvoorbeeld d.m.v. een nieuwsbrief, verstuurd per e-mail, of door een advertentie te plaatsen in een landelijk dagblad.
Ze hoeven u dus geen brief te sturen.
U heeft echter het recht om bij prijsverhoging uw abbonnement op te zeggen. U heeft 30 dagen de tijd, nadat de prijsverhoging bekend is gemaakt op bovengenoemde manier. U bent dus te laat.
Tip: Toch de nieuwsbrief maar lezen
pvd
Uit de alg. voorwaarden
Ze moeten het u echter wel zeggen: Dat kan bijvoorbeeld d.m.v. een nieuwsbrief, verstuurd per e-mail, of door een advertentie te plaatsen in een landelijk dagblad.
Ze hoeven u dus geen brief te sturen.
U heeft echter het recht om bij prijsverhoging uw abbonnement op te zeggen. U heeft 30 dagen de tijd, nadat de prijsverhoging bekend is gemaakt op bovengenoemde manier. U bent dus te laat.
Tip: Toch de nieuwsbrief maar lezen
pvd
Uit de alg. voorwaarden
(2.2) Orange heeft het recht de Algemene Voorwaarden, eventuele Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Orange, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.
(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.
Beste Verhelst M.F.P., kijk ff online je facturen na, je abonnementsprijs is helemaal NIET verhoogd, maar waarschijnlijk bel je via Orange en gaan dus nu je gesprekskosten ook via je Orange factuur, dus die eerst ff bekijken voordat je zomaar wat brult........
-
Verhelst M.F.P.
Hoi Jaywalk,
Nee mannetje ik brul niet zomaar, en jij veronderstelt zaken die helemaal niet aan de orde zijn. Ik zou het fijn vinden, als je niets beters weet te verzinnen, dat je je mening de volgende keer voor je houdt.
Met vriendelijke groet,
Mike
Nee mannetje ik brul niet zomaar, en jij veronderstelt zaken die helemaal niet aan de orde zijn. Ik zou het fijn vinden, als je niets beters weet te verzinnen, dat je je mening de volgende keer voor je houdt.
Met vriendelijke groet,
Mike
Mike,
Kan je aangeven welk abonnement je dan hebt, want deze die je beschrijft bestaat helemaal niet bij Orange. Er is een goedkopere en een duurdere, maar deze niet. Denk dus dat in deze jaywalker wel degelijk een punt heeft !!!
Daarnaast is deze opmerking:
angel1978
Kan je aangeven welk abonnement je dan hebt, want deze die je beschrijft bestaat helemaal niet bij Orange. Er is een goedkopere en een duurdere, maar deze niet. Denk dus dat in deze jaywalker wel degelijk een punt heeft !!!
Daarnaast is deze opmerking:
volledig voor eigen rekening. Email is volkomen normaal als communicatiemiddel en geoorloofd in deze. Dat jij dit als SPAM wilt zien, is voor eigen rekening. Daarmee is het nog niet gezegd dat er niet gecommuniceerd wordt !De digitale Orange-nieuwsbrief beschouw ik nog steeds als spam
angel1978
Ik zou mijn e-mail adres ook niet willen wijzigen. Alleen al omdat dit voor mijn relaties erg vervelend is.
Ik snap het nut ook niet.... Mijn moeder heeft nog steeds een [email protected] adres en deze hoefde ook niet in [email protected] eheum [email protected] veranderd te worden.
pvd
Ik snap het nut ook niet.... Mijn moeder heeft nog steeds een [email protected] adres en deze hoefde ook niet in [email protected] eheum [email protected] veranderd te worden.
pvd
-
MaffeDarkie
Helaas ben je gedwongen om mee te gaan en dus je email adres te wijzigen. Doe je dit niet en kiest Orange ervoor om @wanadoo.nl te gaan blokkeren dan heb je grotere problemen zoals helemaal niet meer bereikbaar zijn.
Als je dit soort problemen dan echt niet meer wilt meemaken dan zul je net als ieder ander een domeinnaam moeten kopen met een hosting/email accountje zodat je verzekerd bent dat je adres nimmer veranderd.
Zal mij overigens niets verbazen als Orange eerdaags de stekker uit @wanadoo.nl zal halen... klanten hebben de kans gehad om vrijwillig over te stappen en die klanten die het niet gedaan hebben doen het des te sneller als @wanadoo.nl uit de lucht is. In de tussentijd kunnen deze mensen niet mailen maarja ze hadden het kunnen voorkomen maar 'wilde' het niet voorkomen omdat men anders iedereen van de wijziging op de hoogte moest brengen.
Als je dit soort problemen dan echt niet meer wilt meemaken dan zul je net als ieder ander een domeinnaam moeten kopen met een hosting/email accountje zodat je verzekerd bent dat je adres nimmer veranderd.
Zal mij overigens niets verbazen als Orange eerdaags de stekker uit @wanadoo.nl zal halen... klanten hebben de kans gehad om vrijwillig over te stappen en die klanten die het niet gedaan hebben doen het des te sneller als @wanadoo.nl uit de lucht is. In de tussentijd kunnen deze mensen niet mailen maarja ze hadden het kunnen voorkomen maar 'wilde' het niet voorkomen omdat men anders iedereen van de wijziging op de hoogte moest brengen.