LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Outlook.com stuurt zelf nepmail

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BL2

Outlook.com stuurt zelf nepmail

Ongelezen bericht door BL2 »

Grappige ontdekking gedaan. Als je een nieuw Outlook.com Mail adres aanmaakt ben je bijna verplicht om ook een telefoonnummer in te voeren. Schijnbaar kunnen ze dit niet verplichten want ook zonder kan je het Mail adres aan maken en gebruiken.

Echter zeer opvallend: Na 2 weken krijg je de melding dat je het Mail adres niet kan gebruiken omdat er MISBRUIK van is gemaakt. Er zouden door iemand anders mails zijn gezonden via dit adres.
Je kan je Mail adres pas weer gebruiken als je telefoonnummer op geeft ter verificatie.
Je krijgt dan een code, en na invoeren blijkt er niets aan de hand !

Voor de grap drie keer geprobeerd met nieuw Outlook mail adres, en ja hoor telkens na 2 weken dezelfde mail met vraag om telefoonnummer !
Geef je je nummer niet alsnog op dan kan je nooit meer in je mail !

absent

Re: Outlook.com stuurt zelf nepmail

Ongelezen bericht door absent »

Je hebt de mail niet goed gelezen of correct geïnterpreteerd . Onterecht wat je hier schrijft dus. Jammer.

BL2

Leg eens uit ?

absent

Ongelezen bericht door absent »

Je telefoonnummer aan je mailaccount koppelen is ter beveiliging van het account. Het nummer wordt nergens anders voor gebruikt. Je kunt het zo veilig maken als je maar wil. Bij elke inloggen een sms bijvoorbeeld. Met MAC adres. Kun je zien wie het was als je zelf niet in je mail keek. Of je laat na het inloggen nog een extra code sturen voor een dubbele verificatie.
Geen spam dus, maar de vraag of je aub zorgvuldig met je mail wil omgaan. Ter voorkoming van echte spam vanaf jouw account. En nog meer redenen. Die ik je niet ga noemen...

beusen

Ongelezen bericht door beusen »

absent schreef:Je telefoonnummer aan je mailaccount koppelen is ter beveiliging van het account. Het nummer wordt nergens anders voor gebruikt. Je kunt het zo veilig maken als je maar wil. Bij elke inloggen een sms bijvoorbeeld. Met MAC adres. Kun je zien wie het was als je zelf niet in je mail keek. Of je laat na het inloggen nog een extra code sturen voor een dubbele verificatie.
Geen spam dus, maar de vraag of je aub zorgvuldig met je mail wil omgaan. Ter voorkoming van echte spam vanaf jouw account. En nog meer redenen. Die ik je niet ga noemen...

Nog een keer.
Zonder dat je een telefoonnummer invult, kan je GEEN account aanmaken!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

absent schreef:Je hebt de mail niet goed gelezen of correct geïnterpreteerd . Onterecht wat je hier schrijft dus. Jammer.
Voor het aanmaken van een nieuwe outlook account is het invullen van een telefoonnummer verplicht, zonder kan je geen nieuw @outlook.com mailadres meer openen. Het is dus niet eens "bijna" verplicht zoals TS schrijft. Tenminste, als ik het nu probeer, kom ik niet verder zonder een nummer in te vullen.

BL2

Je kan prima een accound aanmaken, en zeker ook gebruiken. Tenminste dit lukt mij gewoon. Echter na precies twee weken komt er dan een bericht dat "dat je mailaccount mogelijk is gebruikt voor het verzenden van grote hoeveelheden berichten". Om dan te veriferen dat je de echte gebruiker bent, moet je ter controlle (alsnog) je telefoonnummer invullen.
Heb je dit gedaan, dan blijkt je mailaccount weer te werken en is er in ieder geval zover zichtbaar niets veranderd.

Voor de grap nog een account aangemaakt, en precies dezefde melding.

Ze schemeren dus met het feit dat er misbruik is gemaakt, terwijl ze gewoon je telefoonnummer willen hebben. Iets anders kan ik er niet van maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]

Ik ben ook niet zo van het afgeven van dit soort informatie. Aan de andere kant, als je een mailadres van je provider hebt, moet je eens kijken wat die allemaal al van je heeft...

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef:Het gaat er ook niet om dat ze mijn gegevens willen hebben, maar dat ze bij herhaling een niet kloppend bericht (met niet kloppende info) zenden, terwijl er niets aan de hand is, om alsnog je niet ingevulde gegevens te bemachtigen.
Het riekt naar misleiding als je het mij vraagt.

die gebruikersnamen trouwens ook, maar dat moet iedereen lekker zelf weten

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Moeilijk beoordelen zo op afstand, wat is de exacte tekst van de mail ?

beusen

BL2 schreef:Je kan prima een accound aanmaken, en zeker ook gebruiken. Tenminste dit lukt mij gewoon. Echter na precies twee weken komt er dan een bericht dat "dat je mailaccount mogelijk is gebruikt voor het verzenden van grote hoeveelheden berichten". Om dan te veriferen dat je de echte gebruiker bent, moet je ter controlle (alsnog) je telefoonnummer invullen.
Heb je dit gedaan, dan blijkt je mailaccount weer te werken en is er in ieder geval zover zichtbaar niets veranderd.

Voor de grap nog een account aangemaakt, en precies dezefde melding.

Ze schemeren dus met het feit dat er misbruik is gemaakt, terwijl ze gewoon je telefoonnummer willen hebben. Iets anders kan ik er niet van maken.

Dan maak je zeker een account van een andere provider aan, maar GEEN Outlook.
Zonder ook een telefoon nummer in te vullen kom je niet veder en kan je niet afsluiten, net zoals @ Sjohie al heeft geschreven.

BL2

Andere provider, hoop het niet als het mailadres eindigd op: @outlook.com

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.

beusen

BL2 schreef:Andere provider, hoop het niet als het mailadres eindigd op: @outlook.com
[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]

mijn excuses :oops: , heb net nog een keer geprobeerd en inderdaad je hebt gelijk, dat je ook zonder telefoonnummer een account kan aanmaken.

Dat is nog nooit geweest, maar ja, ik maak er ook niet dagelijks een account aan.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben wel zeer benieuwd wat nu de exacte tekst is die je toegestuurd krijgt.

beusen

bprosman schreef:Ben wel zeer benieuwd wat nu de exacte tekst is die je toegestuurd krijgt.

Ja, daar ben ik ook benieuwd !

Gesloten