| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Outlook stelt nieuwe eisen aan je Computer !
Outlook stelt nieuwe eisen aan je Computer !
Outlook stelt nieuwe eisen aan je Computer !
Vandaag verscheen het bericht in Outlook (Hotmail) dat er vanaf 12 januari 2016 vergaande veranderingen gaan plaatsvinden aan Office 365.
Korte uitleg is dat de vele wijzigingen welke dan ingevoerd gaan worden er voor zorgen dat Outlook functies sterk verminderd gaan worden voor gebruikes van Internet Explorer 9,
Voor deze miljoenen gebruikers blijft er slechts een "Light-Versie" over van Outlook.
Of je dus maar even je computer wilt gaan aanpassen !
Wat de "Light Versie" inhoud en wat je dan nog wel met Outlook kan doen blijft compleet onduidelijk.
Waarom een goed werkend systeem dusdanig aanpassen..............?
Vandaag verscheen het bericht in Outlook (Hotmail) dat er vanaf 12 januari 2016 vergaande veranderingen gaan plaatsvinden aan Office 365.
Korte uitleg is dat de vele wijzigingen welke dan ingevoerd gaan worden er voor zorgen dat Outlook functies sterk verminderd gaan worden voor gebruikes van Internet Explorer 9,
Voor deze miljoenen gebruikers blijft er slechts een "Light-Versie" over van Outlook.
Of je dus maar even je computer wilt gaan aanpassen !
Wat de "Light Versie" inhoud en wat je dan nog wel met Outlook kan doen blijft compleet onduidelijk.
Waarom een goed werkend systeem dusdanig aanpassen..............?
Re: Outlook stelt nieuwe eisen aan je Computer !
Gaat dit hier over?
https://www.security.nl/posting/456555/ ... er+support
https://www.security.nl/posting/456555/ ... er+support
Dat heet vooruitgang, schrijven met kroontjes pennen was ook een goed werkend system.Brahms schreef:Waarom een goed werkend systeem dusdanig aanpassen..............?
Ik zou dan zeggen dan Outlook nieuwe eisen stelt aan je besturingssysteem, aan de computer verandert niets. Zoals gewoonlijk, Microsoft works in mysterious ways...
eisen stellen ?????????????
outlook werkt prima in combi met google cs
outlook werkt prima in combi met google cs
Als IE verwijderd is, en je gebruikt Firefox, hoe werkt Outlook dan?MichielFRL schreef:Outlook gebruikt IE en vanwege beveiliging worden de oudere versies niet meer ge-update.
Waarschijnlijk gebruik je nog Vista of nog erger XP, anders zou je deze melding niet mogen krijgen.
Dan werkt het via het Chromeframe. Want IE volledig uit Windhoos XP/Vista halen is onmogelijk. Er blijven onderdelen noodzakelijk voor de werking van XP/Vista. Pas vanaf Win7 is het mogelijk IE-loos door te pjoeteren. Maar dan krijg je deze melding dus niet...lichtstad schreef:Als IE verwijderd is, en je gebruikt Firefox, hoe werkt Outlook dan?MichielFRL schreef:Outlook gebruikt IE en vanwege beveiliging worden de oudere versies niet meer ge-update.
Waarschijnlijk gebruik je nog Vista of nog erger XP, anders zou je deze melding niet mogen krijgen.
Ik heb het niet over een OS, maar mijn vraag is toch duidelijk, hoe werkt Outlook dan?igen schreef:Dan werkt het via het Chromeframe. Want IE volledig uit Windhoos XP/Vista halen is onmogelijk. Er blijven onderdelen noodzakelijk voor de werking van XP/Vista. Pas vanaf Win7 is het mogelijk IE-loos door te pjoeteren. Maar dan krijg je deze melding dus niet...lichtstad schreef:Als IE verwijderd is, en je gebruikt Firefox, hoe werkt Outlook dan?MichielFRL schreef:Outlook gebruikt IE en vanwege beveiliging worden de oudere versies niet meer ge-update.
Dus IE is verwijderd, dan is het duidelijk, dat er een OS vanaf W 7 geïnstalleerd is.
IE9 blijft voor windows vista gewoon nog ondersteund tot de EOL van vista in april 2017. Niks aan het handje dus. De oudere versies IE6, 7 en 8 worden niet meer ondersteund omdat deze voor windows XP bedoeld waren en de ondersteuning van XP is al een tijd geleden gestopt.
IE10, wordt niet meer ondersteund omdat het bij windows 7 (zonder service pack) hoort en windows 7 zonder service pack wordt ook niet meer ondersteund. Windows 7 met SP1 en IE11 zal nog jaren ondersteund worden.
Het is goed dat MS eens de bezem door de kast haalt.
IE10, wordt niet meer ondersteund omdat het bij windows 7 (zonder service pack) hoort en windows 7 zonder service pack wordt ook niet meer ondersteund. Windows 7 met SP1 en IE11 zal nog jaren ondersteund worden.
Het is goed dat MS eens de bezem door de kast haalt.
Of de nieuwe proggies backwards compatibele maken. Veel gebruikers van XP/Vista zien dan pas de voordelen, en zullen dan zeker eerder nadenken over een complete systeemupdate.
Overigens zijn mijn systemen in het infranet nog steeds XP. Naar volle tevredenheid.
Overigens zijn mijn systemen in het infranet nog steeds XP. Naar volle tevredenheid.
Mysterious ways? Nou nee. Het is allang bekend dat ze afscheid gaan nemen van Internet Explorer omdat de architectuur daarvan domweg verouderd is. Dan is het logisch dat ze hun eigen web applicaties ook gaan veranderen. Doen ze dat niet, kunnen we binnenkort weer met z'n alleen gaan klagen dat Microsoft security niet serieus neemt.newmikey schreef:Ik zou dan zeggen dan Outlook nieuwe eisen stelt aan je besturingssysteem, aan de computer verandert niets. Zoals gewoonlijk, Microsoft works in mysterious ways...
Nee dat stimuleert juist mensen om langer op hun oude meuk te blijven hangen. Bovendien, is het lastig, kostbaar en ongewenst om legacy eeuwig te suporten. Ook kan het de veiligheid en functionaliteit van die programma's in gevaar brengen.igen schreef:Of de nieuwe proggies backwards compatibele maken. Veel gebruikers van XP/Vista zien dan pas de voordelen, en zullen dan zeker eerder nadenken over een complete systeemupdate.
Op de betreffende laptop zit Windows 7 (64 bits) home premium. Officiele legale versie.MichielFRL schreef:....Waarschijnlijk gebruik je nog Vista of nog erger XP, anders zou je deze melding niet mogen krijgen....
Maar het probleem zit waarschijnlijk in het feit dat er geen SP 1 op zit. Nog nooit gelukt dit erop te zetten. Programma loopt altijd vast bij installatie.
Vandaag nog eens de "System update readlines tool" trachten te installeren.
Zou de oplossing moeten zijn.
Maar ook deze installatie loopt vast met een eeuwig durende melding "zoeken naar updates op deze computer"
Wie het weet, mag het zeggen
Helaas nog geen antwoord van Michiel FRL en igen, waarop outlook dan draait, als IE verwijderd is!
Het niet installeren van SP 1 is duidelijk een fout, omdat je met een ILLEGALE versie werkt.
Je kan nog zo vaak proberen, het lukt niet.
Brahms schreef:Op de betreffende laptop zit Windows 7 (64 bits) home premium. Officiele legale versie.MichielFRL schreef:....Waarschijnlijk gebruik je nog Vista of nog erger XP, anders zou je deze melding niet mogen krijgen....
Maar het probleem zit waarschijnlijk in het feit dat er geen SP 1 op zit. Nog nooit gelukt dit erop te zetten. Programma loopt altijd vast bij installatie.
Vandaag nog eens de "System update readlines tool" trachten te installeren.
Zou de oplossing moeten zijn.
Maar ook deze installatie loopt vast met een eeuwig durende melding "zoeken naar updates op deze computer"
Wie het weet, mag het zeggen
Het niet installeren van SP 1 is duidelijk een fout, omdat je met een ILLEGALE versie werkt.
Tenminste iemand die het snapt!lichtstad schreef:Het niet installeren van SP 1 is duidelijk een fout, omdat je met een ILLEGALE versie werkt.
spijker
--------
kop
En maar klagen over Microsoft! Ik gebruik niets van Microsoft maar vind het bashen door software-dieven toch wel verontrustend. Lijkt een beetje op een autodief die klaagt dat de wagen niet is afgetankt vóór de diefstal.
Waar haal je vandaan dat op mijn laptop een illegale versie van Windows 7 zit ! ?Brahms schreef:.....Op de betreffende laptop zit Windows 7 (64 bits) home premium. Officiele legale versie.......
Brahms schreef:Waar haal je vandaan dat op mijn laptop een illegale versie van Windows 7 zit ! ?Brahms schreef:.....Op de betreffende laptop zit Windows 7 (64 bits) home premium. Officiele legale versie.......
Omdat:
Dit gebeurd bij illegale versie´s!Nog nooit gelukt dit erop te zetten. Programma loopt altijd vast bij installatie.
Vreemd, heel vreemd.... Als dit zo is kan beter de topictitel veranderd worden !
Deze Sony laptop is nieuw in een stenen winkel (van BCC) door ons gekocht.
Nooit uit huis geweest, nooit gerepareerd.
Hoe zou dat nu kunnen....? Ik ben heeeeel benieuwd
Je mist een aantal frames die met IE horen te werken. MS laat je wel de vrije keus in browsers maar laten wel weten dat je van alles nodig hebt voor andere packs. Je gebruikt een Home edition en Outlook is eigenlijk daar niet voor bedoeld. Je moet je systeem updaten dus.
Deze stappenplan al geprobeerd?Brahms schreef:Vreemd, heel vreemd.... Als dit zo is kan beter de topictitel veranderd worden !
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2498452
@- Lichtstad: bedankt voor het meedenken, maar...
-Ik heb al een Microsoft melding gehad na validatie dat mijn Windows 7 niet legaal is.
-Ik heb al een Microsoft melding gahad na validatie dat mijn Windows 7 wel legaal is.
De link van jou is van toepassing als Windows update SP1 niet ophaald, maar dat gebeurd wel.
SP1 blijft altijd als enige in het lijstje van "belangrijke updates" staan, alle andere automatisch aangeboden updates worden dagelijks wel ge-update.
Omdat mijn Windows legaal is (?) krijg ik zelfs een aanbieding voor MS Security Esentials.......
-Ik heb al een Microsoft melding gehad na validatie dat mijn Windows 7 niet legaal is.
-Ik heb al een Microsoft melding gahad na validatie dat mijn Windows 7 wel legaal is.
De link van jou is van toepassing als Windows update SP1 niet ophaald, maar dat gebeurd wel.
SP1 blijft altijd als enige in het lijstje van "belangrijke updates" staan, alle andere automatisch aangeboden updates worden dagelijks wel ge-update.
Omdat mijn Windows legaal is (?) krijg ik zelfs een aanbieding voor MS Security Esentials.......