Begin december 2005 ben ik binnen dezelfde gemeente verhuisd, met behoud van mijn (KPN) telefoonnummer. Ook de Wanadoo ADSL Lite is keurig meeverhuisd en werkte prima.
Vervolgens heb ik bij Wanadoo mijn ADSL Lite abonnement omgezet naar een Family abonnement (zonder telefonie) Ook dit werkt technisch prima hoewel ik niet echt een manier weet om na te gaan of ik inderdaad gebruik maak van Family of iets anders (los van de gegevens van Wanadoo / KPN).
Vervelend is alleen dat KPN de ADSL Lite (die ik nodig had voor mijn Wanadoo ADSL Lite netjes in rekening blijft brengen en zelfs per brief aangeeft dat ze dit tot 12 december 2006 blijven doen. Wanadoo brengt echter netjes het Family abonnement in rekening. Probleem is dus dat ik ergens iets teveel betaal.
Om verhaal te halen heb ik meerdere keren met zowel de helpdesk van Wanadoo als van KPN gebeld (dure grapjes elke keer, nog los van alle tijd en frustratie die het met zich meebrengt). Gevolg is dat ze beide elkaar de schuld geven van het probleem, geen van beide het probleem kan/wil oplossen en ik ertussen zit zonder middelen om ze te bewegen iets (zinnigs) te doen.
Tijdens mijn gesprekken heb ik allerlei info gekregen. Van het meeste moet ik maar aannemen dat het zo is, ook al spreken de beide partijen zich op punten tegen. Een bloemlezing:
- KPN meldt in een brief (4-1-2006) letterlijk: ‘Uw ADSL aansluiting op het netwerk van KPN is per 12 december 2006 afgesloten’. Er staat echt 2006. Vreemd hieraan is dat iets IS afgesloten (voltooide tijd), terwijl de datum in de toekomst ligt.
- In eerste instantie geeft KPN aan dat ADSL Lite nog op de lijn staat. Dus in rekening brengen. Wanadoo zegt echter dat Family op de lijn staat.
- Wanadoo geeft aan dat het abonnement op 15 december is opgezegd en dat op dezelfde dag ook de ‘sloop’ (zo noemen ze dat) van de lijn is gerealiseerd.
- In een later gesprek meldt KPN dat Wanadoo het Lite abonnement heeft opgezegd en daarna weer heeft aangevraagd. Wat staat nu op de lijn? Family of Lite?
- Verder geeft KPN in dit latere gesprek aan dat ook de telefonie via Wanadoo gaat Iets in de trant van ‘Wanadoo heeft ook alle calls naar zich toe getrokken’. Vreemd, want ik heb niet voor telefonie van Wandoo gevraagd, ik heb geen Livebox wat dacht ik wel nodig is en KPN heeft op de laatste rekening (van 27 januari) nog gesprekskosten in rekening gebracht tot 22 januari.
Kunt u nog een beetje volgen ???
- Wanadoo zegt dat het probleem bij KPN ligt en dat zij daar niets aan kunnen doen. Schijnbaar heb ik zelf het contract met KPN en mogen zij daar niet eens iets aan doen. KPN zegt echter dat de contracten bij Wanadoo liggen en dat ik daar geen partij in ben. Behalve dan dat ik mag betalen natuurlijk!
- KPN is er heel stellig in om de misstanden vooral in de publiciteit te brengen. Zo werd dit forum genoemd de consumentenbond en zelfs de OPTA genoemd als plekken om mijn beklach te doen. Helaas kan de OPTA niet direct iets doen voor individuen, maar ze maken er wel een notitie van. KPN is er dus wel wat aan gelegen om de ‘misstanden’ onder de aandacht te krijgen.
Zelf zit ik nu echter even op een dood spoor. Ik wacht heel even af wat mijn bijdrage aan dit forum oplevert. Ander ga ik toch bekijken of juridische stappen een mogelijkheid zijn. Gelukkig heb ik op dat vlak wel enkele goede ingangen. Mijn afsluitende vraag is dan ook: Heeft al iemand ervaring met juridische stappan en of dit de partijen zover brengt dat ze eindelijk open kaart gaan spelen en problemen gaan oplossen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstap naar Wanadoo Family
Re: Overstap naar Wanadoo Family
Het klinkt naar, maar voor zover ik kan zien zijn er geen fouten gemaakt.
Je bent in december 2005 verhuist. Met ADSL via het KPN netwerk heb je in feite twee contracten; eentje met KPN en eentje met Wanadoo. Als je verhuist, zit je, net zoals bij een nieuwe aanvraag, één jaar vast aan die contracten. Dat wil dus zeggen dat je door de verhuizing nog tot december 2006 vast zit aan de KPN ADSL contract (en je Wanadoo contract, maar dat is door de omzetting vernieuwd).
Daarom krijg je ook de brief van KPN waarin staat dat de verbinding per december 2006 wordt opgeheven. Dat de lijn intussen al lang is overgenomen door Wanadoo verandert daar helaas niets aan; contractueel ben je verplicht om KPN tot eind van dit jaar door te blijven betalen.
Je bent in december 2005 verhuist. Met ADSL via het KPN netwerk heb je in feite twee contracten; eentje met KPN en eentje met Wanadoo. Als je verhuist, zit je, net zoals bij een nieuwe aanvraag, één jaar vast aan die contracten. Dat wil dus zeggen dat je door de verhuizing nog tot december 2006 vast zit aan de KPN ADSL contract (en je Wanadoo contract, maar dat is door de omzetting vernieuwd).
Daarom krijg je ook de brief van KPN waarin staat dat de verbinding per december 2006 wordt opgeheven. Dat de lijn intussen al lang is overgenomen door Wanadoo verandert daar helaas niets aan; contractueel ben je verplicht om KPN tot eind van dit jaar door te blijven betalen.
Re: Overstap naar Wanadoo Family
Okee.
Op de eerste plaats begrijp ik dan niet waarom nog KPN nog Wanadoo me dit in deze heldere woorden kan uitleggen. Zo moeilijk is het schijnbaar niet.
Toch nog even een aanvulling. We zijn begin december (lees 3 december) verhuisd. De telefoonlijn inclusief ADSL is toen meeverhuisd met behoud van het telefoonnummer. Ik heb me laten vertellen dat dit betekent dat er dan GEEN nieuw contract bij KPN wordt afgesloten. Dit nieuwe contract krijg je wel als je ook een ander telefoonnummer nodig hebt (bijvoorbeeld omdat je naar een andere regio verhuisd). Daarbij heb ik geen informatie ontvangen (nog van KPN nog van Wanadoo) dat ik een nieuw contract heb gekregen op het moment van de verhuizing. Dit staat dan helemaal los van de overstap naar Wanadoo Family.
- Dus zoals ik het nu zie heb ik ten onrechte een nieuw contract gekregen.
- Is mijn eigenlijke KPN contract (dat van voor de verhuizing) ouder dan 1 jaar en had Wanadoo dit zondermeer kunnen opzeggen.
Ik ben er dus nog niet van overtuigd dat ik door geklungel bij wie dan ook, ik aan contracten vastzit waar ik niet aan vast hoor te zitten.
Op de eerste plaats begrijp ik dan niet waarom nog KPN nog Wanadoo me dit in deze heldere woorden kan uitleggen. Zo moeilijk is het schijnbaar niet.
Toch nog even een aanvulling. We zijn begin december (lees 3 december) verhuisd. De telefoonlijn inclusief ADSL is toen meeverhuisd met behoud van het telefoonnummer. Ik heb me laten vertellen dat dit betekent dat er dan GEEN nieuw contract bij KPN wordt afgesloten. Dit nieuwe contract krijg je wel als je ook een ander telefoonnummer nodig hebt (bijvoorbeeld omdat je naar een andere regio verhuisd). Daarbij heb ik geen informatie ontvangen (nog van KPN nog van Wanadoo) dat ik een nieuw contract heb gekregen op het moment van de verhuizing. Dit staat dan helemaal los van de overstap naar Wanadoo Family.
- Dus zoals ik het nu zie heb ik ten onrechte een nieuw contract gekregen.
- Is mijn eigenlijke KPN contract (dat van voor de verhuizing) ouder dan 1 jaar en had Wanadoo dit zondermeer kunnen opzeggen.
Ik ben er dus nog niet van overtuigd dat ik door geklungel bij wie dan ook, ik aan contracten vastzit waar ik niet aan vast hoor te zitten.